Hvor selv hjulpne er jeres knap 3 årige ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

591 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. september 2012

bøllen

Tiden nærmer sig bette manden skal starte i børnehave , og kom lige til at tænke på, at han faktisk ikke er særlig selvhjulpen når det kommer til tøj osv.

Så tror vi må i skarp træning de næste par måneder.

Hvor dygtige er jeres til at gøre de forskellige ting

Man må gerne skam rose sine unger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2012

CarinaSB

Bøllen skriver:

Tiden nærmer sig bette manden skal starte i børnehave , og kom lige til at tænke på, at han faktisk ikke er særlig selvhjulpen når det kommer til tøj osv.

Så tror vi må i skarp træning de næste par måneder.

Hvor dygtige er jeres til at gøre de forskellige ting

Man må gerne skam rose sine unger

Noah blev 3 for 1 mdr siden .. Han kan selv tage strømper på .. men det er os det eneste hvad angår tøj .. 

men derimod kan han selv smøre madder og tage tingene fra køleskabet .. han kan hjælpe med at vaske op .. .. Men ellers skal jeg hjælpe med de fleste ting .. Men vi træner da på at han selv skal lære og tage tøj på ..

Anmeld

1. september 2012

bøllen

CarinaSB skriver:

Noah blev 3 for 1 mdr siden .. Han kan selv tage strømper på .. men det er os det eneste hvad angår tøj .. 

men derimod kan han selv smøre madder og tage tingene fra køleskabet .. han kan hjælpe med at vaske op .. .. Men ellers skal jeg hjælpe med de fleste ting .. Men vi træner da på at han selv skal lære og tage tøj på ..

Her er vi endnu ikke så langt kan tage bukser på men skal have hjælp til op over numsen .

Kan tage sko af men kun gummistøvler på

Er nogenlunde til at rydde 

Så der er et stykke vej endnu

Anmeld

1. september 2012

Nettemor

Jeg tror ikke du skal være så bekymret Tror ofte det er sådan med drenge. Hvor imod pigerne (ofte) er mere interesserede i det.. Men som en bekendt af mig sagde: ___ er mere interesseret i sin tissemand end i at tage sit tøj på selv

Men når det er sagt så synes jeg Sebastian på 2½ er begyndt at vise interesse i det.. Så småt (meget småt) Han kan selv tage bukser af og på (alt efter hvilke det er. Nogle skal lige hjælpes op over numsen) Strømperne tager han selv af og nogle gange på, men det kan godt drille lidt. Hvis det er en strøje med lynlås,- altså som en jakke- så kan han mere eller mindre selv. Dermed kan han også med jakken. Skoene kan han selv tage af og på men det kan godt være lidt sværere at tage støvlerne af Nu har jeg så fortalt hvad han KAN--->---> De gange han GIDER

Anmeld

1. september 2012

bøllen

Nettemor skriver:

Jeg tror ikke du skal være så bekymret Tror ofte det er sådan med drenge. Hvor imod pigerne (ofte) er mere interesserede i det.. Men som en bekendt af mig sagde: ___ er mere interesseret i sin tissemand end i at tage sit tøj på selv

Men når det er sagt så synes jeg Sebastian på 2½ er begyndt at vise interesse i det.. Så småt (meget småt) Han kan selv tage bukser af og på (alt efter hvilke det er. Nogle skal lige hjælpes op over numsen) Strømperne tager han selv af og nogle gange på, men det kan godt drille lidt. Hvis det er en strøje med lynlås,- altså som en jakke- så kan han mere eller mindre selv. Dermed kan han også med jakken. Skoene kan han selv tage af og på men det kan godt være lidt sværere at tage støvlerne af Nu har jeg så fortalt hvad han KAN--->---> De gange han GIDER

Lyder som her , han kan ind imellem andre gange ikke.

Syr selv tøj så har kun laves bukser med ribkant ( i håb om snarlig interesse for toilet træning ) og for at gøre det nemmere generalt når han skal i børnehave.

Prøver at opfordre ham til selv, men han er stædig som et æsel så ikke altid det lykkes. Men vi øver.

Tænkte bare lige på vinter, han starter d 1 nov som jo næsten er flyverdragt tid. Han kunne på en god dag i vinters men igen viljen og stædigheden er en udfordring.

Anmeld

1. september 2012

tinasmor

Så vidt jeg husker, kunne mine pige ikke rigtig gøre noget selv i forbindelse med tøj, da de var næsten 3 år. Måske var det bare os der var lidt for "hjælpsomme". Jeg tror de var næsten 3 et halvt de begyndte at tage strømper, busker på.

Anmeld

1. september 2012

Nettemor

Bøllen skriver:

Lyder som her , han kan ind imellem andre gange ikke.

Syr selv tøj så har kun laves bukser med ribkant ( i håb om snarlig interesse for toilet træning ) og for at gøre det nemmere generalt når han skal i børnehave.

Prøver at opfordre ham til selv, men han er stædig som et æsel så ikke altid det lykkes. Men vi øver.

Tænkte bare lige på vinter, han starter d 1 nov som jo næsten er flyverdragt tid. Han kunne på en god dag i vinters men igen viljen og stædigheden er en udfordring.

Men du skal tænke på at de som regel kan mere i institution end de kan hjemme Sidste år kunne Sebastian i hvert fald tage sin flyverdragt på selv henne i dagplejen.. Men herhjemme blev det aldrig til noget hvis han skulle selv.. Men når der er andre børn har de ikke tid til at vente på hjælpen De skal jo være en af de første ude.. Og det bliver man kun hvis man kan selv

Anmeld

1. september 2012

Mille82

Min KAN det hele, men GIDER ikke altid. HVis jeg hjælper lillesøster, så bliver han også hjælpeløs og jeg skal gøre det hele. Lillesøster har så jernviljen og vil ikke hjælpes, men kan ikke selv. Suk.

Stramme strømper kan godt drille og han kan ikke selv lyne sin jakke.

Stå op og tisse gør han en ære i, men for søren det er ikke altid det går ligeså godt som han mener - altså det der med at stå op! Der kan være tilbageløb på hvis ikke han står på sin skammel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.