Hjælp? kemi opgave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. august 2012

twinny

101. (A) En forbindelse med bruttoform-len CH 4 kan i menneskets tarm dannes af Methanobrevibacter smithii . Tegn struk-turformlen for forbindelsen. Hvad hedder forbindelsen? Er det en gas, en væske eller et fast stof?

Jeg tænker, når jeg skal tegne den, er det vel bare et C i midten og i enkeltbindinger med et H i hvert?

Jeg aner ikke hvad forbindelsen hedder.

Men tænker det er gas

102. (A) En forbindelse med bruttoform-len C 2 H 6 kan under særlige betingelser dannes i små mængder i lipidstofskiftet. Forbindelsen udskilles via lungerne og kan detekteres i udåndingsluften. Tegn strukturformlen for forbindelsen. Hvad hedder forbindelsen?

Er det med en dobbeltbinding to C'er med tre enkelt bindinger udfra hvert C med H

Forbindelsen hedder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

SHERO

Det er er begge carbonhydrider da det kun er carbon og hydrogen der indgår, mener bindingerne bare kaldes for hydrogenbindinger men er ikke helt sikker

Jep bare carbon i midten og så 4 hydrogener på, carbon har jo altid 4 bindinger og hydrogen 1 så den er lige til. C2H6 er også lige til, ingen dobbelt bindinger...

en binding mellem hver carbon og så 3 bindinger til hver med hydrogen på, så har carbon stadig 4 bindinger og hydrogen 1 og der er 2 carbon og 6 hydrogener...

CH4 er som oftest en gas, men ved voldsomme temperatur ændringer kan det dog godt være væske. Men ville klart svare gas...

(håber ikke det blev alt for kringlet )

Anmeld

30. august 2012

SHERO

nej nej, det er da en kovalent binding, da det er en binding mellem to ikke-metaller :-)

Anmeld

30. august 2012

twinny

Tullen85 skriver:

Det er er begge carbonhydrider da det kun er carbon og hydrogen der indgår, mener bindingerne bare kaldes for hydrogenbindinger men er ikke helt sikker

Jep bare carbon i midten og så 4 hydrogener på, carbon har jo altid 4 bindinger og hydrogen 1 så den er lige til. C2H6 er også lige til, ingen dobbelt bindinger...

en binding mellem hver carbon og så 3 bindinger til hver med hydrogen på, så har carbon stadig 4 bindinger og hydrogen 1 og der er 2 carbon og 6 hydrogener...

CH4 er som oftest en gas, men ved voldsomme temperatur ændringer kan det dog godt være væske. Men ville klart svare gas...

(håber ikke det blev alt for kringlet )

Mange tak for hjælpen.

Jeg kom frem til de er begge gasser og det et methan og ethan. Ikk?

Anmeld

30. august 2012

twinny

Tullen85 skriver:

nej nej, det er da en kovalent binding, da det er en binding mellem to ikke-metaller :-)

Yes, den er jeg med på.

Anmeld

30. august 2012

SHERO

twinny skriver:

Mange tak for hjælpen.

Jeg kom frem til de er begge gasser og det et methan og ethan. Ikk?

Så lidt da... Jo C2H6 er ethan..

ihh jeg savner kemi haha

Anmeld

30. august 2012

twinny

Tullen85 skriver:

Så lidt da... Jo C2H6 er ethan..

ihh jeg savner kemi haha

hehe. tak for hjælpen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.