Flakker med øjnene??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.153 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. september 2012

Blirnokaldrigfru

Nu har min lille søde baby idag flakket med øjnene 2 gange - skal jeg være bekymret??

Første gang gjorde hun det, da jeg ville løfte hende op fra puslebordet, hvor hun blev løftet tættere på uroen - tænker om hun var havde så skarp fokus på uroen, og øjnene ikke lige fulgte med?

og anden gang var fordi hun havde lagt på maven og jeg ville trille hende om på ryggen igen, måske havde hun igen skarp fokus på hendes underlag (som i øvrigt var farverig og med mønstre)

Derudover virker hun som hun plejer? spiser fint og sover nu, ovenpå en vågen formiddag i mødregruppe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2012

Frk. Himmelblå

Frk P. skriver:

Nu har min lille søde baby idag flakket med øjnene 2 gange - skal jeg være bekymret??

Første gang gjorde hun det, da jeg ville løfte hende op fra puslebordet, hvor hun blev løftet tættere på uroen - tænker om hun var havde så skarp fokus på uroen, og øjnene ikke lige fulgte med?

og anden gang var fordi hun havde lagt på maven og jeg ville trille hende om på ryggen igen, måske havde hun igen skarp fokus på hendes underlag (som i øvrigt var farverig og med mønstre)

Derudover virker hun som hun plejer? spiser fint og sover nu, ovenpå en vågen formiddag i mødregruppe?

Du bliver nødt til at beskrive det lidt mere indgående.

Det er almindeligt at blinke hurtigt nogle gange, når objekter kommer tæt på eller bevæger sig uforudsigeligt (fx hen mod baby)

Men hvad mener du med flakker? Drejer hun øjnene? Hvor gammel er hun?

Anmeld

5. september 2012

babymus77

Hej zøtte:-) håber i har det godt:-) tror ikke di skal være bekymret;-) 

Anmeld

5. september 2012

Blirnokaldrigfru

Frk. Himmelblå skriver:

Du bliver nødt til at beskrive det lidt mere indgående.

Det er almindeligt at blinke hurtigt nogle gange, når objekter kommer tæt på eller bevæger sig uforudsigeligt (fx hen mod baby)

Men hvad mener du med flakker? Drejer hun øjnene? Hvor gammel er hun?

Flakker som i.. at øjeæblet er i samme "højde" men så "hakker"? Sådan ligesom vi nok selv vil gøre, hvis vi fokuserer meget på noget? de gør det ganske kortvarigt - måske 3 sek?

Anmeld

5. september 2012

Blirnokaldrigfru

babymus77 skriver:

Hej zøtte:-) håber i har det godt:-) tror ikke di skal være bekymret;-) 

det håber jeg ikke 

håber også i har det godt

Anmeld

5. september 2012

Frk. Himmelblå

Frk P. skriver:

Flakker som i.. at øjeæblet er i samme "højde" men så "hakker"? Sådan ligesom vi nok selv vil gøre, hvis vi fokuserer meget på noget? de gør det ganske kortvarigt - måske 3 sek?

Altså øjet drejer fra side til side eller op og ned? Kommer der mere af det hvide til syne? Oplever du, at hun kigger mest op ad eller?

Måske du mener, at øjet sitrer?

Anmeld

5. september 2012

Blirnokaldrigfru

Frk. Himmelblå skriver:

Altså øjet drejer fra side til side eller op og ned? Kommer der mere af det hvide til syne? Oplever du, at hun kigger mest op ad eller?

Måske du mener, at øjet sitrer?

Ja sitrer er nok mere rigtigt ord? De kører fra side til side, men ikke sådan at de forsvinder helt? blot kører fra side til side ganske kort tid, ret hurtigt og det er nok 1 mm de rykker til hver side? (giver det mening)

Anmeld

5. september 2012

Frk. Himmelblå

Frk P. skriver:

Ja sitrer er nok mere rigtigt ord? De kører fra side til side, men ikke sådan at de forsvinder helt? blot kører fra side til side ganske kort tid, ret hurtigt og det er nok 1 mm de rykker til hver side? (giver det mening)

Jeg tror ikke, du skal være bekymret, men vend det evt. med SP. Måske skal hun have synes tjekket. Tror, hendes øje bliver overstimuleret. Forsøg evt. med langsommere bevægelser, når hun løftes/vendes..

(Det jeg fiskede lidt efter var, om hun lavede "øjendrejning". Det gjorde min datter fra ca. 4-5 mdr. Det var epilepsi.)

Anmeld

5. september 2012

Blirnokaldrigfru

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg tror ikke, du skal være bekymret, men vend det evt. med SP. Måske skal hun have synes tjekket. Tror, hendes øje bliver overstimuleret. Forsøg evt. med langsommere bevægelser, når hun løftes/vendes..

(Det jeg fiskede lidt efter var, om hun lavede "øjendrejning". Det gjorde min datter fra ca. 4-5 mdr. Det var epilepsi.)

Ja tænker også at det må have været fordi hun var så fokuseret, at øjnene ikke lige kunne følge med?

Men tak for du var så grundig lyder ikke til det her er alvorligt så hvert fald men grim oplevelse du må have haft!

Anmeld

5. september 2012

Rockertand

Frk P. skriver:

Måske et meget mildt tilfælde af nystagmus? - se det evt. på Youtube.

Snak under alle omstændigheder med din sundhedsplejerske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.