Akut hjælp søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.489 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. august 2012

betski

Jeg får gæster til fødselsdag i morgen og fuldstændig på bar bund mht dessert. Da det jo er fredag i morgen og jeg også har et job at passe, må det meget gerne være en nem og hurtig dessert.

Håber meget der er nogen der kan/gider hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

Ciss

Hvis jeg har dårlig tid og skal have gæster til en lidt festlig middag, plejer jeg at købe lidt god is til desserten.

Anmeld

30. august 2012

betski

Ciss skriver:

Hvis jeg har dårlig tid og skal have gæster til en lidt festlig middag, plejer jeg at købe lidt god is til desserten.

Ja det gør jeg normalt også

Men vil gerne servere noget hjemmelavet

Anmeld

30. august 2012

LLN

betski skriver:

Ja det gør jeg normalt også

Men vil gerne servere noget hjemmelavet

Du kan supplere isen med en hjemmelavet frugtsovs f.eks. hindbær blendet med lidt flormelis.

Anmeld

30. august 2012

Ciss

Mørk chokoladeis er rigtig godt med varme brombær! Jeg har ofte lavet det af frosne bær (andre slags kan også bruges). Bare varm dem i en gryde med lidt sukker lige før servering. (Chokoladeis kan du lave så simpelt som at piske flødeskum og blande med smeltet chokolade, hvis du har lyst.)

Hvis du har lidt tid i aften kan du f eks lave hjemmelavet gele med halve vindruer, bananer el lign i. Det er dejlig friskt. Så kan du nøje dig med at lave en vanillesovs i morgen. Det går ret hurtigt.

Anmeld

30. august 2012

tarkoflen

betski skriver:

Jeg får gæster til fødselsdag i morgen og fuldstændig på bar bund mht dessert. Da det jo er fredag i morgen og jeg også har et job at passe, må det meget gerne være en nem og hurtig dessert.

Håber meget der er nogen der kan/gider hjælpe

Tag nogle marengs fuglereder, Knus dem. Vælg nogle bær, jordbær, hinbær eller hvad du har lyst til, men de skal være friske., skær dem i mindste stykker, hvis det er jordbær, gerne i forskellige størrelser pisk flødeskum og noget flormelis og bland det med nogle af bærene (disse kan evt. være frosne) og hak nogle mynteblade og bland i.

Til sidst lægger du flødeskum, knust marengs og bær i lag og vupti desserten er klar og lækker

Anmeld

30. august 2012

Nettemor

Indbagt is

Det er jo hjemmelavet. Og det kræver ingen forberedelses tid andet end indkøb. Og så er det super lækkert med nogle frugt til

Anmeld

30. august 2012

Mulle82

Hvad med Brownies og vanilje is - det er lækkert og nemt

Anmeld

30. august 2012

Rikke S

Der er masser af danske æbler som er modne lige nu.. Så jeg ville lave gammeldags æblekage (du ved, den der lægges lagvis med æblekompot, makronrasp/smør- eller sukker-ristede havregryn og flødeskum øverst), evt. en trifli (hvor man suplerer med et lag vanillecreme og en anden kompot (fx jordbær eller rabarber).

Det kunne også være syltede frugter fra dåse (pærer, ananas, fersken el) med hjemmelavet råcreme og/eller is.

Anmeld

31. august 2012

betski

Tusinde tak for alle jeres svar. Det var dejligt med nogle gode input. Nu skal jeg så bare vælge Kæresten foreslog en islagkage - men den er jo heller ikke hjemmelavet. Så nu må jeg se om han finder på at købe sådan en med hjem når han kører forbi mejeriet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.