Fødselsdag i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.072 visninger
19 svar
0 synes godt om
30. august 2012

annec

Hvad plejer i at gøre når jeres barn har fødselsdag?

Plejer i at holde noget i dagplejen, elller tage noget med? Hvad gøre de andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

K&S

annec skriver:

Hvad plejer i at gøre når jeres barn har fødselsdag?

Plejer i at holde noget i dagplejen, elller tage noget med? Hvad gøre de andre?

Vi har lige holdt Antons 2 års fødselsdag i dagplejen

De er 6 dagplejere i deres "team" og de er i legestue hver tirsdag, så jeg bagte "blå" boller, lavede frugtpindsvin og lavede popcorn, som vi tog med derover til eftermiddagsfrugt

Anmeld

30. august 2012

Bellas Mor

Da Isabella gik i DP, og skulle holde fødselsdag - havde jeg bagt boller, lavet frugtfad og små popcornposer til ungerne.

De havde flag, sang og legede fødselsdagslege hele dagen. Hun fik gaver af børnene (tegninger og perleplader) og en bamse af hendes dagplejer

Jeg hentede hende kl. 13:30, og så holdte vi fødselsdag hjemme.

I børnehaven havde 2 andre fødselsdag på samme dag, så vi forældre ringede sammen, om hvad vi hver især skulle tage med:

Jeg havde frugtfad, små rosin-pakker og små juicebrikker med.

En anden havde bagt boller.

Og den sidste havde gulerodsstænger med.

-Ikke helt fair fordeling, synes jeg. Så næste år, skal der ændres i det

Anmeld

30. august 2012

Alexander&Lærke

Min lille pige har lige holdt fødselsdag i dp i sidste uge, hun blev 1 år mens der var sommerferie så vi valgte at gøre det på hendes 13 mds dag..... Jeg havde bagt nogle boller, lavede banan og melon stykker som jeg så tog med ned til deres eftermiddags mad... Det kunne de godt lide....  Jeg fik boller sammen med dem og dp moren.... Det var hyggeligt.. De havde sunget fødselsdags sang for hende til deres frokost og dp moren havde sat flag op i vinduet....  og hun fik en lille gave af dp mor, et puslespil og en pegebog...

Anmeld

30. august 2012

annec

Tak alle sammen.. Er der andre ideer?

Anmeld

30. august 2012

Julemusen

Her bliver de inviteret på formiddags brød hjemme ved os selv. Men man må også godt holde det ved dagplejen. Phillip har lige været hjemme ved en fødselsdag ved en af børnene. Har fik de boller og hindbærsnitter med saftevand til. Nu er jeg normalt large når det kommer til bad til fødselsdage men synes nu det var lidt for usundt til formiddagen hehe. Her vil jeg til fødselsdag i oktober lave havregryn boller med smør, frugtsalat og så får de mælk til. Ift gaver får ungerne altid noget af dagplejemoren. Men når nu ungerne bliver inviteret hjem til de andre har jeg hæklet en lille bamse til fødselsdagsbarnet :-)

Anmeld

30. august 2012

MyLove E

Vi holdte Elias hjemme. De er 4 dp i vores lille by og de arbejder meget tæt. Så jeg inviterede dem alle de kom 12 og 4 voksene.
Jeg havde også lavet et frugt pindsvin og så var der kold vand.. Så lege de ude i haven og indenfor i en time eller noget.

Så havde jeg dækket bord på gulvet. Der fik de så frokost, hvor jeg havde lavet en pålægs kagemand:-)

Sig til hvis du vil se billeder :-)

Anmeld

30. august 2012

Tanja1234

Vi havde dagplejen hjemme til 1 års fødselsdag.

Vi lavede nogle helt lave borde (af 4 brødkasser) og så smed vi alle puderne på gulvet og en masse tæpper, så det var lidt "arabisk".

De fik boller, frugt og "sunde muffins" med havregryn og kanel (mandens opskrift). Og ind i mellem blev der bare leget i hele stuen

Anmeld

30. august 2012

annec

Tauf skriver:

Vi holdte Elias hjemme. De er 4 dp i vores lille by og de arbejder meget tæt. Så jeg inviterede dem alle de kom 12 og 4 voksene.
Jeg havde også lavet et frugt pindsvin og så var der kold vand.. Så lege de ude i haven og indenfor i en time eller noget.

Så havde jeg dækket bord på gulvet. Der fik de så frokost, hvor jeg havde lavet en pålægs kagemand:-)

Sig til hvis du vil se billeder :-)

Vil meget gerne se billeder tak :-)

Anmeld

30. august 2012

Maja_4000

Nu går Caroline godt nok i vs , men jeg svarer lige alligevel

Vi havde pølsehorn med til eftermiddagsmaden .. Og så blev hun fejret med sang , lys , flag , dug på bordet osv. .. Det var rigtig hyggeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.