Er rigtig trist....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

889 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. september 2012

Muhmi

Hvordan er det nu det hænger sammen med reglerne omkring alt det der med, hvem der skal have børnene, hvor meget faren skal betale og hvornår og så videre??? Prøver at finde ud af det for min brors skyld...

Min storebror er nemlig kok og ham og hans kæreste er nu gået fra hinanden... De har to børn sammen og jeg frygter virkelig at hun vil gøre alt for at holde børnene hos hende...

Han er som sagt kok, så han har skæve arbejdstider men han har tænkt sig at blive boende på sjælland, i nærheden af hans børn, men hun er på kontanthjælp (udd. sygeplejerske) og ikke de store fremtidsudsigter for at få arbejde... Ikke fordi hun ikke kan, men fordi hun klamrer sig til hendes børn og det kan hun næsten kun gøre hvis hun er på kontanthjælp...

Jeg er virkelig trist, fordi jeg højst sansynligt aldrig kommer til at se min niece og nevø igen... Jeg har dog aldrig set min niece selvom hun er et år gammel og min nevø har jeg set seks eller syv gange i hele hans snart 3 årige liv... Ikke fordi jeg ikke prøver, men fordi hun låser sig fast, hjemme med dem..

De boede herovre i jylland da de fik min nevø, men flyttede tilbage til sjælland, fordi hun havde et kæmpe behov for at være i nærheden af hendes forældre, hvilket er forståeligt, men de har dog ikke været tilbage i jylland siden...

Synes sgu det er så pisse ærgeligt at vi højst sansynligt ikke kommer til at ses igen...

Er også ked af at miste min svigerinde, for vi har aldtid snakket rigtig godt sammen, indtil hun fik børn, så har der ikke været så meget plads til andet end dem....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2012

Nadia&Daniel

Muhmi skriver:

Hvordan er det nu det hænger sammen med reglerne omkring alt det der med, hvem der skal have børnene, hvor meget faren skal betale og hvornår og så videre??? Prøver at finde ud af det for min brors skyld...

Min storebror er nemlig kok og ham og hans kæreste er nu gået fra hinanden... De har to børn sammen og jeg frygter virkelig at hun vil gøre alt for at holde børnene hos hende...

Han er som sagt kok, så han har skæve arbejdstider men han har tænkt sig at blive boende på sjælland, i nærheden af hans børn, men hun er på kontanthjælp (udd. sygeplejerske) og ikke de store fremtidsudsigter for at få arbejde... Ikke fordi hun ikke kan, men fordi hun klamrer sig til hendes børn og det kan hun næsten kun gøre hvis hun er på kontanthjælp...

Jeg er virkelig trist, fordi jeg højst sansynligt aldrig kommer til at se min niece og nevø igen... Jeg har dog aldrig set min niece selvom hun er et år gammel og min nevø har jeg set seks eller syv gange i hele hans snart 3 årige liv... Ikke fordi jeg ikke prøver, men fordi hun låser sig fast, hjemme med dem..

De boede herovre i jylland da de fik min nevø, men flyttede tilbage til sjælland, fordi hun havde et kæmpe behov for at være i nærheden af hendes forældre, hvilket er forståeligt, men de har dog ikke været tilbage i jylland siden...

Synes sgu det er så pisse ærgeligt at vi højst sansynligt ikke kommer til at ses igen...

Er også ked af at miste min svigerinde, for vi har aldtid snakket rigtig godt sammen, indtil hun fik børn, så har der ikke været så meget plads til andet end dem....

Der gav du mig lige et chok - troede lige det var Jer

er ked af det på din bror's vejne - har deværre ingen råd, men dejligt at søster er der for bror

Anmeld

3. september 2012

baby012

Har hun bopælsretten ? Altså bliver hun hvor børnenes adr. Er.? Han har krav på samvær.. Med det job bliver det nok kun hver anden weekend, og mindre hvis ikke han kan tage fri til det.. Han skal betale 1240(tror jeg det er) pr. Barn hver måned.. Han har krav på hver anden ferie, og 2-3 uger i sommerferien (ikke med så små børn) .. Men jeg synes han skal en tur i stfv. Så han får det han skal have 

Anmeld

3. september 2012

Muhmi

Har hun bopælsretten ? Altså bliver hun hvor børnenes adr. Er.? Han har krav på samvær.. Med det job bliver det nok kun hver anden weekend, og mindre hvis ikke han kan tage fri til det.. Han skal betale 1240(tror jeg det er) pr. Barn hver måned.. Han har krav på hver anden ferie, og 2-3 uger i sommerferien (ikke med så små børn) .. Men jeg synes han skal en tur i stfv. Så han får det han skal have 

Nej hun bliver selv nød til at flytte pga. for høj husleje når hun er alene...

Det bliver højst sansynligt kun hver 3. weekend og nogle hverdage at han har fri til samvær med dem..

Skal han betale det? For han mener nemlig at han ikke skal betale noget, andet end et mindre belød som lægges oveni børnepengene

Heldigvis er den ene 1 år og den ældste ca. 3 år

Hvad er stfv?

Tak for svar... 

Anmeld

3. september 2012

Muhmi

Der gav du mig lige et chok - troede lige det var Jer

er ked af det på din bror's vejne - har deværre ingen råd, men dejligt at søster er der for bror

Uha nej.. Heldigvis er det ikke os... Ked af forskrækkelsen

Jaah, det er super trist når det ikke holder og især når der er børn involveret...

Tjaa, han har ikke så meget tid til selv at undersøge alle tingene, så derfor vil jeg gerne hjælpe ham så godt jeg nu kan

Anmeld

3. september 2012

baby012

Muhmi skriver:

Nej hun bliver selv nød til at flytte pga. for høj husleje når hun er alene...

Det bliver højst sansynligt kun hver 3. weekend og nogle hverdage at han har fri til samvær med dem..

Skal han betale det? For han mener nemlig at han ikke skal betale noget, andet end et mindre belød som lægges oveni børnepengene

Heldigvis er den ene 1 år og den ældste ca. 3 år

Hvad er stfv?

Tak for svar... 

Stfv = stats forvaltningen.. Ja han skal betale det pr. Barn.. Og så skal han selv sørge for alt under samvær, udover tøj.. Medmindre der er 7/7 ordning så skal han betale de 1240.. Men det bliver vist ikke aktuelt..

Anmeld

3. september 2012

mortilnoahogmelina

Jeg kan svare på lidt ting da min bror desværre er det sammen igennem pt ..

Børnepengene er 1228 kr pr barn pr måned , så kan hun søge om at han skal betale mere ..

udover det synes jeg du skal bede ham kontakte statsforvaltningen , og derigennem søge sammenværd ..

spøger hvis du vil vide mere ..

Anmeld

3. september 2012

wamse

Det er jeg ked af at høre, men også glad for at det ikke var jer, som jeg lige først troede

Mit råd er også at kontakte statsforvaltningen for at få fastsat samvær, eller bare få råd til måder det kan løses på, for det er vel ikke sikkert, at de ikke selv kan finde en løsning?

Han skal som nævnt betale 1228,- pr barn pr. måned, hvor størstedelen er fradrags berettiget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.