Nogle med forstand på fradrag, regler osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.261 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. september 2012

Anonym trådstarter

Min mand har mit fradrag men han har ikke brugt det de sidste par mdr da han har arbejdet skattefrit på havet. Men får han så det mere udbetalt nu her han er tilbage på almindeligt arbejde eller er det bare gået tabt ? Jeg er en dør til økonomi og skat er da bare umulige- man bliver stillet om og stillet om og stillet om og så smidt af Hilfe
Er anonym af hensyn til min mand, der ikke vil have vores økonomi halløj smidt ud offentligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2012

Lullaby*

Er ikke helt sikker på hvad du mener med at han har dit fradrag? 

Og nu skal jeg jo passe på hvad jeg siger, men mit bud vil være at det er gået tabt.  Har han så tjent mindre end hvad opgørelsen lyder på (altså betalt for meget i SKAT) , får han jo penge tilbage næste år. 

Anmeld

4. september 2012

havana

Et skattefradrag går ikke tabt, tjener man ingen penge det første halve år, har man bare dobbelt så meget fradrag resten af året. Man har X kr fradrag pr år..

Anmeld

4. september 2012

maria_wlt

Vi fik af vide sidst vi ordnede skat at vi IKKE kunne give min mand mit fradrag.. 

Sikker på at han har det?

Anmeld

4. september 2012

Anonym trådstarter

maria_wlt skriver:

Vi fik af vide sidst vi ordnede skat at vi IKKE kunne give min mand mit fradrag.. 

Sikker på at han har det?

Ja vi er jo gift og jeg går hjemme og bruger det ikke selv Det lyder meget mærkeligt din mand ikke kan få dit synes jeg

Anmeld

4. september 2012

Anonym trådstarter

Lullaby* skriver:

Er ikke helt sikker på hvad du mener med at han har dit fradrag? 

Og nu skal jeg jo passe på hvad jeg siger, men mit bud vil være at det er gået tabt.  Har han så tjent mindre end hvad opgørelsen lyder på (altså betalt for meget i SKAT) , får han jo penge tilbage næste år. 

Vi er gift og jeg bruger det ikke selv, derfor har han det. Han har arbejdet et par mdr på havet- skattefrit fordi det ikke er dansk farvand, virkelig ikke noget jeg har synderligt forstand på, men de penge man tjener derude betaler man ikke skat af- derfor har han ikke brugt fradraget. Men såvidt jeg har kunne google mig til, får han det vist bare spredt ud over resten af året eller udbetalt med skattepengene næste år.

Anmeld

4. september 2012

Anonym trådstarter

havana skriver:

Et skattefradrag går ikke tabt, tjener man ingen penge det første halve år, har man bare dobbelt så meget fradrag resten af året. Man har X kr fradrag pr år..

Tak

Anmeld

4. september 2012

dpb

Anonym skriver:

Vi er gift og jeg bruger det ikke selv, derfor har han det. Han har arbejdet et par mdr på havet- skattefrit fordi det ikke er dansk farvand, virkelig ikke noget jeg har synderligt forstand på, men de penge man tjener derude betaler man ikke skat af- derfor har han ikke brugt fradraget. Men såvidt jeg har kunne google mig til, får han det vist bare spredt ud over resten af året eller udbetalt med skattepengene næste år.

Jamen så har du selv googlet dig til det samme svar som jeg ville have gættet på super

Qnuz

Anmeld

4. september 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Min mand har mit fradrag men han har ikke brugt det de sidste par mdr da han har arbejdet skattefrit på havet. Men får han så det mere udbetalt nu her han er tilbage på almindeligt arbejde eller er det bare gået tabt ? Jeg er en dør til økonomi og skat er da bare umulige- man bliver stillet om og stillet om og stillet om og så smidt af Hilfe
Er anonym af hensyn til min mand, der ikke vil have vores økonomi halløj smidt ud offentligt

Hvis jeg forstår dig ret... Så bliver det gjort op når skat bliver gjort op til næste år, og så får han tilbage hvis han har betalt for meget... 

de må IKKE bare tage dobbelt fradrag får et par måneder... Det styre skattevæsenet.

Anmeld

4. september 2012

maria_wlt

Anonym skriver:

Ja vi er jo gift og jeg går hjemme og bruger det ikke selv Det lyder meget mærkeligt din mand ikke kan få dit synes jeg

Måske er det fordi jeg er i job og du ikke er.. Måske derfor i kan..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.