KH og enkeltydelse spørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

640 visninger
5 svar
0 synes godt om
31. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg søgt kh den 23 august efter at være bleven sygemeldt fra uddannelse. 

Men efter at have fået at vide af min sagsbehandler på jobcenteret at min sag endnu ikk er behandlet og heller ikke vil blive det før mandag snakkede hun om at jeg ikk vil være berettigt til en hel mdr's Kh men jeg kunne få en enkeltydelse senest onsdag. 

Men nu er mit spørgsmål så om det er muligt at jeg så kan modtage 1 uges Kh og enkeltydelse eller om det kun er enkeltydelse, 

For en enkeltydelse vil ikke en gang dække mine udgifter, mad eller medicin. 

Jeg vil lig gøre klart at jeg ikk selv valgt sygemeldingen så jeg kunne spare op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg søgt kh den 23 august efter at være bleven sygemeldt fra uddannelse. 

Men efter at have fået at vide af min sagsbehandler på jobcenteret at min sag endnu ikk er behandlet og heller ikke vil blive det før mandag snakkede hun om at jeg ikk vil være berettigt til en hel mdr's Kh men jeg kunne få en enkeltydelse senest onsdag. 

Men nu er mit spørgsmål så om det er muligt at jeg så kan modtage 1 uges Kh og enkeltydelse eller om det kun er enkeltydelse, 

For en enkeltydelse vil ikke en gang dække mine udgifter, mad eller medicin. 

Jeg vil lig gøre klart at jeg ikk selv valgt sygemeldingen så jeg kunne spare op.

Og kan det passe at enkeltydelsen er skattefrie?

Anmeld

31. august 2012

TeamRocket

Jeg har fået en enkelt ydelse engang- 4000kr udbetalt som selfølgelig skulle betales tilbage.

Anmeld

31. august 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Der er desværre ingen indkomster der i dk er skattefrie,så der skal selvfølgelig betales skat af enkelydelsen,som vist nok ligger på omkring 5000 kr brutto. 

Anmeld

31. august 2012

Elgaard73

Hej...Har en veninde, der lige har været det igennem. Hun søgte KH d. 17 juni, men var så først berettiget fra d. 17 juli, da KH er bagudbetalt og mener ikke at hun fik det udbetalt før d 1 Aug.( Der fik hun så for helt tilbage til den dag hun søgte) Hun fik en enkelt ydelse udbetalt omkring d 1 juli, da de først havde færdigbehandlet hendes sag der. Kan ikke huske det nøjagtige beløb, men det var ikke det helt vilde. Sorry.

Anmeld

31. august 2012

Anonym trådstarter

Fandt ud af at hun kalder det engangshjælp og jeg skal ikke betale den tilbage.

Men gad vide om jeg kan fra KH fra d 23-31 august også resten bliver engangshjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.