Vigtig sætning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

897 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. september 2012

2børn2

Hej

Vi har jo gået til psykolog med vores dreng som lider/led af angst.

Og det vigtigste han sagde til os og som jeg godt kan se det fornuftige i var:

"Børns opførsel er et symptom på forældrenes forhold til hinanden"

Synes det var et guldkorn jeg ville dele med jer. For lært på den hårde måde så passer det....

Stof til eftertanke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2012

2børn2

2børn2 skriver:

Hej

Synes det var et guldkorn jeg ville dele med jer. For lært på den hårde måde så passer det....

Stof til eftertanke

Fedt nok at 50 har set den og ikke en har skrevet en lille bitte kommentar

Ingen klage.. bare en undren

Anmeld

3. september 2012

MorDk

Jeg vil sige at det ikke passer helt! Men kan godt se hvad der menes...

Nu bare et ex. Vores søn har bidt rigtig meget... og været super frutstreret da det for ham har været svært at "byde til leg" mm. og alt det med andre børn. Er det svar på hvordan hans far og jeg har det sammen? Kan jeg ikke helt forstå?

Anmeld

3. september 2012

Laulund87

For mig er det alt for sort på hvidt Langt hen ad vejen afspeljer et barns opførsel hvordan det har det - men det er da bestemt både i og udenfor hjemmet.

Anmeld

3. september 2012

Camulla

2børn2 skriver:

Hej

Stof til eftertanke

Jeg kan godt se det... Man kan selvfølgelig ikke gå i detaljer og sige, at hvis ens barn bider (det gjorde min dreng også), at det så reflekterer forældrenes forhold, men sådan i det store hele synes jeg det passer! Børn er jo et produkt af deres omgivelser, om man vil det eller ej... Spørg bare Dr. Phil! 

Så jo, det er et godt ordsprog! Kan også se det når jeg kigger på venner og familie og deres børn...

Anmeld

3. september 2012

MorDk

Camulla skriver:

Jeg kan godt se det... Man kan selvfølgelig ikke gå i detaljer og sige, at hvis ens barn bider (det gjorde min dreng også), at det så reflekterer forældrenes forhold, men sådan i det store hele synes jeg det passer! Børn er jo et produkt af deres omgivelser, om man vil det eller ej... Spørg bare Dr. Phil! 

Så jo, det er et godt ordsprog! Kan også se det når jeg kigger på venner og familie og deres børn...

HAHA ja du har nok ret...

Faktisk ser jeg virkelig meget OS i vores søn! Han fjoller, griner, kysser og krammer RIGTIG meget! Han laver ballade og kan virkelig forstå at hygge sig... (sådan er vi som par herhjemme) hihi

Anmeld

3. september 2012

morethanperfect

Kan godt se hvad der menes ..
Men , det passer nok ikke altid

Men ja , Oscar er også ekstrem kærlig , kysser knuser os osv.
Men han har også vildt meget energi , hvilket ingen af os har  

Anmeld

3. september 2012

Janni.

et godt guldkorn.

Anmeld

3. september 2012

wamse

Laulund87 skriver:

For mig er det alt for sort på hvidt Langt hen ad vejen afspeljer et barns opførsel hvordan det har det - men det er da bestemt både i og udenfor hjemmet.

Helt enig (igen)

Anmeld

3. september 2012

Faith

For mig passer det ret godt.

Jeg er vokset op med forældre der skændtes konstant, psykisk terror fra min far og et langt ophold på krisecenter sammen med min mor pga. min fars terror.

De ting gjorde mig til et usikkert og meget sensitivt barn. Dybt afhængig af min mor og bange for mænd.

Fra jeg var 14-16 indlagt på børnepsyk med en svær spiseforstyrrelse samt depression.

Tilbagevendende dybe depressioner hele mit voksne liv.

1% er genetisk, resten (99%) er miljø. Både hjemme og ude. Så jeg giver dig helt ret!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.