jeg fik pks 11/1-08 og det var bare den mest fantastiske oplevelse 
vi kom ind kl 8 om morgenen (vi var nr. 2 der skulle på bordet) hvor jeg blev gjort klar, blev scannet en sidste gang for at være sikker på at tøsen nu også lå forkert, og fik derefter klædt om og fik lagt kateter. manden fik noget morgenmad, og vi så fjernsyn og slappede af.
så blev vi kørt ned på operattionsgangen, hvor ve blev spurgt om der var nogle studerende der måtte se på, og selvfølgelig måtte de det 
jeg fik lagt bedøvelsen, og jo, den gør ondt, men ikke så lang tid. jeg fik den mens jeg lå ned, andre får den mens de sidder op, det er vist meget forskelligt.
så gik tingene hurtigt, og jeg fik nærstuderet en rist i loftet
inden min pige blev løftet op så jeg kunne se hende før hun kom over og blev gjort klar. imens blev jeg syet sammen (indvendige sting, så jeg ikke skulle have dem fjernet senere
) og så kom hun over på min brystkasse, da hun var blevet pakket ind og gjort i stand
herefter blev vi kørt op på stuen igen, hvor hun blev målt og vejet og alt det der. vi fik opstartet amningen, der kørte som smurt efter max 10 min (kloge hoveder siger jo at de ikke har en ordentlig sutterefleks når de bliver født ved pks, men det oplevede jeg nu ikke)
det fede ved pks er at man kan følge med i det hele og bagefter har man bare så meget overskud til virkelig at nyde sit barn fuldt ud; man er ikke udmattet efter flere timers smerter
jeg venter mit andet barn om 6 uger, hvor jeg gerne vil føde normalt. der skal ikke herske nogen tvivl om at jeg havde en fantastisk oplevelse med mit første barn, men gerne vil prøve at føde normalt og have den oplevelse med også 
det skal siges at der jo selvfølgelig også er skrækhistorierne også, men jeg havde 100% en fantastisk oplevelse
held og lykke 
knus charlotte