Hvad gør jeg galt?? (udpumpning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.520 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. august 2012

kvinde84

Jep, så har jeg anskaffet mig en avent manuel brystpumpe. Men men, jeg kan åbenbart ikke finde ud af at bruge den  Jeg har pumpet og pumpet, men der kommer minimalt ud  Der kommer lidt i det første og andet pump, og det er så det. Det eneste den gør, er nas  Jeg tænkte at det kan ikke passe at jeg har så lidt mælk, da jeg har en stor dreng, der er mæt hver dag  Prøvede så at malke med hånden, og jep, der sprøjtede til alle sider, og på ca 2 min havde jeg samlet ca 4 gange så meget mælk som med 5 min med pumpen  

Hvad kan det være jeg gør galt?

P.S Grunden til at jeg ikke gider at malke ud med hånd, er for det første, fordi det sprøjter i alle retninger, og er svært at samle op. Og for det andet, gør det efter kort tid nas i arm og hånd af at "pumpe". 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

LR85

kvinde84 skriver:

Jep, så har jeg anskaffet mig en avent manuel brystpumpe. Men men, jeg kan åbenbart ikke finde ud af at bruge den  Jeg har pumpet og pumpet, men der kommer minimalt ud  Der kommer lidt i det første og andet pump, og det er så det. Det eneste den gør, er nas  Jeg tænkte at det kan ikke passe at jeg har så lidt mælk, da jeg har en stor dreng, der er mæt hver dag  Prøvede så at malke med hånden, og jep, der sprøjtede til alle sider, og på ca 2 min havde jeg samlet ca 4 gange så meget mælk som med 5 min med pumpen  

Hvad kan det være jeg gør galt?

P.S Grunden til at jeg ikke gider at malke ud med hånd, er for det første, fordi det sprøjter i alle retninger, og er svært at samle op. Og for det andet, gør det efter kort tid nas i arm og hånd af at "pumpe". 

nu ved jeg godt du skriver a du ikke gider gøre det med hånden, men...

du skal jo gøre det ned i en skål. Det sprøjter ud til alle sider, men hvis du har en stor skål, så samles det jo i bunden.

Tænker a der ikke er nok sugekraft i din brystpumpe??

Anmeld

25. august 2012

Nea85

Jeg oplevede samme "problem" med min Avent brystpumpe.. Jeg tror, det er fordi der ikke er nok sugekraft i den

Anmeld

25. august 2012

kvinde84

LR85 skriver:

nu ved jeg godt du skriver a du ikke gider gøre det med hånden, men...

du skal jo gøre det ned i en skål. Det sprøjter ud til alle sider, men hvis du har en stor skål, så samles det jo i bunden.

Tænker a der ikke er nok sugekraft i din brystpumpe??

Jeg har prøvet at pumpe i en skål, jeg synes stadig at der kommer mælk ud over det hele  Måske jeg skal bare forbedre teknikken  Nederen hvis jeg ikke kan bruge pumpen, 500 bobs ud af vinduet 

Anmeld

25. august 2012

kvinde84

Nea85 skriver:

Jeg oplevede samme "problem" med min Avent brystpumpe.. Jeg tror, det er fordi der ikke er nok sugekraft i den

Æv, har du så prøvet med en anden pumpe, hvor det har virket??

Anmeld

25. august 2012

Nea85

kvinde84 skriver:

Nej, desværre, kun den store man kan leje i babysam.. Det er rigtig øv
Jeg ved ikke om det fungerer bedre med de elektriske i stedet

Anmeld

25. august 2012

AndreasMor84

kvinde84 skriver:

Hvilken slag ventil sidder der i bunden af din pumpe? Jeg oplevede nemlig at min mistede sit vakum når jeg brugte dem og fik nogle nye hos phillips ganske gratis

Anmeld

25. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har du samlet den rigtigt!! Var simpelhen så glad for min, da thea var lille. Og har brugt den en enkelt gang nu her også. Men hvis ik den er samlet rigtig eller sidder godt til på brystet, suger den heller ik ordeligt! Vh stin

Anmeld

26. august 2012

kvinde84

Så har jeg prøvet igen, og denne gang gik bedre  Jeg fik dog kun 60 ml, men det er nok ikke så helt af vejen, når man tænker på at det var om aftenen, og sønnike var lige blevet ammet 

Anmeld

27. august 2012

EnGodMor

Har stor erfarring med manuelt og elektrisk brystpumpe...

Fordi du ikke kan pumpe så meget ud, er ikke fordi du har for lidt mælk.

Men fordi pumperne simpelthend ikke har den samme sugekraft, som de kære små børn har...

Det og pumpe ud selv, kan godt tage langt tids øvelse, før det måske lykkes men du vil aldrig kunne pumpe alt den mælk ufd du har i brystet... Kun dit barn har den evne, og kunne det

Du skal slappe helt af i hele kroppen, ikke spænde..

Du skal sige så ret op som muligt..

Du kan prøve inden du pumper ud, og lave små bløde cirkel bevægelser, udefra og ind mod brystvorten..

Du kan os prøve og tag begge dine hænder og sætte på hver side af dit bryst, og ligeså forsigtigt klemme en LILLE SMULEtryk oppe fra og lad hænderne glide ned mod brystvorten, gentag det 10 gange ca eller efter behov..

Men der er suoer vigtigt, at ligemeget hvad du gør ved brystet, så må du ikke klemme for hårdt, for det gør at du får dannet arvæv i brystet, og så mindsker det mælken i og komme ud..

Du kan os prøve og ligge noget varmt på brystet, for og løsne lidt på i mælke gangene..

Du kan selv stimulerer dit bryst lidt, ved og nuller dine brystvorster  nogen gange om dagen..

Der er mere du kan gøre, men håber du kan bruge lidt af det her ellers er du velkommen til at skrive..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.