Hjælp, Uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.036 visninger
14 svar
0 synes godt om
29. august 2012

TR

Godmorgen alle i morgen friske piwer ..

- Jeg har et spørgsmål, jeg håber nogle herinde kan hjælpe mig med ..

Jeg er færdig uddannet kontorassitent her d. 26 sep. meeeeen som i alle nok ved, er der jo ikke rigtig noget arbejde ..

Så har tænkt lidt på, at jeg vil igang med lægesekretære, måske uddannelsen .. ( Jeg skal jo på dagpenge , når jeg er færdig den 26.sep. hvordan er det ? kan man få lov at tag enkel fag på VUC, når man er på dagpenge? - Skal nemlig gør mig bedre til nogle fag.)

Mit spørgsmål, kan man godt søge ind og arbejde for det, uden uddannelsen ? og er det kun ved læger man kan søge ? ..

og er det muligt med min kontoruddannelse ..

Beklager ALLE de spørgsmål ..

- VIL bare gerne have et arbejde og tjene nogle ordenlig penge hihi ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

Jupiter

Du kan sagtens søge arbejde som lægesekretær med en kontorbaggrund. Du skal bare være opmærksom på at de med stor sansynlighed vil være en uddannet lægesekretær hvis der er en sådan blandt ansøgerne.

Selvom du har mange af de administrative funktioner, så mangler du "klinik-delen", og det prioriterer de mange steder.

Men hvis der nu er mangel på lægesekretærer, så har du da en fordel og god mulighed for måske at være heldig

Anmeld

29. august 2012

TR

Jupiter skriver:

Du kan sagtens søge arbejde som lægesekretær med en kontorbaggrund. Du skal bare være opmærksom på at de med stor sansynlighed vil være en uddannet lægesekretær hvis der er en sådan blandt ansøgerne.

Selvom du har mange af de administrative funktioner, så mangler du "klinik-delen", og det prioriterer de mange steder.

Men hvis der nu er mangel på lægesekretærer, så har du da en fordel og god mulighed for måske at være heldig

Nemlig

Har lidt planer om at uddanne mig til det ..

men vil gerne vente til jeg er 25 år, så jeg kan få voksen løn .. hvis det nu har noget at sige ..

Anmeld

29. august 2012

Jupiter

TR skriver:

Nemlig

men vil gerne vente til jeg er 25 år, så jeg kan få voksen løn .. hvis det nu har noget at sige ..

Det har helt sikkert noget at sige mht. lønnen om du venter til du er 25. Så får du jo voksenelevløn i stedet

Det er så bare dér du skal bruge lidt ekstra krudt på at overbevise praktikstederne om at de skal vælge dig fremfor dem under 25

Anmeld

29. august 2012

FrkDitte

TR skriver:

Nemlig

Hejsa,

Søg endelig ind på lægesekretæruddannelsen Jeg er lige færdiguddannet lægesekretær og er superglad for det.. 

Din løn stiger betragteligt, hvis du vælger at søge ind når du er fyldt 25.. og på mit hold var der kun 3-4 stykker ud af 26 som var under 25. Så jeg tror de lægger vægt på at du har noget (livs)erfaring med i købet. Du skal have diagnoselatin og kunne skrive blindskrift.. 

Held og lykke med det hele.. 

D.

Anmeld

29. august 2012

TR

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Søg endelig ind på lægesekretæruddannelsen Jeg er lige færdiguddannet lægesekretær og er superglad for det.. 

Din løn stiger betragteligt, hvis du vælger at søge ind når du er fyldt 25.. og på mit hold var der kun 3-4 stykker ud af 26 som var under 25. Så jeg tror de lægger vægt på at du har noget (livs)erfaring med i købet. Du skal have diagnoselatin og kunne skrive blindskrift.. 

Held og lykke med det hele.. 

D.

Mange tak skal du have .. Er det meget svært ? - så skal jeg nok holde ved, med at starte op når jeg bliver 25 år

Anmeld

29. august 2012

TR

Jupiter skriver:

Det har helt sikkert noget at sige mht. lønnen om du venter til du er 25. Så får du jo voksenelevløn i stedet

Det er så bare dér du skal bruge lidt ekstra krudt på at overbevise praktikstederne om at de skal vælge dig fremfor dem under 25

Nemlig .. Så lidt har jeg styr på hihi

Anmeld

30. august 2012

FrkDitte

TR skriver:

Mange tak skal du have .. Er det meget svært ? - så skal jeg nok holde ved, med at starte op når jeg bliver 25 år

Nej svært er det ikke... men du skal nok blive udfordret 

Der er rift om pladserne og de søger kun 1 gang om året.. hvert fald i det offentlige.. 

D.

Anmeld

30. august 2012

TR

FrkDitte skriver:

Nej svært er det ikke... men du skal nok blive udfordret 

Der er rift om pladserne og de søger kun 1 gang om året.. hvert fald i det offentlige.. 

D.

Hold da op, så det heller ikk der man kan forvent arbejde :/

Anmeld

30. august 2012

Pige2009

TR skriver:

Godmorgen alle i morgen friske piwer ..

- Jeg har et spørgsmål, jeg håber nogle herinde kan hjælpe mig med ..

Jeg er færdig uddannet kontorassitent her d. 26 sep. meeeeen som i alle nok ved, er der jo ikke rigtig noget arbejde ..

Så har tænkt lidt på, at jeg vil igang med lægesekretære, måske uddannelsen .. ( Jeg skal jo på dagpenge , når jeg er færdig den 26.sep. hvordan er det ? kan man få lov at tag enkel fag på VUC, når man er på dagpenge? - Skal nemlig gør mig bedre til nogle fag.)

Mit spørgsmål, kan man godt søge ind og arbejde for det, uden uddannelsen ? og er det kun ved læger man kan søge ? ..

og er det muligt med min kontoruddannelse ..

Beklager ALLE de spørgsmål ..

- VIL bare gerne have et arbejde og tjene nogle ordenlig penge hihi ..

Tjaaa... Der bliver uddannet aaaaalt for mange lægeskretærer ift. hvor mange jobs der er og arbejdsløsheden er relativ høj Det er bare svært idag uagtet hvad...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.