barn under studie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

690 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. august 2012

Anonym trådstarter

Har du fået dit/dine børn under uddannelse?

Har det været meget hårdt?

Fortæl gerne fordele/ulemper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

samantha1986

Anonym skriver:

Har du fået dit/dine børn under uddannelse?

Har det været meget hårdt?

Fortæl gerne fordele/ulemper

Jeg har en datter på knap tre måneder.

Økonomisk er det hårdt. Jeg kan få barselsdagpenge da jeg gik af på barsel mens jeg var i praktik, men det er ikke mange penge jeg får udbetalt. Har en veninde der skal føde om kort tid, og hun har valgt at holde et års barsel hvor hun kun vil få alm su.

Anmeld

24. august 2012

tanjaf88

samantha1986 skriver:

Jeg har en datter på knap tre måneder.

Økonomisk er det hårdt. Jeg kan få barselsdagpenge da jeg gik af på barsel mens jeg var i praktik, men det er ikke mange penge jeg får udbetalt. Har en veninde der skal føde om kort tid, og hun har valgt at holde et års barsel hvor hun kun vil få alm su.

1 år, okay, jeg har lige haft en graviditet uden for livmoderen, men havde jeg gennemført havde jeg tænkt mig 6 mdr med dobbelt su, men nu har jeg også en kæreste som ville have haft barsel også hvis det var. men vi holder så en pause nu så jeg kan nå og få min 9 klasse færdig så jeg/vi ikke skal ha alt det bøvl.

man kan vist søge om ekstra hjælp ved kommunen når man er på su og ikke får noget forsørger .

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

tanjaf88 skriver:

1 år, okay, jeg har lige haft en graviditet uden for livmoderen, men havde jeg gennemført havde jeg tænkt mig 6 mdr med dobbelt su, men nu har jeg også en kæreste som ville have haft barsel også hvis det var. men vi holder så en pause nu så jeg kan nå og få min 9 klasse færdig så jeg/vi ikke skal ha alt det bøvl.

man kan vist søge om ekstra hjælp ved kommunen når man er på su og ikke får noget forsørger .

Hun har en kæreste der tjener for meget til hun kan få noget. Og de er også blevet gift.

Og for vores vedkommende tjener min kæreste også for meget til vi kan søge noget hos kommunen. Men er bare lidt svært når man ikke har fælles økonomi.

Anmeld

24. august 2012

tanjaf88

vil sige det svært og være i uddannelse og have et nyfødt barn.. men kan nemt klares har man jo hørt mange kunne

Anmeld

24. august 2012

Sara.

Jeg fødte min datter okt. 07 og startede på pædagog uddannelsen sep. 08.

Jeg synes det har været rigtig rart at være studerende imens jeg har børn.

Det har givet mig en helt anden frihed i forhold til at holde barnets 1.sygedag osv.

Under min uddannelse har jeg bl.a. været 3 gange i praktik. 1 gang varede praktikken 3 mdr, og de andre to var af 6 mdr pr gang. Så det har jeg at sammenligne med at have job og børn.

Godt nok skulle jeg kun arbejde 32 ½ time pr uge, men derudover var en masse hjemmearbejde. OG jeg vil 1000 gange hellere være i skole end på arbejde.

Mht. lektier osv gælder det om planlægge sin tid. Enten lave hjemmearbejdet de dage man får tidlig fri og så hente børn senere, eller også lave det om aftenen når de sover.

Efter min sidste praktik holdt jeg et års barsel med min søn, så jeg bliver færdig januar 2013 :-) Glæder mig til at være færdig, men kommer også til at savne at være studerende....

Anmeld

24. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Man kan hvis man vil!

Jeg har Liam på 3 år som desuden er handicappet. Og Linus på snart 4 mdr. Og jeg mangler 1 1/2 år af mit studie. Jeg har taget et helt års orlov på su, da det var den eneste mulighed.

Det er hårdt til tider ja. Men det kan lade sig gøre.

Anmeld

24. august 2012

Frejsmor

Jeg fik min dejlige søn d. 30/9-2011 2 år inde i min bachelor, jeg har så holdt 6mdr. med dobbelt SU og fik omlagt min studieplan så jeg kunne starte med et halvt år på halv tid..

Det har både været rigtig dejligt med frihed til at blive hjemme hvis han var syg, men også rigtig hårdt, fordi han var så lille da jeg startede igen(4mdr.).. Jeg starter fuld tid her igen på næste mandag hvor Frej er 11mdr. gammel og jeg tror det bliver rigtig hårdt med laange dage og svære fag der kræver meget læsning ved siden af, men jeg er helt klart bedre rustet nu, efter et halvt år på halv tid, hvor jeg ligesom har fået en lille fornemmelse for hvad det faktisk kræver..

Men hvis det er noget du/I gerne vil, altså have barn under studie, så kan det sagtens lade sig gøre, og det giver dejlig meget frihed omkring evt. sygdom og masser af ferie hvor man virkelig kan bruge tid på sine børn(vi har lige haft en deejlig lang sommerferie ), men det kræver selvfølglig planlægning og timing så man får tiden til at læse også..

Anmeld

24. august 2012

mortilnoahogmelina

Jeg fik barn under udd , jeg var i lære som butiks assistent , havde kun været der i 8 måneder da jeg opdagede jeg var gravid , desværre så blev jeg sygemeldt i 18 uge med meget svær bækkenløsning , der havde jeg lige præcis været der i 1 år og 12 dage .
Jeg gik så af på barsel og fik elevløn sats i det år jeg holdtes barsel fra kommunen .

Jeg havde 4 måneder tilbage da jeg kom fra barsel , 2 uger på skolen som var i jylland , det var svært virkelig svært at undvære sit guld i 14 dage ja det lyder ikke af meget , men jeg læs vant til han var der hver dag jo .
Udover DET synds jeg os tiden i butikken med opgave skrivningen var rigtig hård faktisk .
Men man kan hvad man vil , og jeg gennemførte og blev udd butiks assistent 27 april i år .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.