Hvor længe før laktulose virker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2012

mortilnoahogmelina

Masig skriver:

IHMHMmd

Nej jeg synes ikke han prutter meget.. Der kommer lidt prutter nogle gange når han presser, men synes ikke det er mere end normalt...

Vi både cykler med hans ben og presser dem op mod maven og giver mave massage, men det lader ikke rigtigt til at virke på hans smerter...

Han er også virkelig dårlig til at bøvse og når vi lægger ham op på skuldrene for at bøvse af, så skriger han helt sindssygt, som om bøvsen virkelig sidder i klemme...

Og de smerter fra maven kommer også bare ud af det blå, han kan ligge og sove og lige pludselig vågner han og skriger helt vanvittigt, sådan lige fra det ene sekund til det andet og vrider og vender sig og kniber maven sammen... Og det selvom han kommer af med afføring hver dag (lige bortset fra torsdag hvor han intet havde)...

Hmm det lyder utrolig meget som min søn det der .
Spot og spøger lægen om i må bruge monicol dråber har hørt det skulle gøre de ikke fik så meget luft i maven .

Som sagt hjælp vores først da vi skiftede til movicol , han blev simpelthen en så glad dreng . Pruttede helt vildt og kom af med en ordentlpp omgang dagligt .
Vi brugte os kiopraktor , det hjælp virkelig os på hans mave de kan sætte gang i alt prutter afføring osv .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Masig skriver:

Til jer der bruger/har brugt laktulose mod forstoppelse hos jeres små babyer, hvor længe gik der før der var styr på maven?

Laktuloso virkede aldrig her! Så vi gok over til movicol 1 brev om dagen. En halv om morgnen og en halv om aftnen blandet op med hans Nan2.

Anmeld

26. august 2012

kekp

Masig skriver:

Til jer der bruger/har brugt laktulose mod forstoppelse hos jeres små babyer, hvor længe gik der før der var styr på maven?

Lactulose blev aldrig et hit herhjemme. Min søn fik virkelig mavekneb af det. Så skiftede vi til movicol og fik en helt ny glad baby uden ondt i maven

Så hvis han fortsætter med at have ondt i maven kan du jo evt snakke med lægen om at skifte over på movicol. Men vær forberedt på at lægen måske ikke synes at det er en god ide. Mange læger sværger til lactulose fordi det er det man altid har brugt, men det er altså bare ikke alle babymaver det virker godt på.

Anmeld

26. august 2012

Masig

Mortil2tiloktober skriver:

Hmm det lyder utrolig meget som min søn det der .
Spot og spøger lægen om i må bruge monicol dråber har hørt det skulle gøre de ikke fik så meget luft i maven .

Som sagt hjælp vores først da vi skiftede til movicol , han blev simpelthen en så glad dreng . Pruttede helt vildt og kom af med en ordentlpp omgang dagligt .
Vi brugte os kiopraktor , det hjælp virkelig os på hans mave de kan sætte gang i alt prutter afføring osv .

Vi går jo til kiropraktor, men det har ikke hjulpet, men kunne da godt være man skulle prøve at snakke med lægen eller SP om movicol dråberne...

Anmeld

26. august 2012

Masig

Aisha skriver:

Laktuloso virkede aldrig her! Så vi gok over til movicol 1 brev om dagen. En halv om morgnen og en halv om aftnen blandet op med hans Nan2.

Ok, men det har jo sat gang i afføringen, han får bare stadig mavekneb...

Anmeld

26. august 2012

Masig

kekp skriver:

Lactulose blev aldrig et hit herhjemme. Min søn fik virkelig mavekneb af det. Så skiftede vi til movicol og fik en helt ny glad baby uden ondt i maven

Så hvis han fortsætter med at have ondt i maven kan du jo evt snakke med lægen om at skifte over på movicol. Men vær forberedt på at lægen måske ikke synes at det er en god ide. Mange læger sværger til lactulose fordi det er det man altid har brugt, men det er altså bare ikke alle babymaver det virker godt på.

Men laktulosen har jo gjort at han får en bedre afføring. Kan man bruge begge dele eller skal man vælge det ene frem for det andet? For tænker at han bare for forstoppelse igen hvis vi stopper med laktulosen, for movicol virker da kun mod luft i maven og ikke forstoppelse, så vidt jeg har forstået?

Anmeld

26. august 2012

mortilnoahogmelina

Masig skriver:

MOkaOkayd

Vi går jo til kiropraktor, men det har ikke hjulpet, men kunne da godt være man skulle prøve at snakke med lægen eller SP om movicol dråberne...

OKa det vidste jeg ikke i gjorder ..
Ja så har jeg desværre ikke flere fif i ærmet pt det er de ting vi har prøvede og det er dem som har hjulpet.

Jeg har hørt rigtig mange som har haft held med zoneterapi .

Anmeld

26. august 2012

Masig

Mortil2tiloktober skriver:

OKa det vidste jeg ikke i gjorder ..
Ja så har jeg desværre ikke flere fif i ærmet pt det er de ting vi har prøvede og det er dem som har hjulpet.

Jeg har hørt rigtig mange som har haft held med zoneterapi .

ok, jeg prøver lige at snakke med min SP i morgen og se hvad hun siger til det...

Anmeld

26. august 2012

kekp

Masig skriver:

Men laktulosen har jo gjort at han får en bedre afføring. Kan man bruge begge dele eller skal man vælge det ene frem for det andet? For tænker at han bare for forstoppelse igen hvis vi stopper med laktulosen, for movicol virker da kun mod luft i maven og ikke forstoppelse, så vidt jeg har forstået?

Nej det er nok mylicon du tænker på, det virker mod luft i maven.

Movicol virker afførende, mildt ligesom lactulose

Anmeld

26. august 2012

Masig

kekp skriver:

Nej det er nok mylicon du tænker på, det virker mod luft i maven.

Movicol virker afførende, mildt ligesom lactulose

Nårh ja sgu da hehe... Ej de ligner da også hinanden på navnet altså...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.