Vil kun sidde og stå op? :P

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.044 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. august 2012

Isaac's mor

Jeg har så en søn på 2½  måned som har "lært" at sidde og stå, altså selvf. ikk uden hjælp
Det simpelthen det eneste han vil nu! Han er åbenbart ogs blevet uvenner med legetæppet, for det dur i hvertfald heller ikk længere

Synes det er vildt sødt og det da dejligt at han more sig med det, men men men som nybagt bekymret mor tænker jeg selvf. på om det er for skadeligt for ham? Altså ved jo det ikk er så godt for ryggen at sidde for længe op også kan det vel heller ikk være særlig sundt for ben og hovede.. Jeg er måske bare for pylret, men seriøst... Drengen vil ikk lave andet Pusle bordet kan lige gå an et kvarters tid, men så det op igen! Så jeg render rundt med bæresele omk. 1 time (eller mere) om dagen bare for at få ham til at slappe lidt af i hoved/ryg/ben.

Her er lige et billede af min dejlige lille mand i fær med sin ynglings leg

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

L&V

Sophie.Hammershøy skriver:

Jeg har så en søn på 2½  måned som har "lært" at sidde og stå, altså selvf. ikk uden hjælp
Det simpelthen det eneste han vil nu! Han er åbenbart ogs blevet uvenner med legetæppet, for det dur i hvertfald heller ikk længere

Synes det er vildt sødt og det da dejligt at han more sig med det, men men men som nybagt bekymret mor tænker jeg selvf. på om det er for skadeligt for ham? Altså ved jo det ikk er så godt for ryggen at sidde for længe op også kan det vel heller ikk være særlig sundt for ben og hovede.. Jeg er måske bare for pylret, men seriøst... Drengen vil ikk lave andet Pusle bordet kan lige gå an et kvarters tid, men så det op igen! Så jeg render rundt med bæresele omk. 1 time (eller mere) om dagen bare for at få ham til at slappe lidt af i hoved/ryg/ben.

Det er super søde men desværre ikke sundt. babyer skal ligge til de selv kan sætte sig op og rejse sig op. knoglerne er overhovedet ikke klar før

Anmeld

28. august 2012

Isaac's mor

Månsson skriver:

Det er super søde men desværre ikke sundt. babyer skal ligge til de selv kan sætte sig op og rejse sig op. knoglerne er overhovedet ikke klar før

What to doooo?

Anmeld

28. august 2012

serinasmor

What to doooo?

når han ligger på maven - får han så din udelte opmærksomhed som når han står ? ... hvis ikke  så ville jeg starte med at give ham den når han ligger på maven  

så kan man jo efter lidt tid (nogle uger) godt lave noget andet imens af og til - fx gå på toilettet  

men faktisk gjorde serina det samme .. hun ville også allerhelst stå .. og det er jo ok - i begrænsede mængder

Anmeld

28. august 2012

Isaac's mor

serinasmor skriver:

når han ligger på maven - får han så din udelte opmærksomhed som når han står ? ... hvis ikke  så ville jeg starte med at give ham den når han ligger på maven  

så kan man jo efter lidt tid (nogle uger) godt lave noget andet imens af og til - fx gå på toilettet  

men faktisk gjorde serina det samme .. hun ville også allerhelst stå .. og det er jo ok - i begrænsede mængder

Hmmm synes nu ogs jeg har givet ham lige meget opmærsomhed på mave/ryg, men må bar gi den lidt mere så værd at prøve!

Kan jo ogs være det går over

Anmeld

29. august 2012

Mor til Ella

Ella var hvertfald ikke ældre da hun ikke ville ligge i mine arme.....

Og SP sagde så længe det ikke var noget vi "tvang" hende til.... Og prøve så godt man kunne at få hende til at ligge på maven, hvilket hun også hele tiden har været god til.... Ella har også fra hun var knap 3 mdr lavet noget der ligner mavebøjninger, meget mærkelig baby

Ella er nu 6 måneder og MEGET tæt på at kravle, så det er hvertfald ikke fordi hun ikke får trænet de rigtige øvelser

Men selvfølge skal man da prøve at begrænse det så meget man kan

Anmeld

29. august 2012

Mor til Ella

Og hvor er han bare nuser

Anmeld

29. august 2012

TeamRocket

Ej hvor er han lækker og nuttet! Mht at stå op min den yngste hun ville også bare frem i verden men som sp'en sagde- i små doser er det godt- men altid altid altid sørge for de tilbringer mest tid på maven for det er det der styrker og opbygger muskler og udvikler alt det der skal udvikles. Men man kan da ikke bebrejde sådan en lækker baby at han gerne vil op og vise sig selv frem til verden!

Anmeld

29. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Det gjorde Linus også meget tidligt. Han er 4 mdr nu og kan sidde selv uden støtte. Kun kort tid ad gangen, dog

Snakkede med SP om det igår, da jeg også synes han er hurtig. Hun siger at det er helt ok. Hvis ikke kroppen var klar til det, ville han jo ikke kunne gøre det. Forstår du hvad jeg mener?

Så bare tag det helt roligt, det er ok. Nogle børn har bare ikke tid til at vente på at udforske verden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.