pædagog fortæl mig lige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.612 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. august 2012

Anonym trådstarter

Hej Jeg overvejer at tage pædagog uddannelsen. Men jeg ville gerne høre fra jer der arbejder som pædagoger.

Jeg er 35 år så det er lidt sent at tage uddannelse men det er først nu jeg har muligheden.
Jeg bliver bar enødt til at tænkt lidt frem og vil derfor gerne høre hvilke jobmuligheder der er som ikke indebærer så meget fysisk hårdt arbejde som det gør at arbejde med de små børn der skal bæres/løftes mm

jeg forestiller mig at jegkan bruge uddannelsen til en hel del. Den virker til at være meget bred.

Hvad siger du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Hej Jeg overvejer at tage pædagog uddannelsen. Men jeg ville gerne høre fra jer der arbejder som pædagoger.

Jeg er 35 år så det er lidt sent at tage uddannelse men det er først nu jeg har muligheden.
Jeg bliver bar enødt til at tænkt lidt frem og vil derfor gerne høre hvilke jobmuligheder der er som ikke indebærer så meget fysisk hårdt arbejde som det gør at arbejde med de små børn der skal bæres/løftes mm

jeg forestiller mig at jegkan bruge uddannelsen til en hel del. Den virker til at være meget bred.

Hvad siger du?

Min moster er pædagog og arbejder med voksne handicappede som har et job og bare skal støttes i hverdagen, så det er jo ikke vildt fysisk hårdt. De rejser til udlandet på ferie med dem og sådan noget.

Anmeld

24. august 2012

wamse

Jeg er pædagogstuderende (er 38, og der er masser på vores alder i studiet), og jeg var i min 1 lønnet praktik i et bo tilbud for voksne udviklingshæmmede, og der var intet fysisk hårdt der. I en Sfo vil det heller ikke være så fysisk hårdt, som ved de små børn.

Anmeld

24. august 2012

Rsa

Anonym skriver:

Hvad siger du?

Pædagoguddannelsen er jo utrolig bred og du kan arbejde indenfor alle områder år du er færdig... Det giver jo sig selv, at nogle brugergrupoer kræver mere fysik end andre.

Nu ved jeg ikke hvad dine skavanker er, men mon ikke du godt kanvillle det efterfølgende, så du finder et job der passer til din fysisk formåen

Anmeld

25. august 2012

Malene76

Jeg 36 og er pædagog og arbejder på et bosted med voksne udviklingshæmmede. Her skal de støttes i meget, dog mest verbalt, enkelte ting skal de have fysisk hjælp til, men det er ikke hårdt. Det kunne eks. være tandbørstning, tøjvask eller at få støttestrømper på.

Du kan arbejde med alt muligt med en pædagoguddannelse, det er bare hvad du har interesse inden for. Du behøver ikke at arbejde et sted hvor det kræver en god fysik. Dog vil jeg sige at det mange steder i stedet kræver en rigtig god psyke. Jeg synes kun det er en fordel at du ikke er helt ung, du kommer med livserfaring og det er godt at kende sig selv, når man skal ud og bruge sig selv som arbejdsredskab.

Skøn udddannelse. God fornøjelse.

KH Malene

Anmeld

25. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ka arbejde i børnehave, SFO, nogle områder indenfor udviklingshæmmede, hjemme hos pædagog osv.

Jeg arbejder med handicappet der ska ha hjælp til alt, og det kræver i hvert fald en stærk ryg, da det er fysisk krævende! Vh stine

Anmeld

25. august 2012

Anonym trådstarter

TAK for jeres svar.

Jeg har lige nu et dejligt job som jeg skal forlade til fordel for pædagog uddannelsen og jeg er ret sikker på at jeg psykisk er rustet til næsten hvad som helst. Det er mest den tanke at jeg med de nuværende regler skulle være på arbejdsmarket til jeg er 70 år eller deromkring. Og jeg vil ikke tage en uddannelse hvis jeg kun ville kunne holde i faget 10 år. Og måske igen der skal finde andre veje.

Jeg er glad for at wamse skriver at der er flere gamle koner på uddannelsen. Er det også jer andres erfaring?

Er det en fordel eller ulempe at søge job når man er nyuddannet i en alder at 39-40 år?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.