Motion og gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

252 visninger
2 svar
0 synes godt om
22. august 2012

Anonym trådstarter

Hej piger.
Mangler stadig at tabe lidt kg efter min sidste graviditet.
Så tænkte hvis jeg nu blev gravid om jeg så stadig må dyrke motion, og hvilken motion må man ikke dyrke?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

LauraL

Anonym skriver:

Hej piger.
Mangler stadig at tabe lidt kg efter min sidste graviditet.
Så tænkte hvis jeg nu blev gravid om jeg så stadig må dyrke motion, og hvilken motion må man ikke dyrke?

På forhånd tak

Du må meget gerne dyrke motion når du er gravid, de råder faktisk en til at man skal....

Og man kan fortsætte som inden man blev gravid, bare ikk presse kroppen alt for meget... Jeg er i uge 17+2 idag og laver fuldstændig det samme motion som inden jeg blev gravid...

Det du skal passe på med er jo ekstrem vægtløftning, kontaktsport hvor du kan få stød i maven, sport hvor der er risiko for fald osv..
Jeg er rytter og må jo helst ikk falde af eller blive sparket i maven, men hvorfor skulle jeg også pludselig de når eg har redet i 18 år og aldrig kommet til skade...

Så lyt til din krop og sørg for masser af motion, det skulle gøre fødsel lettere..... :-)

Anmeld

22. august 2012

Fine_007

Man må meget gerne dyrke motion, når man er gravid  Det anbefales også. I starten kan man dyrke "det meste" - man skal dog lytte til sin krop. Gode motions former for gravide skulle ellers være cykling, svømning, lange gåture, styrketræning og yoga. Ridning skal man vidst holde sig fra (kan ikke huske fra hvilken uge). 

Håber det gav lidt inspiration  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.