Min datter er 20 mdr og en rigtig dejlig og glad pige, i vuggestuen er hun en engel siger de. Men herhjemme slår, river pg sparker hun os
det kan komme ud af det blå, hvor hun pludselig river os i ansigtet. Vi har prøvet at ignorere hende, sige STOP og ja vi har også skældt ud... Er der nogen af jer, der har prøvet det samme eller ved hvad vi skal gøre?? Er lidt i vildrede
Vores dreng på 22 mdr gør nogenlunde det samme
han river dog ikke, men slår og sparker. Dog altid kun hvis vi gær noget han ikke VIL . fx skiftes eller i seng. Tror bare det er den aldersting, han ved han kan gøre noget, eller vise han mener NEJ.
han skal i øvrigt også hele tiden gøre farlige ting. Han lærer meget hurtigt, vel PGA han har 2 store storebrødre, der jo kan lege lidt vildt, uden at tænke på HVAD de lærer ham. Fx sidder han på kanten af sofaarmlænet medvryggen mod gulvet. Og jeg siger NEJ og bærer ham ned. Men han griner bare og siger "det farlig"...
Eller stiller sig op i sin trip trap stol, så mit hjerte lige står stille inden jeg lydløst går meget hurtigt over og tager ham ned og siger, det må du ikke det er farligt. Jeg vil have du sætter dig ned....så griner han også bare. Det er bare frustrerende.
Han slår også tit andre mindre børn fordi han kan, eller vil have deres legetøj???!det er så pinligt, og jeg slår ned på det HVER gang.siger jeg vil ikke have du slår, og se drengen bliver ked af det...
Det går bare ikke ind.
Men pædagogerne i vuggestuen siger det er en fase, ALLE børn skal igennem. Og at jeg gør det rigtige. Evt gav hun det råd, at man, når der er optræk til det, så kan distrahere ham med noget andet rose ham nær han ikke gør det.
men kender der, det ER super hårdt, lige denne alder sker der bare så meget, synes jeg. "Vil selv men kan ikke rigtig" starter også her nu
Beklager slåfejl, er på tlf , og den er bare SÅ langsom
Anmeld