Et SU spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

395 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. august 2012

Anonym trådstarter

Hej
Jeg har brug for lidt hjælp!
Jeg har én BPA-ordning og en af mine personlige hjælper er begyndt sammen med at hun på deltid er hjælper for mig at læse til pædagog på fjernstudie. 
Er der nogle som ved hvad reglerne siger hvor meget hun må tjene uden det går udover hendes SU?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

Anonym trådstarter

Er der slet ingen som kan hjælpe?

Anmeld

25. august 2012

Muhmi

Så hudt jeg visker må man tjene 16.000 kroner ved siden af sin SU... Og det tror jeg næppe der er mange der gør, for det er jo et fuldtidsarbejde

Anmeld

25. august 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Så hudt jeg visker må man tjene 16.000 kroner ved siden af sin SU... Og det tror jeg næppe der er mange der gør, for det er jo et fuldtidsarbejde

Tak for svar!

Så min hjælpers påstand om at hun "kun" må tjene 160.000 årligt er sandt nok?

Anmeld

25. august 2012

fresia

Profilbillede for fresia

De er forskelligt hvor højt et fribeløb man har ved siden af SU. F.eks. må jeg kun tjene omkring 8000 før skat ved siden af min SU, uden at skulle betale su tilbage.

Dog bliver det regnet ud på årsbasis. Men her: http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribeloeb/Sider/default.aspx kan du læse mere om det

Anmeld

25. august 2012

Stumpen

Muhmi skriver:

Så hudt jeg visker 

Anmeld

25. august 2012

Anonym trådstarter

IsabellaW skriver:

De er forskelligt hvor højt et fribeløb man har ved siden af SU. F.eks. må jeg kun tjene omkring 8000 før skat ved siden af min SU, uden at skulle betale su tilbage.

Dog bliver det regnet ud på årsbasis. Men her: http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribeloeb/Sider/default.aspx kan du læse mere om det

Mange tak for svar! Jeg synes dog at det er meget svært at gennemskue, men jeg må jo prøve at se om jeg kan beregne det når det er inviduelt..

Anmeld

25. august 2012

fresia

Profilbillede for fresia
Anonym skriver:

Mange tak for svar! Jeg synes dog at det er meget svært at gennemskue, men jeg må jo prøve at se om jeg kan beregne det når det er inviduelt..

Det er faktisk slet ikke så svært at regne ud Det det kommer an på er om den pågældende person er på en ungdomsuddannelse eller vidergåendeuddannelse og om denne person har børn

Anmeld

25. august 2012

Anonym trådstarter

IsabellaW skriver:

Det er faktisk slet ikke så svært at regne ud Det det kommer an på er om den pågældende person er på en ungdomsuddannelse eller vidergåendeuddannelse og om denne person har børn

Jeg må prøve at se om jeg kan finde ud af det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.