Hjælpe sit barn til at få venner (3 år)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.216 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. august 2012

Mussen2

Jeg kune godt tænke mig jeres hjælp ellersyn på hvrdan jeg hjælper min datter 3 år til at skabe relationer i børnehaven.
Jeg vil rigtig gerne hjælpe hende med at få legekammerater. hun r ikke så udadfarende og lader gerne folk komme til hende, men er elles en god legekammerat.

Hvordan forgår det i en børnehave det ved jeg ikke rigtig, derfor en hel masse tanker og ideer som kommer her, som jeg gerne hører input til.

Jeg er der kun kort i forbindelse med at hente og bringe. Er det en ide at blive hængende i de situationer, hvor jeg kan hjælpe med at skabe en legeforbindelse? Altså hjælper i Jeres børn i gang?

Lavede i legeaftaler da jeres barn var 3 år? Og i så fald hvordan forgr det. Jeg synes det må være lidt svært at sende sit barne hen til fremmede forældere og omvendt også lidt grænseoverskridende at spørge om et andet barn vil med hjem? Eller er det først senere det kommer?

Har I andre ideer til hvordan man hjælper barnet til at netværke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

serinasmor

Mussen2 skriver:

Jeg kune godt tænke mig jeres hjælp ellersyn på hvrdan jeg hjælper min datter 3 år til at skabe relationer i børnehaven.
Jeg vil rigtig gerne hjælpe hende med at få legekammerater. hun r ikke så udadfarende og lader gerne folk komme til hende, men er elles en god legekammerat.

Hvordan forgår det i en børnehave det ved jeg ikke rigtig, derfor en hel masse tanker og ideer som kommer her, som jeg gerne hører input til.

Jeg er der kun kort i forbindelse med at hente og bringe. Er det en ide at blive hængende i de situationer, hvor jeg kan hjælpe med at skabe en legeforbindelse? Altså hjælper i Jeres børn i gang?

Lavede i legeaftaler da jeres barn var 3 år? Og i så fald hvordan forgr det. Jeg synes det må være lidt svært at sende sit barne hen til fremmede forældere og omvendt også lidt grænseoverskridende at spørge om et andet barn vil med hjem? Eller er det først senere det kommer?

tror jeg ville spørge pædagogerne om der er nogen hun leger mere med end andre ... det er heller ikke sikkert hun er klar til at have nogen med hjem endnu ... 

læs evt  http://voresborn.dk/barn-3-8/leg-og-kreativitet/7115-laer-dit-barn-at-handtere-legeaftaler?Kreativitet=

Anmeld

23. august 2012

Mussen2

serinasmor skriver:

tror jeg ville spørge pædagogerne om der er nogen hun leger mere med end andre ... det er heller ikke sikkert hun er klar til at have nogen med hjem endnu ... 

læs evt  http://voresborn.dk/barn-3-8/leg-og-kreativitet/7115-laer-dit-barn-at-handtere-legeaftaler?Kreativitet=

Vi skal have møde med pædgogerne inden længe,så der vil jeg drøfte det. Hun er retny i børnehaven, Ved der er enb hun leger ret meget med, men er ikke sikker på det er et godt venskab for hende, så vil gerne lærer hende at opsøge også. Tak for link, det vil jeg læse i aften.

Anmeld

23. august 2012

Frk. Himmelblå

Mussen2 skriver:

Jeg ville også snakke med pædagogerne om det..

Hvornår har hun fødselsdag? Det kunne måske være en anledning til at invitere nogen?

Bor der små børn i nærheden af jer? Så kunne man jo byde mor/far på en kop kaffe, mens børnene leger. Virker lidt grænseoverskridende måske, men det er det jo ikke, når det kommer til stykket..

Jeg ville også prioritere at lege lidt med i børnhaven. Fx med på legepladsen i en halv time ved afhentning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.