Min lille datter på 13 md, er begyndt at ville spise selv, det har hun nu ville i et stykke tid men hvor jeg gerne måtte sidde ved siden af og hjælpe lidt til... NU VIL HUN BARE DET HELE selv.... og det er altså ikke nemt for hun er ikke helt godt til at få det op på gaflen eller skeen.... Så det sidste par dage er det blevet til meget meget lidt aftensmad... Og hun plejer at spise alt der bliver serveret rup og stup.... Men tænker i at jeg bare ska lade hende forsøge selv og få det inden bords hun nu kan, eller hvordan søren skal jeg gøre for at hjælpe hende, ved ikke om det er tilfældigt men hun hun blejer at sover til næste morgen når hun er puttet, i går aftes og her i aften er hun vågnede igen og måtte puttes igen, ved ikke om hun kan være sulten for i dag fx har hun ikke fået ret meget siden kl 14.30 da hun fik eftermiddagsmad....
Og bør han ikke lade børn spise selv når de gerne selv vil?.... også selvom det grisser en del?.... Når vi spiser ved farmor og farfar så vil farmor give hende det, da hun ikke synets hun skal spise selv... Jeg har prøvet at forflare farmor at hun altså plejer selv at være til til at spise, så hun forstår nok ikke helt det med at bliver fodret, hvilke hun også sagde over fra i lørdags da vi var på besøg derovre....
Anmeld