Herhjemme sagde kæresten til mig en dag, efter jeg havde snakket om baby og ønsket om at blive gift: "Jeg har givet dig: hus, hund (og nummer to hund), bil (og nummer to bil), nyt køleskab, ny gæsteseng, nye havemøbler, nye (og så remsede ham ellers op hvad vi har købt/brugt/fået de seneste år) - kommer der nogensinde et tidspunkt hvor du bare er tilfreds med tingene som de er?" 
Han sagde det selvfølgelig med et smil på læben, og mente ikke noget ondt med det, men han satte alligevel en masse tanker i gang i hovedet på mig. Han har jo fuldstændig ret. Jeg har nok gjort det til min "hobby" at finde på nye ting vi mangler/godt kan bruge. Det ligger dybt begravet i mig at bygge min rede, og holde den hyggelig, fin og spændende konstant, og det har jeg aldrig rigtig tænkt over før.
Min pointe er bare, har du overvejet om din mand måske føler det samme? Tænker han "nu vil hun bare bruge penge igen" fordi det i virkeligheden er sådan det er? Er der et reelt behov for de ting du gerne vil bruge penge på? Og hvis behov er det?
Som en anden nævnte, så er opsparing måske noget han prioriterer højere. Det kan være i skal tale om jeres prioriteringer, og lave en fælles liste som i begge kan gå med til.
Sig til ham at du føler han har en "skjult dagsorden" mht. hvad jeres penge skal bruges på, og den vil du gerne involveres i, og samtidig kan i lave en ny dagsorden sammen 
Anmeld