Tullepoder skriver:
Hej Baby.dkér 
Som overskriften lyder, så har jeg en datter som bruger tommelfinger.
Vi har aldrig kunne få hende til at tage sutten, og hun bruger slet ikke tommelfingeren, så meget som nogen bruger sut. Hun bruger den når hun skal sove. Så vi har ikke set/ser det ikke som et problem at hun bruger den. 
Men nu har hun jo en alder (er 3 år), hvor jeg tænker man burde vænne hende af med den. Men den er jo ikke bare at tage fra hende som sutten.
Har prøvet at give hende sutten, når hun har haft trangen til tommelfingeren, men den er bare ikke så god 
Nogen gode råd eller erfaringer????
Jeg har erfaringer.. bare ikke gode
ville ønske jeg havde!
Jeg står i samme situation. Dog med en dreng der fylder 5 om 3 mdr. Jubii!
Han ville heller aldrig have en sut og tomlen bruger han også kun om natten eller når han er viiirkelig træt.
Vi har prøvet med "go' negl", det der der smager grimt, men jeg synes alligevel det var synd for ham, for han blev så ked af det.. ikke hysterisk eller vred, men han mangelde den virkelig til natten.. og det ER nu bare ikke en mulighed at skære den tommel af.. selvom det havde været rart..
Har også prøvet med løfter om gaver, hvis han stopper.
Og nu har jeg givet lidt op.. Jeg skrev også engang en tråd om det herinde og fik en del svar om at det er én stor umulighed.. barnet stopper af sig selv engang... om det så er i skolealderen er det jo svært at sige.. men ingen børn sutter tommel i skolen, de ved nemlig godt selv de er for store til det, det er kun noget man gør hjemme.
Så.. ikke det bedste råd herfra.. men lidt erfaring x)
Held og lykke.