Jeg har brug for nogle råd ang en veninde.
Jeg kan ikke helt forstå de ting hun siger, og Synes det lyder mere og mere mærkeligt.
Hun blev alene med sit barn for under 1 år siden, der har kørt en masse sager på hende i forhold til barnet, hendes evner som mor, og samvær.
Hun skal nu flytte for 4 gang fordi hun ikke kan betale husleje, og vil så gerne støtte hende, men samtidig er det bare blevet for meget, familie og venner inkl mig selv har støttet, hun har fået hjælp til hver flytning, fået møbler, både borde, sofa, seng osv osv. Selv bleer, nogle gange mad, og alt tøj til hendes barn har hun også fået gratis. Har støttet hele vejen igennem, og hun har fået hjælp af kommunen hver gang til indskud, og hver gang er det dyre lejligheder hun finder, og kan ikke nøjes med god frem for luksus.
Jeg vil gerne vise støtte men får selv, omkring de 10.000 udbetalt, og børnepenge ( vi er 2 men også dobbelt op af folk i husholdningen, og min kæreste tjener ikke meget mere end jeg) Hun får knap de 10, men får så enlighedsydelser, børnepenge, tilskud, friplads osv. Ved det må være hårdt som enlig, men hvordan støtter jeg men samtidig siger nu det nok, du må overveje dine valg bedre. Den lejlighed de nu er smidt ud af, hende og barnet, vil hun ikke betale husleje til, indtil hun flytter, men gemme pengene. Er bare så meget imod det, det er i min verden at stjæle, og kan bare ikke finde ordentlig måde at fortælle hende på, at jeg støtter og er der for hende, men at jeg ikke bifalder det hun har gang i, og nok er nød til at ændre prioriteringer, hvis ikke hun vil skifte bolig hver 3 måned 
Håber ikke jeg lyder for hård ved hende, men nogle ting er i mine øjne for meget og det med ikke at betale selvom man bor der og udnytter, man ikke bare kan sættes på gaden pga barnet, er i min verden uacceptabelt 
Anmeld