Pks d. 5/9-12

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

863 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. august 2012

Karina80

Hej 

Jeg har lige fået dato på et planlagt kejsersnit, da baby ikke vil/kan vendes. Nogen der Kan fortælle om deres oplevelse med det? 

Jeg glæder mig rigtig meget, og ser meget frem til at se om vi får en datter eller søn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

gædde/gitte

Karina80 skriver:

Hej 

Jeg har lige fået dato på et planlagt kejsersnit, da baby ikke vil/kan vendes. Nogen der Kan fortælle om deres oplevelse med det? 

Jeg glæder mig rigtig meget, og ser meget frem til at se om vi får en datter eller søn. 

op

Anmeld

23. august 2012

HeXeri

Karina80 skriver:

Hej 

Vildt mærkelig oplevelse.. Du ved 100% hvad det er der foregår, men du kan ikke mærke en flyvende fis og lige pludseligt er du mor...

Jeg blev mødt af en meget sød jordemoder-studerende der skulle følge mig den dag. Jeg var "sårbar fødende" og havde derfor fået hende udleveret. Hun spurgte om hun måtte overvære og det måtte hun da. Ingen forsinkelse den dag så kl 11.10 blev jeg afhentet, ind på den der forstue hvor jeg besvarede spørgsmål som "er du den du skal være" og "ryger du". Så ind på operationsstuen, min kæreste beskriver kirugerne som "ninjaer der stod i hjørnet med hænderne krydsede"
Epidural-blokade med det obligatoriske lille hop - ikke fordi det gør ondt, men det skal der bare til.

Der går vel .. 5-6 minutter.. måske meget mindre, men det føles som de der 5 minutters tid. Og så hører du babyskrål. Far kommer med ud og får baby pakket ind (Målt og vejet) og du ligger på briksen og ryster som et espeløv "Det meget normalt, her så får du lige lidt mod det" sagde de til mig. Og så stopper rysteri og man kan fokusere på det vigtige

Men sådan opsummeret: Den mærkeligste oplevelse jeg har haft til dato...

Anmeld

27. august 2012

Karina80

Tak for at du har beskrevet din oplevelse af et krjsersnit.  Det er godt at høre, at bedøvelsen ikke går ondt. Det er nok den jeg er mest nervøs for. 

Jeg har heller ikke tænkt på at man på så " kort tid" bliver mor uden at man mærker det.  Så det vil jeg forberede på. 

Anmeld

27. august 2012

Missq4

HeXeri skriver:

Vildt mærkelig oplevelse.. Du ved 100% hvad det er der foregår, men du kan ikke mærke en flyvende fis og lige pludseligt er du mor...

Jeg blev mødt af en meget sød jordemoder-studerende der skulle følge mig den dag. Jeg var "sårbar fødende" og havde derfor fået hende udleveret. Hun spurgte om hun måtte overvære og det måtte hun da. Ingen forsinkelse den dag så kl 11.10 blev jeg afhentet, ind på den der forstue hvor jeg besvarede spørgsmål som "er du den du skal være" og "ryger du". Så ind på operationsstuen, min kæreste beskriver kirugerne som "ninjaer der stod i hjørnet med hænderne krydsede"
Epidural-blokade med det obligatoriske lille hop - ikke fordi det gør ondt, men det skal der bare til.

Der går vel .. 5-6 minutter.. måske meget mindre, men det føles som de der 5 minutters tid. Og så hører du babyskrål. Far kommer med ud og får baby pakket ind (Målt og vejet) og du ligger på briksen og ryster som et espeløv "Det meget normalt, her så får du lige lidt mod det" sagde de til mig. Og så stopper rysteri og man kan fokusere på det vigtige

Men sådan opsummeret: Den mærkeligste oplevelse jeg har haft til dato...

fedt du har skrevet det hele ned nu er jeg også lidt mere rolig selv om at der er lang tid til endnu

Anmeld

27. august 2012

Missq4

Karina80 skriver:

Hej 

det er sådan lidt mærkeligt at vide det på forhånd hvornår man bliver mor ik ? jeg fik i dag min dato som hedder den 9/1 og jeg syntes det er lidt vildt at tænke på

held og lykke

Anmeld

2. september 2012

Karina80

Jo det er lidt underligt at vide hvornår det bliver  Men det gør også planlægningen meget nemmere. Vi har en hund, som skal være hos mine forældre, så nu kan vi med sikkerhed sige hvornår han kommer hjem til dem.  Min kæreste har en lederstilling så han er i gang med at sætte sine kollegaer ind i arbejdet, så de er forberedt mens han er på barsel.  

Så lige pt kan jeg kun se fordelene ved pks. Og jeg må indrømme at en normal fødsel virker mere skræmmende end et ks.  

Men vil da også ønske dig held og lykke, når din tid kommer. 

Anmeld

2. september 2012

charlottekri

jeg fik pks 11/1-08 og det var bare den mest fantastiske oplevelse

vi kom ind kl 8 om morgenen (vi var nr. 2 der skulle på bordet) hvor jeg blev gjort klar, blev scannet en sidste gang for at være sikker på at tøsen nu også lå forkert, og fik derefter klædt om og fik lagt kateter. manden fik noget morgenmad, og vi så fjernsyn og slappede af.

så blev vi kørt ned på operattionsgangen, hvor ve blev spurgt om der var nogle studerende der måtte se på, og selvfølgelig måtte de det

jeg fik lagt bedøvelsen, og jo, den gør ondt, men ikke så lang tid. jeg fik den mens jeg lå ned, andre får den mens de sidder op, det er vist meget forskelligt.

så gik tingene hurtigt, og jeg fik nærstuderet en rist i loftet  inden min pige blev løftet op så jeg kunne se hende før hun kom over og blev gjort klar. imens blev jeg syet sammen (indvendige sting, så jeg ikke skulle have dem fjernet senere) og så kom hun over på min brystkasse, da hun var blevet pakket ind og gjort i stand

herefter blev vi kørt op på stuen igen, hvor hun blev målt og vejet og alt det der. vi fik opstartet amningen, der kørte som smurt efter max 10 min (kloge hoveder siger jo at de ikke har en ordentlig sutterefleks når de bliver født ved pks, men det oplevede jeg nu ikke)

det fede ved pks er at man kan følge med i det hele og bagefter har man bare så meget overskud til virkelig at nyde sit barn fuldt ud; man er ikke udmattet efter flere timers smerter

jeg venter mit andet barn om 6 uger, hvor jeg gerne vil føde normalt. der skal ikke herske nogen tvivl om at jeg havde en fantastisk oplevelse med mit første barn, men gerne vil prøve at føde normalt og have den oplevelse med også 

det skal siges at der jo selvfølgelig også er skrækhistorierne også, men jeg havde 100% en fantastisk oplevelse

held og lykke

knus charlotte

Anmeld

3. september 2012

Ka+Ma=Be

Karina80 skriver:

Hej 

Hold nu op et flashback og kæmpe deja vu jeg lige fik der! Det var nemlig d. 5. september 2011 jeg fik planlagt kejsersnit med Benjamin, netop fordi han ikke kunne vendes rigtigt! 

Min oplevelse var meget blandet. Jeg tror den afhænger af, hvor afklaret man er med kejsersnittet Så jeg vil springe alle de følelsesmæssige komplekser over!

Selve operationen var en god oplevelse. Skræmmende og overvældende men god. Der var en god stemning på stuen og det gik nemt og hurtigt - ingen komplikationer under eller efter. Det var dog svært at få lagt alle de nødvendige bedøvelser og jeg blev skide syg af det Så jeg kastede op i et væk hele dagen og fik slet ikke tid med min lillemand  Men det er jo bare min krop der reagerer mærkeligt på bedøvelsen.

Men alt i alt så stort tillykke med at du snart er mor!   I sidste ende er ens fødsel jo en fantastisk ting, om det er vaginalt eller ej.

Du skal være velkommen til at skrive, hvis du ønsker uddybelse

Anmeld

3. september 2012

Nadia&Daniel

Karina80 skriver:

Hej 

https://www.baby.dk/debat/71575pi1/foedselsberetninger/min-fb--planlagt-kejsersnit--.aspx

Havde selv en FANTASTISK oplevelse  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.