Overvejer virkelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

613 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. august 2012

Nadia&Daniel

Ja, økonomisk klare vi os okay - er på dagpenge (havde overvejet at være anonym, da økonomi er en privat sag), men tror det går

Jeg overvejer kraftigt at søge ind på pædagog-uddannelse (er uddannet i butik, men gider ikke de arbejdstider mere). Det er dog et sats at tage af flere oversager:

- svigermor har være pædagogmedhjælper i 35 år, ved ikke hvad hun (eller svigerfar) vil sige til at jeg tager denne uddannelse, eller om de har noget negativt om den

- har vi råd til at jeg læser

- hvordan er jobmulighederne (synes næsten kun de søger uddannet pædagoger - derfor jeg overvejer at læse til det bl.a.)

Jeg elsker børn, og vil gerne arbejde med børn, så synes dette er det fag der fanger mig mest.

Nu til praktiske spørgsmål:

- bor i Kgs. Lyngby, hvor kan jeg ringe hen ang. opstarte og alt det der?

Håber I kan og vil hjælpe mig, da jeg snart går ned over at gå hjemme og tænke på den dårlige økonomi vi er ramt af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

serinasmor

Nadia&Daniel skriver:

Ja, økonomisk klare vi os okay - er på dagpenge (havde overvejet at være anonym, da økonomi er en privat sag), men tror det går

Jeg overvejer kraftigt at søge ind på pædagog-uddannelse (er uddannet i butik, men gider ikke de arbejdstider mere). Det er dog et sats at tage af flere oversager:

- svigermor har være pædagogmedhjælper i 35 år, ved ikke hvad hun (eller svigerfar) vil sige til at jeg tager denne uddannelse, eller om de har noget negativt om den

- har vi råd til at jeg læser

- hvordan er jobmulighederne (synes næsten kun de søger uddannet pædagoger - derfor jeg overvejer at læse til det bl.a.)

Jeg elsker børn, og vil gerne arbejde med børn, så synes dette er det fag der fanger mig mest.

Nu til praktiske spørgsmål:

- bor i Kgs. Lyngby, hvor kan jeg ringe hen ang. opstarte og alt det der?

Håber I kan og vil hjælpe mig, da jeg snart går ned over at gå hjemme og tænke på den dårlige økonomi vi er ramt af

hmmm ... 

om i har råd til at du læser kommer jo an på flere ting  

bor i til leje - for så stiger jeres boligstøtte (hvis manden da ikke tjener + 26000) 

i kan også søge om friplads .. 

¨

som forældre kan man få ekstra su-lån - men dette kommer jo an på om du kan leve med et SUlån .. jeg har selv et  .. og det var måden vi kunne få det hele til at nå sammen ... 

hvad din svigermor vil sige til det kan kun tiden vise måske vil hun blive stolt over at have inspireret dig

Jeg ved desværre ikke mere men håber det kunne hjælpe dig på vej

Anmeld

26. august 2012

Nadia&Daniel

serinasmor skriver:

hmmm ... 

om i har råd til at du læser kommer jo an på flere ting  

bor i til leje - for så stiger jeres boligstøtte (hvis manden da ikke tjener + 26000) 

i kan også søge om friplads .. 

¨

som forældre kan man få ekstra su-lån - men dette kommer jo an på om du kan leve med et SUlån .. jeg har selv et  .. og det var måden vi kunne få det hele til at nå sammen ... 

hvad din svigermor vil sige til det kan kun tiden vise måske vil hun blive stolt over at have inspireret dig

Jeg ved desværre ikke mere men håber det kunne hjælpe dig på vej

Vi får ikke boligstøtte nu.. Men manden tjener lige præcis 26.000.-

Kom lige til at tænke på det med bøger???

Anmeld

26. august 2012

wamse

Nadia&Daniel skriver:

bøger kan købes brugt for det meste 

Anmeld

26. august 2012

serinasmor

Nadia&Daniel skriver:

bøger kan godt være dyre .. men RIGTIG mange kan købes brugt .. og hvis du selv undlader at skrive i dem kan en del af dem  sælges videre efter endt brug.. 

jeg er så selv typen der ikke kan sælge mine bøger igen

hmm .. jeg mener der findes en beregner på de fleste kommuners hjemmeside hvor du kan taste din årlige indkomst ind og se om i kan få boligstøtte .. aner ikke om det er forskelligt fra kommune til kommune mht beløb  .. ved os skiller den hvis kæresten ville tjene 26000 og jeg var på su .. 

kom til at tænke på .. lille laura er vel egentlig heller ikke så lille mere ... bliver det billigere for jer når hun går i børnehave ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.