Idéer gymnastik 0-2 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.617 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg er instruktør i vores lokale gymnastikforening, og har været det igennem årrække.

Jeg har altid haft de lidt større børn, 2-6 år, men i år har jeg også lavet et hold for de helt små. Jeg mangler dog lidt inspiration, da mine egne børn selv er store, er det lidt svært at vurdere hvad der er sjovt for helt små børn (0-2 år).

Jeg forestiller mig at vi skal starte med noget opvarmning, men hvad kunne det være?

Her efter tager vi lidt forskellige sanglege, og til slut tager vi redskaber frem.

Men hvad er sjovt i den alder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

MyLove E

Hjulene på bussen

Hjulene på bussen drejer rundt rundt rundt
(ta barnet hænder og kør rundt)

Dørene i bussen siger åben og lukke åben og lukke
(brug arme eller ben og åben og lukke dem)

Damerne i bussen løser kryds og tværs
(brug højre arm og venstre ben og løft dem så de mødes på midten)

Mændene i bussen løser også kryds og tværs
(gør så det omvendt)

Min søn syntes det var sjovt:-)

Anmeld

30. august 2012

Tanja1234

Tu-tu-tusindben... Det er også en klassiker.

Vi skal selv starte til gymnastik i denne sæson (pige på ca. 1,5 år) og jeg håber da især at vi kommer ommkring deres motorik og måske endda lærer dem noget nyt.

Jeg tænker bl.a. gå på tæer, hoppe med samlede ben, kroppens yderpositioner (englehop, svinge arme, bredstående m.m.), kravle og andre krydsbevægelser, trille, kolbøtter osv. osv.

Måske øvelser som kan laves flere sammen i små grupper eller to og to, så de også forholder sig lidt til hinanden og får noget ud af det sociale ved at gå på hold.

Håber det kan bruges til lidt inspiration...

Anmeld

31. august 2012

Heidi72

Da mine drenge var den alder gik vi også til gymnastik, og de var specielt begejstrede for en tog-leg hvor vi sang til. Noget med "Tjuh Tjuh Tjuh nu kører vi afsted, toget standser, så står vi af og danser / hopper/vinker. Så skulle man følge stregerne rundt i salen mens man legede tog med armene (du ved, - halvfemsgraders bøjet og så rundt i cirkler).  Den er god fordi hver enkelt kan udføre øvelserne så godt som de nu kan efter alder. Ellers er de helt små ofte glade for de tætte øvelser, som når forældrene ligger på gulvet og balancerer barnet på fødderne og lign.

God fornøjelse - lad os endelig høre hvad det ender med :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.