Gravid eller er det fordi HCG ikke er ude af kroppen endnu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.765 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. august 2012

Anonym trådstarter

Hej alle kære baby.dk'ere

Jeg havde en missed abortion i juli måned, og fik derfor en medicinsk abort den 31. juli 2012...

Vi er på en hård proteinkur herhjemme, så ville egentlig bare sikre mig, at jeg ikke var gravid, da jeg pludselig har fået virkelig ømme bryster, ligamentsmerter, oppustethed, ubehag når jeg er sulten og lettere humørsvingninger (Dette kunne selvfølgelig også være ønsketænkning), for så ville jeg selvfølgelig stoppe på kuren...

Fremtryllede så denne test i eftermiddags (har lavet en ligesådan til aften), som kom indenfor tiden - ca. 3½ uge efter den medicinske abort (det hele kom ud om natten og alt var fint til scanningen ugen efter)

Havde en missed abortion, inden vi fik vores datter, og der testede jeg for, hvornår HCG var ude af kroppen, og 14 dage efter udskrabningen, var der ingen streg at se på graviditetstesten, og da kom min mens 27 dage efter udskrabningen... Var begge gange 10 uger henne, da det blev opdaget, men fostret var gået til omkring uge 6, så HCG har jo været forholdsvist lavt ved aborten...

Pyhh, håber og beder af hele mit hjerte til, at jeg er gravid igen - så vil egentlig bare høre, om I har nogle erfaringer, som enten kan be- eller afkræfte, om det kan være eftervirkninger af sidste graviditet eller om jeg på lykkeligvis kan være blevet gravid
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

M&N

Jeg tror du er gravid igen.

Har ingen erfaring med medicinsk abort efter en MA kun erfaring med en test efter indgreb.

Men nu hvor det er over 3 uger siden, så tror jeg den er der, især hvis fosteret gik til i 6. uge der et HCG tallet ikke så højt, hvad jeg ved af... Men håber du får svar fra nogle flere!

Et forsigtigt tillykke! 

Anmeld

24. august 2012

Camillos

Anonym skriver:

Jeg havde en missed abortion i juli måned, og fik derfor en medicinsk abort den 31. juli 2012...

Vi er på en hård proteinkur herhjemme, så ville egentlig bare sikre mig, at jeg ikke var gravid, da jeg pludselig har fået virkelig ømme bryster, ligamentsmerter, oppustethed, ubehag når jeg er sulten og lettere humørsvingninger (Dette kunne selvfølgelig også være ønsketænkning), for så ville jeg selvfølgelig stoppe på kuren...

Fremtryllede så denne test i eftermiddags (har lavet en ligesådan til aften), som kom indenfor tiden - ca. 3½ uge efter den medicinske abort (det hele kom ud om natten og alt var fint til scanningen ugen efter)

Havde en missed abortion, inden vi fik vores datter, og der testede jeg for, hvornår HCG var ude af kroppen, og 14 dage efter udskrabningen, var der ingen streg at se på graviditetstesten, og da kom min mens 27 dage efter udskrabningen... Var begge gange 10 uger henne, da det blev opdaget, men fostret var gået til omkring uge 6, så HCG har jo været forholdsvist lavt ved aborten...

Pyhh, håber og beder af hele mit hjerte til, at jeg er gravid igen - så vil egentlig bare høre, om I har nogle erfaringer, som enten kan be- eller afkræfte, om det kan være eftervirkninger af sidste graviditet eller om jeg på lykkeligvis kan være blevet gravid

uha den synes jeg er svær... synes du skulle ringe til din læge og få taget en Bp for at måle din Hcg koncentration ... 

For det kan jo være både og? 

for du er gravid..

Anmeld

24. august 2012

Anonym trådstarter

BabyWish2012 <3 skriver:

Jeg tror du er gravid igen.

Har ingen erfaring med medicinsk abort efter en MA kun erfaring med en test efter indgreb.

Men nu hvor det er over 3 uger siden, så tror jeg den er der, især hvis fosteret gik til i 6. uge der et HCG tallet ikke så højt, hvad jeg ved af... Men håber du får svar fra nogle flere!

Et forsigtigt tillykke! 

Tusind tak for dit svar

Håber virkelig, at det er fordi jeg er gravid, men tør næsten ikke tro på det, for vil helst ikke skuffes igen...

Må krydse mine fingre og håbe på det bedste

Anmeld

24. august 2012

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

uha den synes jeg er svær... synes du skulle ringe til din læge og få taget en Bp for at måle din Hcg koncentration ... 

For det kan jo være både og? 

for du er gravid..

Tusind tak

Ja, lige præcis - er bange for at sætte næsen op og blive skuffet, men håber bare så meget, at den er der

Anmeld

24. august 2012

Camillos

Anonym skriver:

Tusind tak

Ja, lige præcis - er bange for at sætte næsen op og blive skuffet, men håber bare så meget, at den er der

det kan jeg godt forstå 

Anmeld

24. august 2012

AnonymMor

Anonym skriver:

Jeg ville nok tro det er hcg du stadig har i kroppen, da man som regel siger at det forbliver i kroppen fra 4-8 uger efter en abort uanset om det er en SA / MA eller sen abort.. 

Mog hvis du er gravid så er det vel også ret tidlig du kanteste positiv ? Altså det vil jo sige at du har haft ÆL ca en uge efter aborten og blødte du ikke der ? man kan vist heller ikke blive gravid mens hcg stadig er i kroppen og dvs dit allerede har været nul blot en uge efter.. 

MEN det kan da nok lade sig gøre og du kan da sikkert nok være gravid igen men chancen for at det bare er gammel hcg er der.. men en tur til lægen vil give mere vished

Håber du er gravid   Alt held og lykke 

Anmeld

24. august 2012

FruK

Det er svært at sige - det kan være både og.

MEN... jeg testede selv positiv 6 uger efter medicinsk abort, og da havde jeg trukket den med at teste, fordi jeg ikke troede på, at jeg kunne være gravid. Og jeg er i 21. uge nu.

Så jeg vil altså mene, at det godt kunne være...

Jeg var ligesom dig, til en scanning efter aborten, hvor de kunne se, at alt så fint ud,og at ægløsning var på vej - så der vil jeg tro, at HCG har været ude af kroppen. De sagde, at de ikke behøvede at tage en blodprøve, hvis de havde været i tvivl, havde de tjekket HCG den dag.

Mon ikke du skal ringe til lægen??

Håber den er god nok!

Anmeld

24. august 2012

FruK

Rinepigen skriver:

Mog hvis du er gravid så er det vel også ret tidlig du kanteste positiv ? Altså det vil jo sige at du har haft ÆL ca en uge efter aborten og blødte du ikke der ? man kan vist heller ikke blive gravid mens hcg stadig er i kroppen og dvs dit allerede har været nul blot en uge efter.. 

Jeg blødte 4-5 dage efter medicinsk abort. Blev scannet 10 dage efter aborten, og der var ægløsning på vej. Det var derfor ikke nødvendigt at tjekke mit HCG. 

Jeg skyndte mig at springe en hel masse på  manden - og der var gevinst.

Anmeld

25. august 2012

Anonym trådstarter

Rinepigen skriver:

DDu

Jeg ville nok tro det er hcg du stadig har i kroppen, da man som regel siger at det forbliver i kroppen fra 4-8 uger efter en abort uanset om det er en SA / MA eller sen abort.. 

MEN det kan da nok lade sig gøre og du kan da sikkert nok være gravid igen men chancen for at det bare er gammel hcg er der.. men en tur til lægen vil give mere vished

Håber du er gravid   Alt held og lykke 

Du har nok ret, men første gang vi mistede var hcg'et hurtigt ude af kroppen og min mens kom efter 27 dage (dvs den skal komme på mandag), men må hellere lade være med at sætte næsen op efter det, vente et par uger og så håbe på det bedste Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.