Maximillian / Maximus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2012

Anonym trådstarter

Så kender jeg da holdningerne 

og ja, Maximus er et no-go, i hvert fald for manden - jeg kan stadigvæk godt lide det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

Anonym trådstarter

Så kender jeg da holdningerne 

og ja, Maximus er et no-go, i hvert fald for manden - jeg kan stadigvæk godt lide det 

Anmeld

26. august 2012

foto på lærred

Jeg tænker, at mange ender med at forkorte et navn. Det kan være alle fra skole, til fodboldskammerater hvor navnet er for langt at råbe når man vil have man skal aflevere en bold osv. Og der tænker jeg, at forkortelsen for maximillian måske vil være Maxi og det ville jeg personligt ikke bryde mig om at mit barn blev kaldt. Man kan selvfølgelig til en vis grænse sige til folk han ikke skal have forkortet sit navn, men når de bliver ældre og kommer i skole osv, har man jo ikke så meget indflydelse længere.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

26. august 2012

Sophie90

Faith skriver:

Maximillian kan jeg godt lide, men Maximus minder mig for meget om filmen Gladiator

Haha sjovt, præcis min tanke..

Anmeld

26. august 2012

Pigent

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg er gravid og har termin om ca. 10 uger(+ det løse - skal helst ikke afsløre hvem jeg er da der er familie og venner på siden) 

Og vi ved ikke hvad vi venter, og har derfor heller ikke noget navn parat (længere) - vi havde ellers snakket en hel del om 2 drengenavne og 2 pigenavne, men nu er vi gået lidt væk fra dem da vi synes de er for normale.

Min mand har en svaghed for navne der indeholder "X" og jeg har svaghed for lidt specielle navne, men med bebsens søskende har vi valgt nogle helt almindelige navne og er nu i tvivl om om det ville være for mærkeligt med et noget mere specielt navn denne gang.

Jeg er faldet for navnene Maximillian og Maximus til en dreng - men jeg ved ikke hvad andre vil tænke om de navne 

Hvad synes i om navnene? 

Jeg er ikke vild med nogle af navnene. Jeg ville vælge Max. 

Anmeld

27. august 2012

Silke91

Har passet en sød dreng ved navn maximillian og han blev bare kaldt maxim hvilket jeg også syntes er sødt

Anmeld

27. august 2012

Frk. Himmelblå

Begge navne er - efter min smag- fuldstændig frygtelige.

Dog synes jeg, at Maximus har lidt mere klasse end Maximillian, som bare blinker "De unge mødre" til mig 

Maximus, derimod, er klassisk og dannet på en eller anden måde. Men man risikerer jo, at navnet bliver maxi-mus, som i "stor mus" i folks opfattelse 

Hvis I er til X, - hvorfor så ikke bare kalde ham Max?

Det der med at ville være unik (ligesom alle de andre), det ender alt for ofte galt, synes jeg...

Held og lykke med at vælge!

Anmeld

27. august 2012

4kløver

Vis der skal være X i så har jeg to gode navne synes jeg da selv

Anmeld

27. august 2012

Bella89

jeg elsker det første navn maximillian men min kæreste kan ikke lide det dog syntes jeg maximus lyder sådan lidt a-la-mors-lille-dreng og syntes ikke det fungerer til en voksen mand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.