Hvor mange timers søvn får DU ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2012

MortilElias2010

Skægt du spørger, har lige igen valgt at benytte en smart App på min iphone, der registrere mit søvnmønster og kan se fordelt på 52 dage jeg har haft den i brug - dog ikke sammenhængende, har jeg i gennemsnit sovet 6timer og 9 min. Om natten. Og jeg er bare en af dem der er dødtræt og ikke fungerende før engang efter middag og møder jeg 6.45 på arbejde så er middagspausen næsten ubærlig svær ikke at falde i søvn i og jeg ville hellere tage en lur. Jeg ville ønske at samfundet var delt op i a og b når det kommer til søvnrytmer, de ville få en meget bedre ansat ud af mig hvis jeg kunne møde når jeg vågnede som uden alarm og uden barn er ved 10tiden. Så er jeg i mit bedste præstationsstadie og kan så køre på resten af dagen til sent. Kronisk træt er jeg, apropos så har det været en 6.45 idag og er nået over det stadie hvor jeg er dødtræt, men ved at jeg skal op imorgen så har forsøgt at gå i seng  Sover af en eller anden virkelig usammenhængende pt og vågner flere gange i løbet af natten uden grund, det giver altså bare heller ikke grobund for en veludHvilet mor, kone og pædagog. Heldigvis er sønnike god til at sove, lange middagslure - bare idag sov han fra lidt over 14 til 17.30 (der fik mor her en morfar i udestuen mens manden malede ovenpå)  og nu igen her fra 21 og sikkert til imorgen tidlig mellem 7-8  

Jeg kværulere  Godnat 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2012

Princesspigen

Maja_4000 skriver:

Efter jeg er begyndt at arbejde "rigtigt" , er jeg bare mega træt .. Det er jo selvfølgelig fordi det hele er nyt osv. men nok også fordi jeg sover alt for lidt

Derfor denne afstemning Ren nysgerrighed Hehe

jeg er en der sover meget og altid har gjordt det..

så en 10-12 timer i døgnet er meget normalt for mig hvis jeg har tiden til det  

måske enda lidt i overkanten men da jeg jo snart skal være mor sover jeg det jeg kan inden der kommer mange år med mindre søvn og vågne om natten med den lille osv  

Anmeld

4. september 2012

Mutti2

Maja_4000 skriver:

Efter jeg er begyndt at arbejde "rigtigt" , er jeg bare mega træt .. Det er jo selvfølgelig fordi det hele er nyt osv. men nok også fordi jeg sover alt for lidt

Jeg går i seng her omkring kl 11 om aftenen, når jeg er færdig med lektier og læsning

Og vækkeuret ringer første gang kl 5.30 Så omkring 6.½ timers søvn, afhængig af hvornår jeg endeligt falder i søvn, hvilket ofte først er engang over midnat.

jeg er træt, men jeg overlever Jeg prioriterer at bruge tid med min datter når hun kommer hjem fra BH, og udsætte lektierne til hun er puttet kl 8.

Anmeld

5. september 2012

Finemoar<3

Hvem er dog det heldige asen der snorker mere end 12 timer i døgnet??

Før jeg fødte sov jeg ca 10 timer, nu er det maks 6 timer og ikke sammenhængende:/

Anmeld

5. september 2012

wamse

Pas - sover ihvertfald ikke nok

Jeg har de sidste 3 år været plaget af en smadret søvnrytme, og sover max 2 timer i streg, for derefter at ligge vågen en halv time. Når jeg sover, så er det meget let, og vågner ved ingenting. Ligesom lige nu, hvor jeg igen ligger søvnløs
Jeg får noget melatonin tilskud, som skulle give mig, en naturlig træthed, men det virker ikke.

Anmeld

5. september 2012

JulieE

I nat sov jeg 6 timer, men det er også fordi jeg skulle op 04.40, da jeg skal møde på arbejde kl 06  Normalt sover jeg 7-8 timer og gerne mere  Søvn er fantastisk 

Anmeld

5. september 2012

Maja_4000

MortilElias2010 skriver:

Skægt du spørger, har lige igen valgt at benytte en smart App på min iphone, der registrere mit søvnmønster og kan se fordelt på 52 dage jeg har haft den i brug - dog ikke sammenhængende, har jeg i gennemsnit sovet 6timer og 9 min. Om natten. Og jeg er bare en af dem der er dødtræt og ikke fungerende før engang efter middag og møder jeg 6.45 på arbejde så er middagspausen næsten ubærlig svær ikke at falde i søvn i og jeg ville hellere tage en lur. Jeg ville ønske at samfundet var delt op i a og b når det kommer til søvnrytmer, de ville få en meget bedre ansat ud af mig hvis jeg kunne møde når jeg vågnede som uden alarm og uden barn er ved 10tiden. Så er jeg i mit bedste præstationsstadie og kan så køre på resten af dagen til sent. Kronisk træt er jeg, apropos så har det været en 6.45 idag og er nået over det stadie hvor jeg er dødtræt, men ved at jeg skal op imorgen så har forsøgt at gå i seng  Sover af en eller anden virkelig usammenhængende pt og vågner flere gange i løbet af natten uden grund, det giver altså bare heller ikke grobund for en veludHvilet mor, kone og pædagog. Heldigvis er sønnike god til at sove, lange middagslure - bare idag sov han fra lidt over 14 til 17.30 (der fik mor her en morfar i udestuen mens manden malede ovenpå)  og nu igen her fra 21 og sikkert til imorgen tidlig mellem 7-8  

Jeg kværulere  Godnat 

Hvad hedder den app? :b
Og du lyder lidt som mig :p hehe

Anmeld

5. september 2012

jydeinden

Månsson skriver:

Jeg fungere ikke hvis jeg får under 8-9 timer og gerne 10..

Anmeld

5. september 2012

jydeinden

Maja_4000 skriver:

hvis jeg i en længere periode får for lidt søvn (dvs under 8-9 timers søvn) så bliver jeg så gnaven og nem til tårer at jeg finder mig selv belastende, så jeg prøver meget på at sove det som er nødvendigt

Anmeld

5. september 2012

MorDk

7-8 timer ca. og så det løse (er på barsel)

Når lillesøster kommer bliver det nok en del mindre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.