Nogen, der har prøvet?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. august 2012

celkt

At jeres exmand har fået lavet en indberetning om jer til kommunen?!?

Min har lige siddet og haft en samtale med deres sundshedsplejerske, i den kommune de bor i, om de problemer han har med vores datter når hun er på weekend hos ham.

Og så fortæller han om episoder, hvor jeg har glemt en jakke til dem,  når jeg sætter dem på toget, hvilket jeg selvfølgeligt ringer og gør ham op,mærksom på, så han kan tage en med når han henter dem, eller en enkelt episode, hvor de 2-3 par bukser, jeg har til vores søn var beskidte og jeg ikke havde nået at vaske dem, og derfor gav ham et par meget lange knickers på hjem. Det er værd at bemærke at jeg ikke havde fået nogen flyverdragt med ned, da han kom på weekend, så var nødt til at give ham regnbukser på, da det jo var vinter og koldt.

Det andet han har nævnt, er at vores datter på 6 stadig har nogle lejlighedsvise problemer med at få tørret sig ordentligt. Jeg tager jævnligt fat i hende, men hun gider ikke. Det siger hun selv. Vi arbejde med det, når det blusser op igen, på forskellige måder.

Summa summarum er at der er lavet en indberetning på mig. Jeg tager det med ophøjet ro. Jeg ved, jeg er en god mor.

Men hvad sker der så nu?? Nogen, der kender til det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

TeamRocket

Der sker ikke det vilde, det er nok forskelligt fra kommune til kommune men der kommer et møde (det skal de gøre uanset om de synes der er hold i det eller ej) Og så snakker de lidt om de ting de har fået at vide og du fortæller sagen fra din side og så vuderes det om der skal gøres mere ud af sagen og resultatet får du enten med det samme eller på et opfølgene møde måneden efter. Her i vores kommune kommer de på hjemme besøg- for at spare på kaffen sagde hende der kom hos os Hun var nu meget flink og hun kunne tydeligt se det bare var en chikane indberetning men de skal jo reagere + snakke med bh/skole alt efter hvor gammelt barnet er- sagen blev lukket med det samme.

Anmeld

29. august 2012

TeamRocket

Det omhandlede forresten at en i familien der havde oplysninger om at vores mindste ihvertfald ved mindst en lejlighed havde skidt igennem alt sit tøj (og det gør babyer jo aldrig) og så var hun sikker på at det var omsorgssvigt at hun ikke måtte passe vores barn + hun truede også med at gå i retten med det Well, heldigvis for at man selv bestemmer hvem der må og IKKE må passe ens børn.

Anmeld

29. august 2012

celkt

TeamRocket skriver:

Der sker ikke det vilde, det er nok forskelligt fra kommune til kommune men der kommer et møde (det skal de gøre uanset om de synes der er hold i det eller ej) Og så snakker de lidt om de ting de har fået at vide og du fortæller sagen fra din side og så vuderes det om der skal gøres mere ud af sagen og resultatet får du enten med det samme eller på et opfølgene møde måneden efter. Her i vores kommune kommer de på hjemme besøg- for at spare på kaffen sagde hende der kom hos os Hun var nu meget flink og hun kunne tydeligt se det bare var en chikane indberetning men de skal jo reagere + snakke med bh/skole alt efter hvor gammelt barnet er- sagen blev lukket med det samme.

tak.

jeg vil næsten håbe, de kommer på hjemmebesøg!!

Men damn, hvor er det dog spild af samfundets resourser, at fraskilte forældre skal lave sådan en gang bøvl!!

Anmeld

29. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
celkt skriver:

tak.

jeg vil næsten håbe, de kommer på hjemmebesøg!!

Men damn, hvor er det dog spild af samfundets resourser, at fraskilte forældre skal lave sådan en gang bøvl!!

Du har intet at frygte, og du har helt ret i, at det er en både dyr og idiotisk måde at "samarbejde" med sine børns mor på. 

Jeg var engang lærer i en klasse, hvor der blev lavet anonyme underretninger om TRE børn på få måneder. Grundløse, vel at mærke. Vi fandt aldrig med sikkerhed ud af, hvem der stod bag, men en mor til et barn i klassen var "sjovt nok" raget uklar med netop disse tre børns mødre forinden, så selvfølgelig var det hende. Det kunne kommunen og skolen så spilde tid og kræfter på, mens andre REELLE sager om omsorgssvigt måtte vente. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.