Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Min søn har de sidste 5,6,7 dage haft forhøjet temperatur, han er forkølet, klattet og hæs.Jeg synes det er lang tid han døjer med det, men hvornår snakker man ber hos de helt små. Er det over 38?
En normal krops temperatur hedder jo mellem 36,5-37,5 så den er jo ikke voldsom forhøjet.Jeg ville nok give lidt let tøj på, så han bedre kan komme af med varmen
Baby2påvej skriver: En normal krops temperatur hedder jo mellem 36,5-37,5 så den er jo ikke voldsom forhøjet.Jeg ville nok give lidt let tøj på, så han bedre kan komme af med varmen
Kitty-Katten skriver: Når det er så mange dage ville jeg ringe og snakke med sundhedsplejerske eller lægen. Det kan Være en infektion der skal pencilin til. Det er 38 grader der er grænsen for børn under 2 år når man snakker om feber. Har du prøvet at hæve hovedenden af sengen, så han får hovedet lidt op. Kan hjælpe hvis de er snottet.
Når det er så mange dage ville jeg ringe og snakke med sundhedsplejerske eller lægen. Det kan Være en infektion der skal pencilin til. Det er 38 grader der er grænsen for børn under 2 år når man snakker om feber. Har du prøvet at hæve hovedenden af sengen, så han får hovedet lidt op. Kan hjælpe hvis de er snottet.
Normalt varer en forkølelse minimum 5 dage, så det er ikke unormalt.
Han må bare få lidt ekstra tøj på, så skal det nok gå i sig selv igen
Mussen2 skriver: Min søn har de sidste 5,6,7 dage haft forhøjet temperatur, han er forkølet, klattet og hæs.Jeg synes det er lang tid han døjer med det, men hvornår snakker man ber hos de helt små. Er det over 38?
Den skal være på 38.0 eller derover før man vil kalde det for feber..
Tror "bare" hans temperatur er lidt forhøjet pga en virus-infektion (forkølelse) som florerer helt vildt for tiden...
Men fortsætter det resten af ugen kan du jo lige give lægen et kald
rigtig god bedring til ham
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128