Svage streger i ÆL-test?? :o

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.288 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. august 2012

Krabbe4

Hej alle i søde og kloge mennesker.

Håber i vil/kan svare mig på et spørgsmål. Nu har jeg i 8 dage taget ÆL-tests og de har alle sammen set mere eller mindre ud som på billedet (fra i dag). Jeg troede i starten at det var fordi min ÆL var lige rundt om hjørnet, men nu er det som sagt 8. dag i træk at den ser sådan ud. Hvorfor gør den det?   Troede måske jeg havde ÆL for 9 sage siden (havde pludselig meget ondt i maven) men så ville testen vel slet ikke have lavet nr. 2 streg? Desuden ville det næsten være for tidligt at have ÆL den dag, så det var nok bare alm. ondt i maven. Det skal siges at jeg i dag har ondt i venstre lyske (æggestok?)

Ååh hvor jeg håber på at nogle kan løse mit mysterium. Har så uregelmæssig mens, så det ville være rart at kunne se en positiv ÆL test snart

Tak for jeres tid.

Krabbe

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

gædde/gitte

Krabbe4 skriver:

Håber i vil/kan svare mig på et spørgsmål. Nu har jeg i 8 dage taget ÆL-tests og de har alle sammen set mere eller mindre ud som på billedet (fra i dag). Jeg troede i starten at det var fordi min ÆL var lige rundt om hjørnet, men nu er det som sagt 8. dag i træk at den ser sådan ud. Hvorfor gør den det?   Troede måske jeg havde ÆL for 9 sage siden (havde pludselig meget ondt i maven) men så ville testen vel slet ikke have lavet nr. 2 streg? Desuden ville det næsten være for tidligt at have ÆL den dag, så det var nok bare alm. ondt i maven. Det skal siges at jeg i dag har ondt i venstre lyske (æggestok?)

Ååh hvor jeg håber på at nogle kan løse mit mysterium. Har så uregelmæssig mens, så det ville være rart at kunne se en positiv ÆL test snart

Tak for jeres tid.

Krabbe

Det lyder lidt som om testene enten ikke er noget målesystem for dig eller også så ligger din ÆL ikke som "normen" .

Har før læst om folk der havde ÆL dagen efter sidste mens dag osv.

Hos mig lå den tidligere end det skema, som jeg fulgte. Det fandt jeg ud af ved at teste HELE cyklusse igennem  dyrt....... men sådan er det

Anmeld

22. august 2012

gædde/gitte

Krabbe4 skriver:

Tak for jeres tid.

Krabbe

ps. mine test var noget hen af

negativ-negativ-negativ-negativ-svage streger-svage streger-svagestreger-POSITIV-svage streger-svagestreg-osv.

så første gang målte jeg på min udgang af ÆL, og var derfor overbevist om jeg ikke fik ÆL! for det passede jo ikke sammen med skemaet

Anmeld

22. august 2012

abh

Jeg er lige begyndt at teste (første måned) og var udsat for næsten det samme. Testen viste et svagt resultat - dog kun i to dage - og 3 dag viste den så slet ikke noget. Det ville svare til, at jeg havde ægløsning på 18. dagen i cyklus, og det passer jo meget godt til min min normale 20 dages cyklus. Men ved ikke helt om jeg kan stole på testen....

Den håbefulde

Anmeld

22. august 2012

gædde/gitte

abh skriver:

Jeg er lige begyndt at teste (første måned) og var udsat for næsten det samme. Testen viste et svagt resultat - dog kun i to dage - og 3 dag viste den så slet ikke noget. Det ville svare til, at jeg havde ægløsning på 18. dagen i cyklus, og det passer jo meget godt til min min normale 20 dages cyklus. Men ved ikke helt om jeg kan stole på testen....

Den håbefulde

nej..tror heller ikke man skal ligge formeget i dem. men det giver et fingerprej om hvornår man skal bestige manden

Dagen efter min positiv test, fik jeg de der niv. Det passer jo meget godt- for Æl testen viser at i løbet af ... er det 36 timer så sker der nogen

Anmeld

4. september 2012

Krabbe4

Mange tak for jeres svar. Nu er jeg gået lidt over i den anden grøgt, for nu har jeg haft hamrende positive test i 5 dage. Også lidt underligt. Er spændt på at se hvad der sker det næste stykke tid :p

Anmeld

4. september 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Langt de fleste kvinder har en vis mængde LH hormon ( som er det ÆL testen måler) i kroppen hele cyklusen igennem,derfor får du sådan en test.

På fertilitetsklinikkerne beretter de faktisk om,at op imod 80% af deres patienter ikke har haft ÆL der hvor de tror de har,så man kan ikke rigtig bruge sin mave fornæmmelse,og ubehag i underlivet,eller diverse skemaer.

Fakta er at ÆL falder 14 dage  FØR  1.mens dag,da det er ÆL der afgøre hvornår man skal have mens.

Der ud over er det helt efter bogen,at test stregen kan svinge i styrke fra den ene dag til den anden,unden det betyder man har haft ÆL,men bare ikke fanget den,så der er ikke andet for end at teste videre,så skal den nok dukke op,hvis man ellers tester korrekt min. 2 gange om dagen. 

Anmeld

4. september 2012

Krabbe4

Så blev jeg også klogere på det. Tak

Er der så nogle, som har erfaringer med 5 positive ÆLtest i træk?

Anmeld

5. september 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det er også helt normalt,nogen kvinder har et højt LH niveua i lang tid efter ÆL,men du har stadig haft ÆL 24-36 timer efter den 1.positive test. 

Anmeld

5. september 2012

Krabbe4

Nåå. Ja det kunne selvfølgelig forklare det

Den her er fra i morges, er den positiv?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.