Tror at min søn har taget hul på sin seperationsangst. Han har altid været glad og smilende, når vi har fået gæster og i det hele taget et stort smil når andre mennesker snakker med ham og griner/smiler til ham. Men her de sidste par dage, har det været helt anderledes. Når der kommer "fremmede" ind i vores hus, eller når vi er ude, vil han kun være ved mig eller hans far, og hvis de snakker til ham, bliver han helt stille og så ligepludselig vender munden mod syd og tårene begynder at trille ned ad kinderne lige indtil han sidder trygt i min favn igen. Det skal så lige siges at det går over når folk har været der et stykke tid, eller vi har været hos dem i et stykke tid. Mon ikke det er seperationsangsten der har meldt sin ankomst?
Jeg synes simpelthen at det er så synd for ham når jeg kan se, at han bliver bange og ked af det, men jeg kan vel ikke gøre så meget andet end at trøste og tage ham over til mig igen?
Han skal passes på tirsdag i et par timer af sin farmor, og jeg håber sådan, at han ikke bliver alt for ked og utryg. Vi har bryllupsdag og vil så gerne kunne nyde en middag med min mand uden at skulle tænke på om min lille skat er ulykkelig
Anmeld