nogen der kan hjælpe 15-16 mdr ??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

719 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. august 2012

NessaXenia

Vanessa er 15 ½ mdr og jeg forstår godt hun er inde i den der selvstændighedsfase, og hun er begyndt at snakke flere og flere ord og vi begynder at kunne komunikere når hun feks er tørsig, sulten, træt osv osv.

Hun er begyndt at slå, 'for sjov' og hun griner imens, hun søger grænser, men hvordan tackler jeg lige det når hun står og griner?
jeg vil ikke have at hun slår, feks slår hun med et stykke legetøj i dag var det en hest hun legede med ved sofabordet, og så hamre hun den lige i hovedet på mig..

Sagde at det må man ikke for det gør ondt og man må ikke slå..

hun gjorde det igen og jeg sagde lidt mere direkte at jeg vil ikke have det..
og tog hesten fra hende da det var den hun slog med..

Hun blev bare SÅ ked af det og mega frustreret..
hun ville derefter 2-3 min op og ligge og putte med hovedet på min brystkasse, og kyssede mig..

Ser der umiddelbart som en erklæring om hun har forstået det?

Hvad siger i ?

hvordan tackler man lige så noget?
og hvad med de tidspunkter hvor de bare åbner skabet med kiks igen og igen og jeg gentagende gange siger nej vi skal snart have aftensmad og hun bliver tosset..
Hun tog oveni lige 2½ time at få til at sove hvor vi normalt ikke hører en lyd fra hende når først hun ér lagt, påtrods af hun kun har sovet 1½ time i dp'en idag..

jeg sys godt nok det er en svær balancegang lige pt..
Hvad gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
NessaXenia skriver:

Vanessa er 15 ½ mdr og jeg forstår godt hun er inde i den der selvstændighedsfase, og hun er begyndt at snakke flere og flere ord og vi begynder at kunne komunikere når hun feks er tørsig, sulten, træt osv osv.

Hun er begyndt at slå, 'for sjov' og hun griner imens, hun søger grænser, men hvordan tackler jeg lige det når hun står og griner?
jeg vil ikke have at hun slår, feks slår hun med et stykke legetøj i dag var det en hest hun legede med ved sofabordet, og så hamre hun den lige i hovedet på mig..

hun ville derefter 2-3 min op og ligge og putte med hovedet på min brystkasse, og kyssede mig..

Hvad siger i ?

og hvad med de tidspunkter hvor de bare åbner skabet med kiks igen og igen og jeg gentagende gange siger nej vi skal snart have aftensmad og hun bliver tosset..
Hun tog oveni lige 2½ time at få til at sove hvor vi normalt ikke hører en lyd fra hende når først hun ér lagt, påtrods af hun kun har sovet 1½ time i dp'en idag..

Hvad gør i?

Følger lige med  Min dreng gør lige sådan.

Anmeld

29. august 2012

Janni.

Det lyder som vores dreng Silas på 17 mdr. Vi sætter de samme grænser som dig. Vi satser på at tålmodighed og gentagelser er vejen fremad.
Synes det er blevet bedre end det var i starten.

Anmeld

29. august 2012

Klematis

Jeg synes du gør det rigtige. Hun søger og leder efter hvad der gælder. Er det dig der bestemmer, eller er det hende. Er det altid dig, eller er det hende en gang i mellem. Må man aldrig slå, eller må man slå en gang i mellem. Der er så meget at skulle hitte ud af, når man er lille.
Når hun vil op og putte: så trøster hun dig jo. Hun slog, det gjorde ondt på dig, du sagde nej, og hun trøster.
Hun er en klog lille pige, der øver sig igen og igen.
Tålmod, Tydelighed, trøst og knus.
Tænk på at hun er i en læresituation. Hellere være forbillede: du må ikke slå med hesten, hesten kan vi lege med, ikke slå med. End formanende.

Anmeld

29. august 2012

NessaXenia

Klematis skriver:

Jeg synes du gør det rigtige. Hun søger og leder efter hvad der gælder. Er det dig der bestemmer, eller er det hende. Er det altid dig, eller er det hende en gang i mellem. Må man aldrig slå, eller må man slå en gang i mellem. Der er så meget at skulle hitte ud af, når man er lille.
Når hun vil op og putte: så trøster hun dig jo. Hun slog, det gjorde ondt på dig, du sagde nej, og hun trøster.
Hun er en klog lille pige, der øver sig igen og igen.
Tålmod, Tydelighed, trøst og knus.
Tænk på at hun er i en læresituation. Hellere være forbillede: du må ikke slå med hesten, hesten kan vi lege med, ikke slå med. End formanende.

Det er jeg SÅ glad for at du siger.
Blev helt i tvivl som jeg egentlig greb det an på den rigtige måde, specielt når jeg bare så hele hendes følelsesregister på 5 minutter..

Anmeld

29. august 2012

Klematis

Ork, hun er helt normal , jeg har set det 1000 vis af gange, det er lige efter bogen

Anmeld

29. august 2012

mortilnoahogmelina

Sådan der var/er min søn os. Han er godt nok 20 måneder nu , men hvor har vi os være. Alt det der igennem , og han forstår det godt nu.
Det sværeste er når de står og griner af en når man siger nej , men DE lære det hurtigt vil jeg sige .
Han har dog perioder hvor han smider sig på gulvet og skaber sig så snart han får nej til noget.

Så din datter er helt normal og du griber det rigtig an synes jeg .

Anmeld

29. august 2012

Angelspot

NessaXenia skriver:

Hvad siger i ?

Hvad gør i?

Jeg læner mig meget op af pricippet i at fortælle min søn på 18 mdr hvad han må i stedet for hvad han ikke må. Han er også i det humør din datter lyder til at være.

Men når Oliver fortsætter med feks at åbne køleskabslågen og jeg har sagt "Du må lukke lågen tiil køleskabet" 100 gange, så er han ved at være klar over hvad han godt må gøre. Så afleder jeg ham som regel efterfølgende for der er ingen grund til at terske langhalm på eksemplet, der vil blive mange mange gange af den rumle. 

Men du lyder til at have fat i den lange ende. Jeg tror såmænd bare det er vigtigt at man husker, at børn i den alder ikke manipulerer for at få deres vilje. De er lyst styret og meget nysgerrige. Så når Oliver pbner køleskabslågen 100 gange, så tjekker han lige ud om mor er til at regne med og får dermed set at reaktionen på den er den samme. Så han ved hvad han skal forholde sig til. Men hans nysgerrighed har overtaget, så han vil naturligvis forsøge sig igen og igen, for at se om jeg gør det anderledes nu

Så det lyder fint det du gør men ja, det er nu det begynder at blive opdragende, selvom man jo stadig synes de er nogle babyer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.