...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

640 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. august 2012

Julie2011

Sidder her og tænker over hvor flot et hjem jeg enlig godt kunne tænke mig - prøver og prøver på at snakke med manden om det , men det er lige som om at jeg ikke får noget tilbage fra ham . Hver gang jeg kommer med ideer til hvordan vi kan indrette vores hjem - kigger han bare på mig med et skævt smil og jeg kan se han tænker "nu skal hun sku bruge penge igen" Vi har en datter på 8 mdr, og jeg vil for alt i verden gøre alt for hende - og vil gerne have hun kan få alt det hun har brug for. Men han virker bare ligeglad hvis jeg kommer og siger nogle ting som både kan få vores hjem til og se bedre ud men også fremme vores økonomi. Vi har været i gang med at kigge på hus - men igen der er der kun hans ideer der virker og ikke dem jeg kommer med. Føler mig sku enlig lidt som et dyr som bare skal adlyde det som han siger.

Har enlig ikke lyst til og forlade han for jeg elsker ham jo af hele mit hjerte, vi blev gift for et år siden og fik barn sammen i december. 

kan godt ske i ikke kan få det hele til og hænge sammen men er ny til og skrive indlæg så ved ikke hele hvordan man gør endnu

tak fordi i ville læse med  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

Troldemommi

prøv at fortæl ham hvad du føler når han ikke hører på hvad du siger, du kan evt vise ham dit indlæg, hvis han elsker dig lige så højt som du elsker ham så er det da også i hans bedste interesse at du føler dig forstået og respekteret.

Monica

Anmeld

23. august 2012

HeXeri

Julie2011 skriver:

Sidder her og tænker over hvor flot et hjem jeg enlig godt kunne tænke mig - prøver og prøver på at snakke med manden om det , men det er lige som om at jeg ikke får noget tilbage fra ham . Hver gang jeg kommer med ideer til hvordan vi kan indrette vores hjem - kigger han bare på mig med et skævt smil og jeg kan se han tænker "nu skal hun sku bruge penge igen" Vi har en datter på 8 mdr, og jeg vil for alt i verden gøre alt for hende - og vil gerne have hun kan få alt det hun har brug for. Men han virker bare ligeglad hvis jeg kommer og siger nogle ting som både kan få vores hjem til og se bedre ud men også fremme vores økonomi. Vi har været i gang med at kigge på hus - men igen der er der kun hans ideer der virker og ikke dem jeg kommer med. Føler mig sku enlig lidt som et dyr som bare skal adlyde det som han siger.

Har enlig ikke lyst til og forlade han for jeg elsker ham jo af hele mit hjerte, vi blev gift for et år siden og fik barn sammen i december. 

kan godt ske i ikke kan få det hele til og hænge sammen men er ny til og skrive indlæg så ved ikke hele hvordan man gør endnu

Du skal da have en snak med ham...

Er du lidt mere ... aktiv i din tilgang til samlivets problemer, så begynd at gøre det samme? Jeg mener, du skal vel ikke have tilladelse til at købe en ny pude til sofaen? Vil han bare være en brokrøv, så lad ham brokke sig. Ruller han øjne, så ignorer ham. Gå ud fra, når manden nu er voksen, at han på egen hånd kommer til dig med de problemer han nu har?

Eller handler det her mere om at han har sat sig fuldstændigt på alt økonomisk - så du helt holdes ude af det? For der ville jeg rejse mig op i mine fulde 169 centimeter og bede ham om at aflevere min medbestemmelse tilbage igen. Eventuelt splitte økonomien ret stramt op, så han kun kan styre sin del. Det er virkeligt usundt ikke at have en følelse med sit eget liv...

Anmeld

23. august 2012

Rockertand

Julie2011 skriver:

Jeg tror, at det er meget typisk, at mænd og kvinder ser meget forskelligt på det at indrette et hjem - og hvad der er nødvendigt, og hvad der betragtes som luksus.

Jeg stoppede faktisk op ved sætningen "vi har en datter på 8 mdr, og jeg vil for alt i verden gøre alt for hende - og vil gerne have hun kan få alt det hun har brug for." ................Din datter har på nuværende tidspunkt ikke brug for meget andet end kærlighed, omsorg, opmærksomhed og faste rammer - og nogle få praktiske ting, så der er jeg nødt til at sige, at det er DINE behov for at købe ting til hende, der gør sig gældende - og hvis I skal få opfyldt nogle fælles ønsker, så er det måske meget godt at være tilbageholdende med at bruge penge nu og spare op i stedet for?

Jeg gætter på, at du ikke bidrager med så mange penge til jeres økonomi og derfor er kørt lidt ud på et sidespor mht. medbestemmelse? Det er I nok nødt til at tage en snak om - om de 2 ting nødvendigvis følges ad, eller man under alle omstændigheder tager alle beslutninger i fællesskab.

Anmeld

23. august 2012

Jupiter

Herhjemme sagde kæresten til mig en dag, efter jeg havde snakket om baby og ønsket om at blive gift: "Jeg har givet dig: hus, hund (og nummer to hund), bil (og nummer to bil), nyt køleskab, ny gæsteseng, nye havemøbler, nye (og så remsede ham ellers op hvad vi har købt/brugt/fået de seneste år) - kommer der nogensinde et tidspunkt hvor du bare er tilfreds med tingene som de er?"

Han sagde det selvfølgelig med et smil på læben, og mente ikke noget ondt med det, men han satte alligevel en masse tanker i gang i hovedet på mig. Han har jo fuldstændig ret. Jeg har nok gjort det til min "hobby" at finde på nye ting vi mangler/godt kan bruge. Det ligger dybt begravet i mig at bygge min rede, og holde den hyggelig, fin og spændende konstant, og det har jeg aldrig rigtig tænkt over før.

Min pointe er bare, har du overvejet om din mand måske føler det samme? Tænker han "nu vil hun bare bruge penge igen" fordi det i virkeligheden er sådan det er? Er der et reelt behov for de ting du gerne vil bruge penge på? Og hvis behov er det?

Som en anden nævnte, så er opsparing måske noget han prioriterer højere. Det kan være i skal tale om jeres prioriteringer, og lave en fælles liste som i begge kan gå med til.

Sig til ham at du føler han har en "skjult dagsorden" mht. hvad jeres penge skal bruges på, og den vil du gerne involveres i, og samtidig kan i lave en ny dagsorden sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.