Råd søges vedr. a- kasse og fagforening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.045 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. september 2012

bobbles

ja sidder på nettet og kigger på fagforening. Det burde jo være FOA jeg skal melde mig ind i da jeg skal til at arbejde på et plejehjem fra imorgen af ( erhvervspraktik) indtil jeg kan komme ind på sopu skolen til april, MEN! nægter simpelthen at betale 1303 kr pr måned!

så har jeg kigget på ase det koster 496 kr om måneden for a kasse og fagforenig, men kan man tage andre selskaber selvom det ikke er lige den kategori man arbejder i, nogen der haft nogen gode erfaringer med a kasse og fagforeninger? og er der nogen der er billigere end ase?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

Ina33

Du SKAL jo som udgangspunkt ikke melde dig ind i en fagforening, du kan jo bare nøjes med a-kassen.

Så vidt jeg er orienteret er der frit valg, du er altså ikke tvunget til at melde dig ind i en bestemt a-kasse. Prisen for a-kasse er i øvrigt den samme alle steder - lige omkring 450,- pr. mdr..

Anmeld

2. september 2012

oerbaek

Frøken Christiansen skriver:

ja sidder på nettet og kigger på fagforening. Det burde jo være FOA jeg skal melde mig ind i da jeg skal til at arbejde på et plejehjem fra imorgen af ( erhvervspraktik) indtil jeg kan komme ind på sopu skolen til april, MEN! nægter simpelthen at betale 1303 kr pr måned!

så har jeg kigget på ase det koster 496 kr om måneden for a kasse og fagforenig, men kan man tage andre selskaber selvom det ikke er lige den kategori man arbejder i, nogen der haft nogen gode erfaringer med a kasse og fagforeninger? og er der nogen der er billigere end ase?

jeg sidder lidt i samme situation, jeg er lige startet på uddannelse son pau- pædagogisk assistent, og der skulle jeg også være medlem af FOA men det vil sige at jeg skal stige mere end 200 kr om måneden hvilket jeg selvfølgelig ikke er interesseret i, så jeg har valgt at blive i min nuværende fagforening/a-kasse, som er frie funktionær som jeg giver 1700 et eller andet for hver 3 mdr. 

Anmeld

2. september 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg blev meldt ind i FOA fra den dag jeg startede på sosu-hjælperen, de gav nemlig rabat på de bøger der skulle bruges under udd.
Jeg er pt oppe og gi' 811kr pr mdr og er både i a-kasse og fagforening.
Under udd. betalte jeg langt under halvpris. -Noget studie halløj de gir..

Anmeld

2. september 2012

LR85

Jeg betaler altså ikke så meget i FOA for både a-kasse og fagforening. 

Og er uddannet assistent og er i arbejde. Undersøg det evt lige igen

Anmeld

2. september 2012

CamillaSoefelt

Hvad med det faglige hus? Der har jeg været som pædagogmedhjælper og de er både gode og billige:-)!!

Anmeld

2. september 2012

CamiRon

Det lyder altså ikke rigtigt med den pris du har fundet. Jeg er uddannet SSA og er i arbejde og betaler 764 kr om måneden og det har jeg gjort siden jeg blev uddannet i 2005. Dog med lille stigning. Tror jeg gav omkring 720 kr i starten. Og mindre under uddannelsesperioden. 

Ring og hør den lokale FOA og få den rigtige pris. 

Anmeld

2. september 2012

LSM

Jeg er medlem af FOA og betaler omkring 820 for både a-kasse og fagforening.
Da jeg var elev betalte jeg ikke ret meget men var også kun medlem af fagforeningen der, tror ikke det var mere end 70 kr

Anmeld

2. september 2012

Silas&Mille

Ikke at jeg ved ret meget om det, men ud fra hvad andre FOA medlemmer skriver lyder det umiddelbart til at den pris du har fundet er med indbetaling til efter-løn.

Her er kæresten medlem af Dansk Metal og betaler omkring 1000kr om måneden. Skulle han også betale til efter-løn skulle han betale ca 1450kr om måneden.

Bare en tanke

Anmeld

2. september 2012

Pige2009

Vi har frit fagforeningsvalg i DK, så du kan roligt spare de penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.