Min søn er lidt over ét år gammel og er lige begyngt at gå og er begyndt på noget mystisk som jeg lige nu ikke bryder mig om, men aner ikke om det "bare" er normal adfærd.
Igår gjorde han det en del gange faktisk!
Vi var i kære børn, jeg satte ham på gulvet, han er en del genert og meget forsigtig af sig nye steder og denne kære børn har han ikke været i før, så han skyndte sig at lægge sig så han kunne kravle i stedet for at gå, det som om det er mere trygt for ham. gulvet er delt op, så der er gulvtæppe på en del og resten er træ gulv, jeg havde sat ham lige der hvor overgangen var, han blev helt stille og krøb ned i kravle/ligge stilling og var muse stille og rørte ikke en muskel. Jeg kiggede på noget tøj og tænkte ikke over det.... pludselig kunne jeg høre han snøftede og hulkede meget lavt og krøb mere og mere sammen, men kiggede ikke op. Jeg skyndte selvfølgelig at komme over til ham og tog ham op, han var virkelig ulykkelig og hulkede helt ned i maven.
Det var virkelig ubehageligt!
Han har gjort det samme eller i mindre grad en del gange siden, både igår og idag. Han har også gjort det uden at græde, men alt det andet gjorde han, han stopper alt bevægelse og kryber stille og roligt sammen og er lidt tom i blikket (kigger kun ét sted) han reagere heller ikke når vi kalder på ham. Men kommer vi hen til ham, så han kan se os (vi skal helt ned på hans niveau og måske enda røre ham) kommer han ud af det. han har ikke gjort det her i mere end max 30-45 sekunder, men det virkelig ubehageligt at se og ham sådan og især når han så også bliver ulykkelig...
Er det normalt? er det noget i har hørt om før?
Han er en fantastisk lille dreng, som vi som forældre bruger utrolig meget tid og energi sammen med, vi er meget opmærksomme på hans behov og vi har som regel god fornemmelse for hvad han gerne vil og ikke vil, han er meget god til at sige til og fra hvis der er noget han vil.
Anmeld