Ahhh... skifter snart lægehus (MØB)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.198 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. september 2012

vitapigen

Der er 2 læger knyttet til vores lægehus. Vi har altid haft en fast, men han er meget populær, så det er så svært at komme igennem i telefon tiden. Da der var for mange i kø, skulle jeg prøve igen senere. Tænkte så at jeg kunne snakke med den anden læge. Han tog telefonen med det samme... Men da han bad om min datters CPR-nr, kunne han straks se at vi "hørte til" den anden læge og ville derfor ikke snakke med mig.... HVAD ER NU DET FOR NOGET?? Havde bare et generelt spørgsmål til MØB... Det kunne han da sagtens have svaret på....  

Fungerer det også sådan i jeres lægehus? Troede da at lægerne hjalp hinanden... Men ak nej...

Det kan være i kan svare på spørgsmålet? Min datter har været forkølet i 4 dage nu, samtidig fik hun en tand. Hun har feber, men ikke voldsom (omkring 38,7) Hun er enormt pyllert og græder meget hvilket hun aldrig plejer. Men der er ingen problemer når hun skal sove. Det er om dagen i de vågne timer det er slemt. Hun virker ikke til at have ondt i ørerne, men er der ikke nogle børn der ingen symptomer har? Hun er snart 14 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2012

MortilCilas

vitapigen skriver:

Der er 2 læger knyttet til vores lægehus. Vi har altid haft en fast, men han er meget populær, så det er så svært at komme igennem i telefon tiden. Da der var for mange i kø, skulle jeg prøve igen senere. Tænkte så at jeg kunne snakke med den anden læge. Han tog telefonen med det samme... Men da han bad om min datters CPR-nr, kunne han straks se at vi "hørte til" den anden læge og ville derfor ikke snakke med mig.... HVAD ER NU DET FOR NOGET?? Havde bare et generelt spørgsmål til MØB... Det kunne han da sagtens have svaret på....  

Fungerer det også sådan i jeres lægehus? Troede da at lægerne hjalp hinanden... Men ak nej...

Det kan være i kan svare på spørgsmålet? Min datter har været forkølet i 4 dage nu, samtidig fik hun en tand. Hun har feber, men ikke voldsom (omkring 38,7) Hun er enormt pyllert og græder meget hvilket hun aldrig plejer. Men der er ingen problemer når hun skal sove. Det er om dagen i de vågne timer det er slemt. Hun virker ikke til at have ondt i ørerne, men er der ikke nogle børn der ingen symptomer har? Hun er snart 14 mdr.

Cilas har sjældent problemer om natten når han har MØB og har egentlig kun feber, også er han selvfølgelig pylret.

Men det lyder da underligt når du bare har et spørgsmål?

Anmeld

3. september 2012

vitapigen

MortilCilas skriver:

Cilas har sjældent problemer om natten når han har MØB og har egentlig kun feber, også er han selvfølgelig pylret.

Men det lyder da underligt når du bare har et spørgsmål?

Okay, så han har ikke taget sig til ørerne eller at de var røde? Hvordan har du så fundet ud af at det var MØB når han ikke rigtig havde syptomer?

Ja jeg synes også det var mega mærkeligt. Jeg startede jo med at sige at jeg havde et spørgsmål om MØB  Og kan stadig ikke komme igennem til min egen læge

Tror jeg ser det an til i morgen, så længe hun sover er det til at holde ud. Har givet flydende pinex, så det kan være det hjælper lidt....

Anmeld

3. september 2012

2babygirls

vitapigen skriver:

mærkelig læge
Her ringer jeg til sekretæren og får en tid, og siger så hvem jeg helst vil ind til. vi har vist 6-7 læger tilknyttet

Men nu har min pige mest haft væske på ørene, og hun kunne slet ikke holde ud at ligge ned særlig længe af gangen.
Så måske det bare er hårdt tandkød der driller ???

Vi ringer altid direkte til vores ørelæge, da deres udstyr og erfaring er laaaaaang bedre end alm praktiserende læge.

Anmeld

3. september 2012

merethe

Profilbillede for merethe
vitapigen skriver:

Når du ikke kan komme igennem telefonen til din egen læge, så ville jeg ringe til sekretæren og få en tid.  Du kan også hvis du tror det er mellemørebetændelse, ringe til en ørelæge, der kræves ingen henvisning til dem. god bedring med hende

Anmeld

3. september 2012

Tulle28

Vores lægehus har 4 læger tilknyttet og har "hotline" hver morgen fra 8-9, hvor man kan ringe og stille spørgsmål... Synes da det der du beskriver er noget underligt noget?! MEN når det gælder ører, ville jeg aldrig kontakte min egen læge, der går jeg direkte til ørelægen... det vil jeg klart også anbefale dig. Det er ikke alle børn der får feber ifm øreproblemer.

Anmeld

3. september 2012

vitapigen

Tak for svar piger... Har fået en tid kl. 14.15 da hun nu har 39,6 og klattet. Øv øv... ved ikke om det er ørerne... Derfor kan jeg jo heller ikke bestille en tid ved ørelæge... Nu må vi se hvad de siger... Men ja det var en underlig oplevelse fra morgenen af...

Anmeld

3. september 2012

ramona

jeg er også tilknyttet et lægehus med flere læger og har aldrig oplevet at de ikke ville snakke med mig eller tage imod mig selvom jeg oftest er inde ved den samme. SÅ er aldrig blevet afvist hvis vi har forsøgt at komme igennem til de andre læger i lægehuset.

Vil så give de andre ret i at det er bedst at ringe til ørelægen hvis man er i tvivl med ørene.

Da min søn var mindre var jeg til læge med ham fordi han var så pylleret så ville gerne lige have tjekket hans ører men lægen sagde han bare var lidt rød i ørerne.

Samme dag ringte jeg til en ørelæge fordi jeg netop havde hørt at alm. læger ikke var gode til ører og drengen havde væske på begge ører og skulle have dræn i.

Synes godt du kan ringe til ørelægen omkring dit spørgsmål også selvom du ikke er sikker på det er ørerne. De er der for at hjælpe og hvis der ikke er noget med ørerne er det kun godt

Rigtig god bedring med hende

Anmeld

3. september 2012

vitapigen

ramona skriver:

jeg er også tilknyttet et lægehus med flere læger og har aldrig oplevet at de ikke ville snakke med mig eller tage imod mig selvom jeg oftest er inde ved den samme. SÅ er aldrig blevet afvist hvis vi har forsøgt at komme igennem til de andre læger i lægehuset.

Vil så give de andre ret i at det er bedst at ringe til ørelægen hvis man er i tvivl med ørene.

Da min søn var mindre var jeg til læge med ham fordi han var så pylleret så ville gerne lige have tjekket hans ører men lægen sagde han bare var lidt rød i ørerne.

Samme dag ringte jeg til en ørelæge fordi jeg netop havde hørt at alm. læger ikke var gode til ører og drengen havde væske på begge ører og skulle have dræn i.

Synes godt du kan ringe til ørelægen omkring dit spørgsmål også selvom du ikke er sikker på det er ørerne. De er der for at hjælpe og hvis der ikke er noget med ørerne er det kun godt

Rigtig god bedring med hende

Tak for svar. Var ikke klar over det med at det er bedst at tage til ørelæge. Det vil jeg gøre i morgen hvis lægen ikke kan finde ud af hvad hun fejler

Anmeld

3. september 2012

MortilCilas

vitapigen skriver:

Okay, så han har ikke taget sig til ørerne eller at de var røde? Hvordan har du så fundet ud af at det var MØB når han ikke rigtig havde syptomer?

Ja jeg synes også det var mega mærkeligt. Jeg startede jo med at sige at jeg havde et spørgsmål om MØB  Og kan stadig ikke komme igennem til min egen læge

Tror jeg ser det an til i morgen, så længe hun sover er det til at holde ud. Har givet flydende pinex, så det kan være det hjælper lidt....

Han kom i vuggestue og havde ikke feber, de sagde jeg nok skulle få tjekket hans øre da han især tog sig til det ene (han tager sig sjældent til sine øre her hjemme) Også får jeg som regel en mistanke om det

Han kan så først nu høre normalt på højre øre og ikke helt på venstre endnu, da det tog hårdt og der kom væske på det :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.