Kan det passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

488 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. august 2012

mpr

Skrev til min læge idag angående om hvordan tingene hang sammen om man kunne finde ud af om man havde PCO.. SÅ får jeg tilbage at pco udreder man kun ved ønske om graviditet og eftersom det ikke er nu og her vi skal forsøge så kan jeg ikke blive udredt............................................... WHAT?! Syntes virkelig det er åndsvagt.. Hvis jeg har det vil vi jo gerne igang nu men har jeg det ikke så går vi jo ikke igang før planlagt... 

Kan det virkelig passe? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

mpr

27. august 2012

Tanja1234

Kan man så ikke bare sige at det er nu i ønsker at komme i gang. Det er jo ikke helt ved siden af sandheden, HVIS du nu skulle have PCO..

Anmeld

27. august 2012

mpr

Tanja1234 skriver:

Kan man så ikke bare sige at det er nu i ønsker at komme i gang. Det er jo ikke helt ved siden af sandheden, HVIS du nu skulle have PCO..

Jo det kunne jeg jo selvfølgelig godt.. Men har det bare skidt med at skulle lyve... Især fordi jeg stadig er på p-piller hvilket betød jeg var nød til at stoppe på dem for at virke troværdig ._.

Anmeld

27. august 2012

Rockertand

Chel1992 skriver:

Skrev til min læge idag angående om hvordan tingene hang sammen om man kunne finde ud af om man havde PCO.. SÅ får jeg tilbage at pco udreder man kun ved ønske om graviditet og eftersom det ikke er nu og her vi skal forsøge så kan jeg ikke blive udredt............................................... WHAT?! Syntes virkelig det er åndsvagt.. Hvis jeg har det vil vi jo gerne igang nu men har jeg det ikke så går vi jo ikke igang før planlagt... 

Kan det virkelig passe? 

Ja, heldigvis passer det.

Dette lyder lidt hårdt (ikke ment sådan) - men det kan da ikke være samfundets problem at betale for en udredning af en måske/måske ikke-sygdom?? Man kan da ikke bare henvende sig til lægen og bede om udredning for nogle sygdomme, man har siddet og læst om på nettet, som man frygter at have - det vil koste umådeligt mange penge - og du ved jo slet ikke, om det bliver et problem for dig - her skal man lige tænke på de tusindevis af kvinder, der får børn på trods af PCO (som du jo slet ikke ved, om du har).

Prøv at tænke på noget andet og tag problemerne, som de kommer, det kan være, at du bliver gravid med det samme, det kan være, at du kommer til vente 6 eller 12 måneder på de 2 streger, men det må du - som alle andre - forholde dig til, når du står i situationen.

Held og lykke, når PB er aktuelt.

Anmeld

27. august 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

kontakt en gynækolog og forklar at du gerne vil tjekkes for PCO... eller kontakt hospitalet hvor de tager blodprøven alligevel om det...

Ville nok først og fremmest finde en anden læge da PCO kan påvirke andre dele end bare lige det med at få børn...

F.eks. hårvækst, større risiko for udslæt forskellige steder på kroppen, tidligere overgangsalder og en masse andre ting alt efter hvad slags PCO man har...

Anmeld

27. august 2012

Laulund87

Rockertand skriver:

Ja, heldigvis passer det.

Dette lyder lidt hårdt (ikke ment sådan) - men det kan da ikke være samfundets problem at betale for en udredning af en måske/måske ikke-sygdom?? Man kan da ikke bare henvende sig til lægen og bede om udredning for nogle sygdomme, man har siddet og læst om på nettet, som man frygter at have - det vil koste umådeligt mange penge - og du ved jo slet ikke, om det bliver et problem for dig - her skal man lige tænke på de tusindevis af kvinder, der får børn på trods af PCO (som du jo slet ikke ved, om du har).

Prøv at tænke på noget andet og tag problemerne, som de kommer, det kan være, at du bliver gravid med det samme, det kan være, at du kommer til vente 6 eller 12 måneder på de 2 streger, men det må du - som alle andre - forholde dig til, når du står i situationen.

Held og lykke, når PB er aktuelt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.