PAU uddanelsen og SOSU lidt hjælp tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.050 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. september 2012

Anonym trådstarter

Ja jeg vil meget gerne i gang med noget og det bliver pau eller sosu men øv kan se at jeg ikke kan tage pau som GVU da man skal ha´mindst 2 års  relevant erhvervserfaring  hvad får man så når man tager den som EUD er det SU og hvor meget er det og hvad når man er i prakti er detelev løn eller får man bare elevløn under uddanelsen? og hvis man vil tage social-og sundhedshjælper hvad får man der  da det er ikke sikkert at jeg kan blive godkend til voksenløn  er det su eller også elev løn og hvor meget er det? 

tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2012

Camilla <3

Jeg ved ikke noget om det med EUD og alt det der.  

Jeg ved dog, at PAU'en er den der svare til pædagogmedhj. og ikke pædagog. Den er RIGTIG svær at komme ind på generelt! 

SOSU, der får du løn under hele forløbet, jeg fik 72xx.  

Anmeld

5. september 2012

Camilla <3

Men lønnen er kun ca.  For den stiger ofte, og så kommer det jo an på dit fradrag. 

Anmeld

5. september 2012

Anonym trådstarter

Chancen skriver:

Jeg ved ikke noget om det med EUD og alt det der.  

Jeg ved dog, at PAU'en er den der svare til pædagogmedhj. og ikke pædagog. Den er RIGTIG svær at komme ind på generelt! 

SOSU, der får du løn under hele forløbet, jeg fik 72xx.  

hmm..har ikke hørt at det er svært at komme ind på pau har ellers mødt en vejleder der fra og skulle ikke være en problem med at komme indt..øv 7200 det var da ikke meget 

Anmeld

5. september 2012

JulieAlex89

På PAU får du elevløn under hele uddannelsen 

Anmeld

5. september 2012

Camilla <3

Anonym skriver:

hmm..har ikke hørt at det er svært at komme ind på pau har ellers mødt en vejleder der fra og skulle ikke være en problem med at komme indt..øv 7200 det var da ikke meget 

Det er det godt nok i Aabenraa og på Fyn.. Min søster søgte ind, men måtte stå på venteliste, på trods af hun arbejdede i en børnehave i 1 år. 

Så hun startede på pædagogpakken på VUC i stedet for . 

Men voksenlønnen er selvfølgelig en del højere, mener den 18.xxx før skat. 

Anmeld

5. september 2012

JulieAlex89

Anonym skriver:

Det er rigtigt svært at komme ind! Da jeg søgte fik jeg af vide at der var 200 ansøgninger, min kun 20 pladser   

Anmeld

5. september 2012

Camilla <3

JulieAlex89 skriver:

Det er rigtigt svært at komme ind! Da jeg søgte fik jeg af vide at der var 200 ansøgninger, min kun 20 pladser   

Ja, det er helt vanvittigt..  

Anmeld

5. september 2012

JulieAlex89

Chancen skriver:

Ja, det er helt vanvittigt..  

Helt vildt!! Var dog en af de heldige og kom ind anden gang jeg søgte 

Anmeld

5. september 2012

Camilla <3

JulieAlex89 skriver:

Helt vildt!! Var dog en af de heldige og kom ind anden gang jeg søgte 

Dejligt.  

Har en veninde som også søgte ind, og hun fik at vide hun skulle tage hjælperen først.  Fordi hun ikke havde nok erfaring. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.