Lejeboliger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

542 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. august 2012

jinx

Hej jer alle sammen.

Jeg er helt på bar bund angående leje.

Min kæreste og jeg bor i 3v andel og har snakket om at flytte til leje så vi måske kan få noget større frihed angående økonomi.

Er der nogen kloge hoveder som måske kan fortælle om deres erfaringer og måske anbefale nogle boligforeninger?

Skal være på sjælland og gerne en 4 værelset, ved ikke om det er helt umuligt eller om man måske skal starte med en 3 værelset?

Og om hvor lang tid i var skrevet op før i fik noget?

Hvad med at leje privat, hvordan foregår det? der er nogen hjemmesider man kan kigge på eller?

Vi kommer fra København, nogen af de byer som vi gerne vil flytte til er: Dianalund, Sorø, Ringsted, Slagelse, Roskilde, Næstedved og Køge. Vi er åben for mange byer, der må bare gerne være lidt by over det

Håber der er nogen som kan hjælpe mig. for kendet intet til at leje.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

MorTil4<3

jinx skriver:

Hej jer alle sammen.

Min kæreste og jeg bor i 3v andel og har snakket om at flytte til leje så vi måske kan få noget større frihed angående økonomi.

Er der nogen kloge hoveder som måske kan fortælle om deres erfaringer og måske anbefale nogle boligforeninger?

Skal være på sjælland og gerne en 4 værelset, ved ikke om det er helt umuligt eller om man måske skal starte med en 3 værelset?

Hvad med at leje privat, hvordan foregår det? der er nogen hjemmesider man kan kigge på eller?

Vi kommer fra København, nogen af de byer som vi gerne vil flytte til er: Dianalund, Sorø, Ringsted, Slagelse, Roskilde, Næstedved og Køge. Vi er åben for mange byer, der må bare gerne være lidt by over det

Vi har nu fået en 4 værelses i Holme-olstrup rækkehus

og vi har været skrevet op i 2 år

men herude er jo Bolig næstved
lejebolig og ja man kan finde de forskellige rundt på nettet

men det tager tid, og det koster alle sammen et lille beløb om året at være opskrevet

Anmeld

26. august 2012

jinx

Vi er allerede skrevet op i 2 boligselskaber men syntes det er svært og finde andre steder vi kan skrive os op, Vi er skrevet op i Dianalund og Sorø,

Det beløb man skal betale kan vi også sagtens klare, det er ikke det som er problemet.

Mange tak for det hurtige svar

Anmeld

26. august 2012

Dustmuz

Rent økonomisk kan det faktisk ikke betale sig at bo til leje, medmindre ens hus kræver reperationer i omegnen af 50-100.000 om året (i gennemsnit)

nu bor jeg selv i århus, men jeg mener at ABB eller AAB eller hvad de nu hedder, har lejeboliger over det meste af sjælland..

der er mange fordele og ulemper ved at bo til leje..
Den største fordel er nok at du ikke har nogen "uforudsete" udgifter til reperationer af lejemålet (medmindre du selv smadre lejligheden)

hvis du bor til leje hos en privat, så skal du sørge for at ALT står i lejekontrakten..
har desværre før hørt om udlejere som "glemmer" at skrive ting i lejekontrakten, hvor lejeren så har underskrevet..
i sådanne tilfælde, hæfter lejeren jo så for de "manglende" ting..

specielt een ting SKAL ALTID laves, når man lejer.

indflytningsrapport

Den er et seriøst must have..

Anmeld

26. august 2012

Clisolka

jinx skriver:

Hej jer alle sammen.

Jeg tænker lidt, hvad med Boligselskabet Sjælland? De har mange afdelinger rundt omkring - eller Lejerbo. 

Selv bor jeg til leje i en 2. vær under Lejerbo. Jeg har boet i denne lejlighed i 10 år til påske næste år, så når jeg en dag flytter, så får jeg 100 % tilbage i indskud. 

Vi står selv og leder efter en ny lejlighed, gerne en 3 vær., da pladsen er begyndt at være lidt trang med en 2-årig pige 

Jeg har skrevet mig op i diverse boligselskaber i området. Problemet er bare, at jeg bliver ved med at blive tilbudt lejligheder i det område jeg bor i i forvejen (fra Lejerbo), og jeg vil gerne væk, så jeg venter gerne på at den rigtige lejlighed dukker op  Jeg har været skrevet op siden jul. 2010 i et andet område, men det er desværre ret populært. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.