At læse selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

729 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. august 2012

Ciss

Jeg sidder her i aften og er pavestolt over min lille pige.

Hun er 4 år og 8 mndr og klarer faktisk at læse mange ord! Det klarede jeg godt nok ikke selv på den alder, og hendes far har dysleksi, så jeg synes, det er så godt klaret af hende!

Vi har ikke trænet spesielt med hende, men hun kommer nogen gange og beder os om at lave "opgaver" til hende. (Så prikker vi f eks bogstaverne i et ord op, og så skriver hun det rigtigt bagefter og tegner tingen.) De sidste par uger er hun begyndt at pege på ord i teksen, når jeg læser for hende og spørge, hvad der står, og jeg synes godt nok, hun hurtigt har lært sig, hvordan en del ord ser ud. Selvfølgelig kan hun ikke læse en sammenhængende tekst endnu - og jeg ser det heller ikke som et mål at hun skal kunne læse, før hun skal i skole - men det er så flot at se, hvad det lille menneske selv ønsker og finder ud af og klarer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

twinboys

Ciss skriver:

Hun er 4 år og 8 mndr og klarer faktisk at læse mange ord! Det klarede jeg godt nok ikke selv på den alder, og hendes far har dysleksi, så jeg synes, det er så godt klaret af hende!

Vi har ikke trænet spesielt med hende, men hun kommer nogen gange og beder os om at lave "opgaver" til hende. (Så prikker vi f eks bogstaverne i et ord op, og så skriver hun det rigtigt bagefter og tegner tingen.) De sidste par uger er hun begyndt at pege på ord i teksen, når jeg læser for hende og spørge, hvad der står, og jeg synes godt nok, hun hurtigt har lært sig, hvordan en del ord ser ud. Selvfølgelig kan hun ikke læse en sammenhængende tekst endnu - og jeg ser det heller ikke som et mål at hun skal kunne læse, før hun skal i skole - men det er så flot at se, hvad det lille menneske selv ønsker og finder ud af og klarer.

Anmeld

28. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hvor er hun dygtig  Kan godt forstå at du er stolt

Anmeld

28. august 2012

SukkerDronning

Det kan jeg godt forstå du er, det har du også god grund til Hun er da super sej!

Anmeld

28. august 2012

MortilElias2010

Ciss skriver:

Hvor er det dejligt I har det så hyggeligt sammen omkring det og tager tiden til det - kan man ikke sige om alle forældre i dagens Danmark  Hjertevarmt tillykke med din pige og fascinationen af den forunderlige verden det åbner 

Anmeld

29. august 2012

Ciss

twinboys skriver:

Takk. Det er utrolig så stolt man bliver, når de små mestrer noget nyt og uventet....

Anmeld

29. august 2012

Ciss

SukkerDronning skriver:

Det kan jeg godt forstå du er, det har du også god grund til Hun er da super sej!

Tak. Ja, det synes jeg også.

Anmeld

29. august 2012

Ciss

Omsorgsgiver skriver:

Hvor er hun dygtig  Kan godt forstå at du er stolt

Tak.  Ja, jeg bliver bare så glad...

Anmeld

29. august 2012

Ciss

MortilElias2010 skriver:

Hvor er det dejligt I har det så hyggeligt sammen omkring det og tager tiden til det - kan man ikke sige om alle forældre i dagens Danmark  Hjertevarmt tillykke med din pige og fascinationen af den forunderlige verden det åbner 

Tusind tak! Ja, vi synes jo også, at det er hyggeligt, når hun kommer og beder om opgaver og gerne vil, at vi skal læse sammen og den slags. Jeg håber, at hun fortsætter med at have nysgerrighed overfor bøgerne og glæde ved at læse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.