Stadig øm efter ÆU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.098 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. august 2012

Tanas

Jeg har været i IVF behandling i vinters/foråret og fik første gang taget æg ud i marts mener jeg det var hvor jeg virkelig fik ondt efterfølgende da min ene æggestok hævede op samt lå og roterede.      Jeg var næsten en måned om at komme mig nogenlunde men var stadig øm og en lille smule hævet. Jeg gik igang med næste forsøg ( lang beh ) hvor jeg fik taget æg ud i maj. Denne gang gik det bedre, der blev hældt rigeligt både af det ene og andet på mig og jeg lå "kun" på opvågningen i 2 timer i forhold til 4 timer første gang. Allerede på 3 dagen kunne jeg gå en lille tur og kunne ret hurtigt fungere nogenlunde bagefter. MEN.....Jeg er stadig øm . Jeg kan ikke det samme i forhold til før uden jeg bliver mere øm. F.eks kan jeg ikke støvsuge hele huset i et ryk men er nød til at tage det over 2 dage. Jeg får indimellem kraftige jag hvor jeg simpelthen knækker sammen i smerte og ligeså pluseligt som det kommer er det væk igen og jeg har dage hvor jeg må op og lægge mig pga smerter ( heldigvis sjældent ) 

Jeg har været hos lægen, jeg er blevet scannet osv og de kan ikke finde noget. Nu overvejer jeg at hive fat i min gynækolog en sidste gang og ellers er jeg næsten der hvor jeg overvejer at få hevet hele underlivet ud da jeg i forvejen går og døjer med nogle ret heftige menstrationer og jeg er bare træt af altid at have problemer med det underliv. Jeg har dårlig ægkvalitet så mine chancer for at blive gravid er lig 0. Jeg er godt nok blevet tilbudt endnu et forsøg men jeg har haft nogle ret hårde omgange både fysisk og psykisk så jeg er ikke sikker på jeg tør og når chancerne alligevel nærmest er ikke eksisterende så ser jeg ikke nogen grund til at gå endnu et forløb fra helvede igennem en gang til.

Så mit spørsmål er altså om der er andre der har gået og døjet med smerter/ømhed så længe efter en æu? Og kan I komme med nogle gode råd. Jeg synes efterhånden ikke det er sjovt mere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

Nessie

Det lyder da godt nok voldsomt

Nej, jeg har kun været lettere øm et par dage efter, så mærker intet til det nu. (fik taget æg ud i juli)

Jeg går ud fra at det er lægen på klinkken eller gyn., der har kigget på dig?

Har desværre overhovedet ingen gode råd, men håber da at det snart bliver bedre, har ikke før hørt om nogen der har haft det sådan

Anmeld

25. august 2012

Putomanen

Jeg må da også indrømme, at det lyder meget voldsomt. Ved sidse forsøg var ejgs tadig øm og meget oppustet i 2-3 uger efter ÆU, men det er slet ikke i nærheden af, hvor længe du er øm.

Jeg håber, at du snart får det bedre...

Anmeld

25. august 2012

Tanas

Tak for svar. Jamen det er også ret voldsomt og jeg føler mig også en anelse dum nogle gange når de nu ikke har kunne se noget, men jeg ringer en sidste gang på mandag og så må jeg bede dem om at give mig et grundigt tjek og evt lige slå lidt i bordet

Anmeld

25. august 2012

lenemor77

Tanas skriver:

Jeg har været i IVF behandling i vinters/foråret og fik første gang taget æg ud i marts mener jeg det var hvor jeg virkelig fik ondt efterfølgende da min ene æggestok hævede op samt lå og roterede.      Jeg var næsten en måned om at komme mig nogenlunde men var stadig øm og en lille smule hævet. Jeg gik igang med næste forsøg ( lang beh ) hvor jeg fik taget æg ud i maj. Denne gang gik det bedre, der blev hældt rigeligt både af det ene og andet på mig og jeg lå "kun" på opvågningen i 2 timer i forhold til 4 timer første gang. Allerede på 3 dagen kunne jeg gå en lille tur og kunne ret hurtigt fungere nogenlunde bagefter. MEN.....Jeg er stadig øm . Jeg kan ikke det samme i forhold til før uden jeg bliver mere øm. F.eks kan jeg ikke støvsuge hele huset i et ryk men er nød til at tage det over 2 dage. Jeg får indimellem kraftige jag hvor jeg simpelthen knækker sammen i smerte og ligeså pluseligt som det kommer er det væk igen og jeg har dage hvor jeg må op og lægge mig pga smerter ( heldigvis sjældent ) 

Jeg har været hos lægen, jeg er blevet scannet osv og de kan ikke finde noget. Nu overvejer jeg at hive fat i min gynækolog en sidste gang og ellers er jeg næsten der hvor jeg overvejer at få hevet hele underlivet ud da jeg i forvejen går og døjer med nogle ret heftige menstrationer og jeg er bare træt af altid at have problemer med det underliv. Jeg har dårlig ægkvalitet så mine chancer for at blive gravid er lig 0. Jeg er godt nok blevet tilbudt endnu et forsøg men jeg har haft nogle ret hårde omgange både fysisk og psykisk så jeg er ikke sikker på jeg tør og når chancerne alligevel nærmest er ikke eksisterende så ser jeg ikke nogen grund til at gå endnu et forløb fra helvede igennem en gang til.

Så mit spørsmål er altså om der er andre der har gået og døjet med smerter/ømhed så længe efter en æu? Og kan I komme med nogle gode råd. Jeg synes efterhånden ikke det er sjovt mere 

Jeg fik taget æg ud den 30. maj. Jeg blev gravid, og scannet i uge 7. Der fortalte lægen mig, at mine æggestokke stadig var hævede efter ægudtagningen. ÆU var ikke helt nemt - mine æggestokke gemmer sig over livmoderen, så min mand og en sygeplejerske prøvede at ommøblere hele mit underliv.

Det tog lang tid, før jeg syntes det hele var faldet på plads igen. Dog føltes det aldrig som jag i underlivet, men mere en konstant murren.

Måske er dit underliv i forvejen "sart" - som du skriver, så har du også store problemer ved mens. Måske endometriose? For det gør satme naller.....

Uanset hvad, skal du da forlange at blive tjekket en ekstra gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.