Børnepanodil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.195 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. august 2012

Mussen2

Åh mon søn på seks måneder er syg. Forkølet, lidtfeber og hæs. Han er glad nok i dagtimerne, men om natten er han så ked og pyller. Jeg overvejede kraftig i nat at give ham panodil, men turde ikke.

Hvornår begyndte i at gike panodil?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

MorDk

Selvfølgelig skal man ikke bare give ungerne medicin. MEN jeg ville give ham en supp. panodil til natten. En små syg unge har brug for ro og søvn. Så bliver de hurtigere raske. Jeg giver supp. panodil til min søn hvis han er små sløj (uden feber) men er urolig... kan være han har lidt ondt andre steder... men det giver ham lidt ro til natten og han bliver hurtigere rask.

Go' bedring med ham!

Anmeld

31. august 2012

MyLove E

MorDk skriver:

Selvfølgelig skal man ikke bare give ungerne medicin. MEN jeg ville give ham en supp. panodil til natten. En små syg unge har brug for ro og søvn. Så bliver de hurtigere raske. Jeg giver supp. panodil til min søn hvis han er små sløj (uden feber) men er urolig... kan være han har lidt ondt andre steder... men det giver ham lidt ro til natten og han bliver hurtigere rask.

Go' bedring med ham!

Anmeld

31. august 2012

Mussen2

MorDk skriver:

Go' bedring med ham!

Sådan har jeg også brugt det til min datter, men er lidt i tvivl når min søn kun er et halvt år. Krydser fingre for at han er frisk til aften

Anmeld

31. august 2012

MorDk

Mussen2 skriver:

Sådan har jeg også brugt det til min datter, men er lidt i tvivl når min søn kun er et halvt år. Krydser fingre for at han er frisk til aften

Vi gav vores søn panodil supp. da han var 6 mdr. Bare være opmærksom på dosis.

Anmeld

31. august 2012

Laulund87

Da vi var indlagt med vores nyfødte datter, og on and off til hun var 9 måneder, kunne de godt finde på at give panodil hvis hun var utilpas pga sygdom. Bare være opmærksom på dosis

Anmeld

31. august 2012

Clisolka

Mussen2 skriver:

Åh mon søn på seks måneder er syg. Forkølet, lidtfeber og hæs. Han er glad nok i dagtimerne, men om natten er han så ked og pyller. Jeg overvejede kraftig i nat at give ham panodil, men turde ikke.

Jeg tror Isabella var omkring de 10-11 mrd. før vi gav hende panodil. Ikke fordi at vi ikke kunne, men vi havde ikke haft brug for det før  Vi ringede og forhørte os hos vagtlægen først 

Anmeld

31. august 2012

Giraffen

Mussen2 skriver:

Nina er 5,5 måneder og hun fik børnepanodil efter 5 mds vaccine fordi hun fik 39,9 i feber - det var vagtlægens anbefalinger så vi fulgte bare lægens råd  

Anmeld

31. august 2012

Silas&Mille

Mille var kun omkring 3 måndeder gammel da hun fik Pinex stikpiller. Det var Børneafdelingen på Skejby Sygehus anbefaling fordi hun havde RS virus og hostede utrolig meget. Hun fik en stikpille hver 6. time i 4 dage for at tage de værste smerter fra hosten.

Lige nu er hun også syg og hoster en hel del, så nu får hun en stikpille når hun skal sove om natten. Nu er hun 6½ måned gammel.

Jeg ville også give en dosis til natten, så han sover bedre og kan live rask.

Anmeld

31. august 2012

baby012

Mussen2 skriver:

mener det er 2½ ml. de må få når de er i den alder.. 

min pige blev sig da hun var 7 måneder, og der fik hun altså saltvalds dråber i næse, og børnepanodil til natten og der gik aldrig mere end 5 dage så var hun frisk igen  

så man skal selvf. helst undgå medicin til så små børn, men lige mht.  om natten så er det altså en undtagelse, det forkorter bare sygdommen så meget hvis man sørger for at de kan sove igennem om natten 

god bedring med det lille pus 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.