Lagkage til 1 års fødselsdag :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.804 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Min datter bliver snart 1 år og jeg vil i den forbindelse lave hendes egen lille lagkage hun kan sidde og hygge sig med  Jeg har egentlig ingen krav til den andet end at jeg tænker at den skal laves dagen inden hun skal have den da jeg skal på arbejde samme dag hun fylder år og kan ikke nå hjem og lave kagen inden gæster kommer. Lagkagebundene vil jeg ikke lave selv. Men hvordan får man bundene mindre?? Hun skal jo ikke have en normal størrelse kage til sig selv men en lille en. Kan man købe små bunde og evt. hvor??

Så jeg vil høre jer bagekoner om I har nogle ideer og opskrifter til en god kage??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

M (:

Min datter bliver snart 1 år og jeg vil i den forbindelse lave hendes egen lille lagkage hun kan sidde og hygge sig med  Jeg har egentlig ingen krav til den andet end at jeg tænker at den skal laves dagen inden hun skal have den da jeg skal på arbejde samme dag hun fylder år og kan ikke nå hjem og lave kagen inden gæster kommer. Lagkagebundene vil jeg ikke lave selv. Men hvordan får man bundene mindre?? Hun skal jo ikke have en normal størrelse kage til sig selv men en lille en. Kan man købe små bunde og evt. hvor??

Så jeg vil høre jer bagekoner om I har nogle ideer og opskrifter til en god kage??

Jeg tror ikke man kan købe mindre bunde, men du kan jo evt. købe almindelige, og så "bare" trykke nogen ud vha. en rund form, et glas, en tallerken eller lignende i den størrelse du synes kagen skal have.. De overskydene bunde kan du jo bruge til de voksnes kage (:

Anmeld

27. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
M (: skriver:

Jeg tror ikke man kan købe mindre bunde, men du kan jo evt. købe almindelige, og så "bare" trykke nogen ud vha. en rund form, et glas, en tallerken eller lignende i den størrelse du synes kagen skal have.. De overskydene bunde kan du jo bruge til de voksnes kage (:

Ahh...ja, det var da en god ide  Hvorfor havde jeg slet ikke tænkt på det selv, hehe  Tak for tippet

Anmeld

27. august 2012

M (:

Omsorgsgiver skriver:

Ahh...ja, det var da en god ide  Hvorfor havde jeg slet ikke tænkt på det selv, hehe  Tak for tippet

Det var da så lidt (:

Og ang. ideer til fyld: herhjemme er det et evigt hit med almindelige bunde (alternativt pandekager) med en "creme" af flødeskum, vaniljesukker og friske/optøede jordbær og/eller hindbær. Bærrene skal moses lidt, så saften giver smag til flødeskummet. Pyntes med friske bær og hvid glasur.. MUMS!

Anmeld

27. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Det var da så lidt (:

Og ang. ideer til fyld: herhjemme er det et evigt hit med almindelige bunde (alternativt pandekager) med en "creme" af flødeskum, vaniljesukker og friske/optøede jordbær og/eller hindbær. Bærrene skal moses lidt, så saften giver smag til flødeskummet. Pyntes med friske bær og hvid glasur.. MUMS!

Uhh...ja, det lyder da også godt nok lækkert

Anmeld

27. august 2012

M (:

Omsorgsgiver skriver:

Uhh...ja, det lyder da også godt nok lækkert

Vi har i maj/juni tre fødselsdage (d. 15/5, 1/6 og 18/6), og det er den samme type lagkage der forlanges serveret til alle tre trods den korte tidsperiode..

Anmeld

27. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Vi har i maj/juni tre fødselsdage (d. 15/5, 1/6 og 18/6), og det er den samme type lagkage der forlanges serveret til alle tre trods den korte tidsperiode..

He he....så må den også være god når folk efterspørger den  

Har du evt. den hele fulde opskrift med mål, beskrivelse osv??

Anmeld

27. august 2012

M (:

He he....så må den også være god når folk efterspørger den  

Har du evt. den hele fulde opskrift med mål, beskrivelse osv??

Åh, det er jo bare lidt på "slump"..

Men jeg bruger ca.:

- 3 alm. lagkagebunde

- 1/2 liter fløde

- 1 pose frosne bær (hindbær eller jordbær)

- 1 bakke friske bær (hindbær eller jordbær)

- 2 spsk. vaniljesukker

- 2 spsk. sukker (eller til fløden ikke er alt for syrlig pga. bærrene)

- ca. 1/2 pk. flourmelis

- Kogt vand. 

De frosne bær tøes og moses let (der må gerne være lidt "klumper"). Der tilsættes sukker og vaniljesukker. Fløden piskes til skum. Flødeskummet og bærmassen vendes forsigtigt sammen. Fordeles herefter mellem lagkagebundene sammen med de friske bær (gem evt. lidt bær til pynt på toppen og lidt bær-flødeskum så kanten kan pyntes til sidst). Flourmelis og kogt vand røres til glasur og kommes på toppen. Kanten pyntes med den overskydende bær-flødeskum og lidt af de friske bær..

Håber min "opskrift" er til at forstå.. 

Anmeld

27. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Åh, det er jo bare lidt på "slump"..

Men jeg bruger ca.:

- 3 alm. lagkagebunde

- 1/2 liter fløde

- 1 pose frosne bær (hindbær eller jordbær)

- 1 bakke friske bær (hindbær eller jordbær)

- 2 spsk. vaniljesukker

- 2 spsk. sukker (eller til fløden ikke er alt for syrlig pga. bærrene)

- ca. 1/2 pk. flourmelis

- Kogt vand. 

De frosne bær tøes og moses let (der må gerne være lidt "klumper"). Der tilsættes sukker og vaniljesukker. Fløden piskes til skum. Flødeskummet og bærmassen vendes forsigtigt sammen. Fordeles herefter mellem lagkagebundene sammen med de friske bær (gem evt. lidt bær til pynt på toppen og lidt bær-flødeskum så kanten kan pyntes til sidst). Flourmelis og kogt vand røres til glasur og kommes på toppen. Kanten pyntes med den overskydende bær-flødeskum og lidt af de friske bær..

Håber min "opskrift" er til at forstå.. 

Tak,tak  Ja, den er til at forstå

Anmeld

27. august 2012

M (:

Omsorgsgiver skriver:

Tak,tak  Ja, den er til at forstå

Held og lykke med projektet (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.