Dyrt at have hund..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. august 2012

Camilla..

Vi fik vores dejlige Maddie i lørdags.

Det hele er gået så fint, og der har ikke problemer været. Hun er en rigtig dygtig hund, som allerede kan sætte sig, dække og gi pote. og der har ingen uheld været indefor skønt.

Nå, men.. I lørdags tog mig og min mor turen til Odense ( 955.- kroner ) for at hente hende, da vi kommer derover fortæller de at hun altså har knækkede en negl, så vi skal nok lige tag hende til dyrelæge. Blev lidt sur over de først fortalte mig det da vi havde taget hele turen. For det første, aflevere man en " fejl " fri hund. For det andet er det syndt for hunden at vente.

Men, vi tog hende selvf med hjem og fik en tid hos dyrelægen tirsdag - da bedøvede hende, og prøvede at hive neglen ud med håndkraft kunne de ikke, så hun fik noget antibiotika ( samt vi fik noget smete stillene, og antibiotika med hjem ) det blev lige 840,- kroner

Da det ikke er blevet bedre om om onsdagen ( idag ) ringer jeg derop, og de siger så at hun skal i narkose og ha' hevet neglen ud imorgen, mit stakkels lille pus.

Spurgte ind til prisen og hun sagde imellem 2500-3000,-

Nu synes jeg det begynder at blive lidt stramt. Vi oprettede en forsikring til hende i tirsdag - dækker den når skaden er sket før?

- og er det ikke fair at kontakte de tideliger ejer og be' dem om at betale noget af beløbet? ( her tænker jeg måske 1000,- kroner )

Synes det er mange penge, da vi i forvejen ha givede 8000,- kroner for hende samt 955,- kr for turen + 840,- for tjekkede igår ) og skaden er sket hos dem..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

twinny

Jeg ville mene det var noget, de skulle ordne.

Anmeld

22. august 2012

bøllen

har ikke forstand på den slags , men syntes da godt nok det må være på de tidligere ejers regning.

Hvis jeg hentede en hvalp ( ved ikke om det er ) så forventer jeg sørme også den er iorden. De burde havde fået styr på dette inden i afhentes den. Så måtte i have ventet et par dage

Anmeld

22. august 2012

bøllen

Camilla.. skriver:

Det hele er gået så fint, og der har ikke problemer været. Hun er en rigtig dygtig hund, som allerede kan sætte sig, dække og gi pote. og der har ingen uheld været indefor skønt.

Nå, men.. I lørdags tog mig og min mor turen til Odense ( 955.- kroner ) for at hente hende, da vi kommer derover fortæller de at hun altså har knækkede en negl, så vi skal nok lige tag hende til dyrelæge. Blev lidt sur over de først fortalte mig det da vi havde taget hele turen. For det første, aflevere man en " fejl " fri hund. For det andet er det syndt for hunden at vente.

Men, vi tog hende selvf med hjem og fik en tid hos dyrelægen tirsdag - da bedøvede hende, og prøvede at hive neglen ud med håndkraft kunne de ikke, så hun fik noget antibiotika ( samt vi fik noget smete stillene, og antibiotika med hjem ) det blev lige 840,- kroner

Da det ikke er blevet bedre om om onsdagen ( idag ) ringer jeg derop, og de siger så at hun skal i narkose og ha' hevet neglen ud imorgen, mit stakkels lille pus.

Nu synes jeg det begynder at blive lidt stramt. Vi oprettede en forsikring til hende i tirsdag - dækker den når skaden er sket før?

- og er det ikke fair at kontakte de tideliger ejer og be' dem om at betale noget af beløbet? ( her tænker jeg måske 1000,- kroner )

Synes det er mange penge, da vi i forvejen ha givede 8000,- kroner for hende samt 955,- kr for turen + 840,- for tjekkede igår ) og skaden er sket hos dem..

Med den pris I har givet så burde hunden ski været iorden. Ville kontakte sælger hvis skaden er sket hos dem. Så må de betale regningen alt andet er ikke fair ( syntes jeg )

Anmeld

22. august 2012

UnderCover37

De burde ha fået hvalpen behandlet mens de havde den hos dem - skaden er trods alt sket hos dem.

Det sagt tror jeg ikke du kan forvejte at de betaler noget når du har hentet hunden og handlen er afsluttet...

Det ér dyrt at have hund og det må man forvente selvom det selvfølgelig er surt at starte med udgifterne!!

Jeg ved ikke med den forsikring om den dækker det nuværende men se sådan på det at så har i den heldigvis fremover!

Udgifterne til afhentningen mener jeg dog ikke du kan "klage over" da det er vilkårene når man handler udenfor ens eget nabolag - butikkerne dækker jo heller ikke transport hvis man har langt til dem Det er dog sammenlagt rigtigt mange penge ja...

Anmeld

22. august 2012

Mom2

Camilla.. skriver:

Forsikringen dækker ikke når skaden er sket inden forsikringen er tegnet....

Men jeg ville også ringe til sælger og snakke med dem om at dele dyrlæge regningen..

Anmeld

22. august 2012

TeamRocket

Ej okay sikke nogle skod mennesker- den eneste grund til de ikke selv har taget den til dyrelægen er da at de ikke gad betale. Nogle mennesker tænker bare kun på penge. Jeg synes godt i kan forlange de betaler halvdelen af dyrlæge omkostningerne da skaden skete hos dem. Men de har desværre retten på deres side og behøver ikke give jer en krone, i kunne jo bare have ladet være at købe hende. Øv altså.

Anmeld

22. august 2012

Isabella_mor

Camilla.. skriver:

bare lige for st svare på dit spørgsmål..

forsikringen dækker ikke før der er gået en måned...

jeg vil mene at det var dem du købte den af der skulle betale regningen da det var sådan du modtog hunden... 

super træls situation at stå i. jeg oplevede selv det med at have oprettet en forsikring til min hund og så gik jeg til dyrlægen med ham et par dage efter jeg havde oprettet den... og da jeg sendte regningen fik jeg bare et svar retur at de ikke dækkede før efter en måneds ancenitet.. 

men efterfølgende har jeg været SUPER glad for at have forsikring på min hund... og har også prøvet det med kløer der var flækket... her er det den der klo der sidder på benet som de ikke slider, og hvis man ikke lige er obs på dem så flækker de og det er en træls affære.. der hiver vi den så bare ud selv, det var hvad dyrlægen gjorde, vi har metacam som er smertestillende til hunde.. lidt ala panodiler.. så det får han når det sker... men vi plejer at klippe dem..

havde det været mig der fik en hund med en skade som skulle tilses af en dyrlæge havde jeg krævet at få slået lidt af prisen for den.... 

jeg ved sgu ikke helt om du kan gøre noget ved det nu.. du kan jo altid prøve at høre dem ad...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.