Hej herinde.
Jeg har brug for at lufte mine tanker og få noget respons på dem, fra mennesker der ikke kender mig.
Sagen er den at min datter startede i vuggestue langt fra hvor vi boede. Det var den eneste vi kunne få og vi blev nødt til at takke ja.
Så vi sku med bus hjemmefra kl.7 for at nå at aflevere og jeg kunne nå en bus tilbage i skole til kl.8.30.
Efter et halvt år fik vi tilbyd en ny plads i en god inst. lige ved siden af hvor vi boede. Vi modtog pladsen og vores datter var glad for at gå der. Hun endte med at gå i både vug. og børneh. afdelingen indtil hun var næsten 4.
Imellemtiden fik vi en søn der nåede at gå lidt i vuggestuen.
Men vi boede i en storby blandt os og biler, og vores lejlighed var lille (70m2). Om vinteren træk det rigtig meget fra vinduerne og vi lå meget syge.
Så vi blev nødt til at flytte og fik lejlighed i en by ca. 30 min. i bus fra storbyen.
Her bor vi fint. Dog på 2 sal. Jeg savner en have at lukke ungerne ud i. Vi har ikke fået noget forhold til naboerne, lige vores naboer er lidt for sig selv. Men vi har det fint her.
Mine børn startede i ny institution. Min pige var 4 og min dreng 1½. De har det begge fint. Dog har jeg det underligt med børnehaven. Personligt ville jeg gøre en del anderledes. Føler ikke at det er det bedste for min pige. Samtidig er det en gruppe børn på hendes alder som der er lidt at arbejde med mht. hvordan man er venner osv.
Men nu til spørgsmålet.
Min mand og jeg overvejer kraftigt at flytte.
Enten andet leje, bare bedre, rækkehus.... i en by lige ved side af. En by mine forældre bor i. En by vi kender rigtig godt. En god skole, gode insti. osv....
Eller købe hus. Men så skal vi langt væk før det passer til vores økonomi. (snakker 50 km + )
Men så skal mine børn jo flytte instituton igen igen. Har jeg det meget underligt med. På den ene side tænker jeg at det er godt for dem at bo med glade forældre, med have... og ikke mindst kommer min søn ikke til at gå i samme børnehave.
Men samtidig blier det endnu et skift for min datter. Et nyt sted. Nye venner igen. Til sommmer 2013 starter hun i skole. Nu er hun sammen med venner hun vil kunne flytte videre med i skole...
Åååhh jeg synes det er svæt. Vil bare det bedste for min familie...
Ville i synes jeg er en dårlig mor hvis jeg flytter mine børn, især min datter, igen???????????