Hun er ikke den samme i DP, som hun er hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. september 2012

KLN

Frida har nu gået i DP siden 15. August. Hun har haft nogle sygedage, så hun har nok haft ca 10 hele dage deroppe. Her hjemme er hun glad og møver sig rundt over det hele. Hun snakker og smiler og griner meget. I DP flytter hun sig slet ikke. Og hun vil under ingen omstændigheder ligge alene på gulvet. Hun er ikke ked af det, men meget stille. Der er heller ikke noget, når hun bliver afleveret. 

Er der nogen af jer, der har oplevet det lignende, når de starter i DP? Er det fordi hun stadig er ved at vende sig til det? Eller er hun bare slet ikke glad for at være der? Skal jeg være bekymret, for må ærligt indrømme, at jeg er lidt ked af det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2012

FrkRaarup

Kan desværre ikke hjælpe.

Men oppe tråden, og sender en KÆMPE

Anmeld

4. september 2012

Ciss

Det lyder ikke, somom hun er faldet helt til?

Men børn kan godt være meget anderledes ude end hjemme.

Jeg kender en dreng, som da han var lille og begyndte i børnehave var en aktiv lille fyr af den slags, hvor munden går hele tiden, han havde tusind spørgsmål til alt, sang mens han legede osvosvosv.

Starten gik egentlig rigtig fint i børnehaven. Drengen var fortsat glad og aktiv og alt var bare fint. Lige indtil den dag, børnehaven tog kontakt med hans mor, for at høre om han nogen gange snakkede hjemme. De var bange for, at han slet ikke var i stand til at snakke, for de havde aldrig hørt ham sige en lyd! Og der stod moren og måbede....

Senere gik det rigtig godt med drengen og han er i dag en aktiv og social teenager.

Jeg tror, jeg ville have spurgt SP f eks, om hun har nogen gode råd eller erfaring med dette.

Anmeld

4. september 2012

Vivian87

Sådan var Aviaja også i starten (dog var hun også super ked), men her 4 uger efter opstart møver hun rundt på livet løs derovre

Anmeld

4. september 2012

tinasmor

Min venindes dreng var også sådan. Der gik en måneds tid og så gik det heldigvis rigtig godt igen.

Anmeld

4. september 2012

DitteFisk

Det lyder som utryghedstegn. Men ved du hvad, det er slet ikke ualmindeligt. Dit barn er jo blevet kastet ud i noget HELT nyt i sit liv Hun er naturligvis en smule utryg ved det uvante, men inden ret længe så bliver den nye situation tilvænnet og er ikke længere ny og "farlig". Det hun har brug for, for at komme godt over det er trygge arme at lande i (en god DP) opmuntrende varme smil og godt humør fra sine omgivelser, det vil smitte af på hende og snart finder hun ud af at her faktisk ikke er så ringe at være

Anmeld

18. september 2012

KLN

Tak for svar alle sammen.  Det er SÅ rart at vide, at man ikke er den eneste, som har stået i den situation. Heldigvis går det meget bedre! Hun er blvet helt tryg ved at være derovre, og er glad og stormer rundt i hele huset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.