hvordan lukker jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.492 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. august 2012

Bella89

hej piger

Jeg er i gang med et stille og roligt begynder tæppe til min datters dukker men laver det lidt i stil med de-der-firkandter-der-skal-syes-sammen.

Men men... jeg er nu blevet færdig med den første, og ved bare ikke hvordan jeg lukker den, så den ikke bare gå op, mens den ligger og må vente til alle de andre er færdige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

Dinna88

Som den SIDSTE masker laver du en kædemaske i stedet for en stangmaske (som jeg formoder du lavet tæppet af) OG så trækker du snoren igennem når du har klippet den.

Anmeld

25. august 2012

Bella89

Dinna88 skriver:

Som den SIDSTE masker laver du en kædemaske i stedet for en stangmaske (som jeg formoder du lavet tæppet af) OG så trækker du snoren igennem når du har klippet den.

Jeg bruger halv strangmaske,

Jeg forstod ikke lige hvordan jeg skulle gøre :!

Anmeld

25. august 2012

Dinna88

Bella89 skriver:

Jeg bruger halv strangmaske,

Jeg forstod ikke lige hvordan jeg skulle gøre :!

Okay. Det er bare det samme. når du kommer hen til enden laver du en kædemaske i den øverste luftmaske, som du startede med. Og så klipper du snoren, og hiver den igennem luftmasken. Bum, så er den der

Anmeld

25. august 2012

Bella89

Dinna88 skriver:

Okay. Det er bare det samme. når du kommer hen til enden laver du en kædemaske i den øverste luftmaske, som du startede med. Og så klipper du snoren, og hiver den igennem luftmasken. Bum, så er den der

Jeg føler mig rigtig dum Jeg forstår alt hvad du skiver til der hvor jeg skal klippe snoren og trække i den

Anmeld

25. august 2012

Dinna88

Bella89 skriver:

Jeg føler mig rigtig dum Jeg forstår alt hvad du skiver til der hvor jeg skal klippe snoren og trække i den

I starten af omgangen har du lavet luftmasker, der erstatter den halve stangmaske, for at få dit arbejde "op i højde", så starten ikke er helt skæv. Jeg ved ikke hvor mange du har lavet - 2 eller 3? I den 2./3. luftmaske laver du til sidst en kædemaske. Det er det. Når den kædemaske er lavet, så klipper du snoren

Anmeld

25. august 2012

Sara_S

Hvis jeg var dig, vil jeg bruge youtube... det er jo 1000 gange nemmere at se hvordan man gør end at forklare det! 

Prøv at søge efter "granny squares"

Anmeld

25. august 2012

Bella89

Dinna88 skriver:

I starten af omgangen har du lavet luftmasker, der erstatter den halve stangmaske, for at få dit arbejde "op i højde", så starten ikke er helt skæv. Jeg ved ikke hvor mange du har lavet - 2 eller 3? I den 2./3. luftmaske laver du til sidst en kædemaske. Det er det. Når den kædemaske er lavet, så klipper du snoren

Arh.. Super mange tak for hjælpen.

Anmeld

25. august 2012

Dinna88

Bella89 skriver:

Arh.. Super mange tak for hjælpen.

det var så lidt - håber det lykkes!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.