sundt med i børnehaven ?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

792 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. august 2012

jannilaursen

Hej i dejlige damer.

Jeg er sq lidt tom for idér med hvad jeg skal give min datter med af mad og frugt og grønt i børnehave.. synes det bliver så hurtig det samme at give hende med..

Så ville i ikke være søde at komme med nogen forslag evt fortælle hvad jeres bærn får med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

Pigent

jannilaursen skriver:

Hej i dejlige damer.

Jeg er sq lidt tom for idér med hvad jeg skal give min datter med af mad og frugt og grønt i børnehave.. synes det bliver så hurtig det samme at give hende med..

Så ville i ikke være søde at komme med nogen forslag evt fortælle hvad jeres bærn får med?

Jeg vil da godt komme med nogle ideer 

Frugtstænger
Pastaskruer
Tørrede frugt/Rosiner 
Et æg
Ostehaps (Man kan fx lave dem ved at rulle noget ost sammen. Havarti ost er en mild ost som ville være god til det)
Stjernerhapser http://www.3-stjernet.dk/Stjernehaps.187.aspx
Frugt, fx banan, æble, pære, vindruer, kiwi, malon osv.

Anmeld

21. august 2012

De3Guldklumper

jannilaursen skriver:

Hej i dejlige damer.

Nu har vi godt nok madordning - men lidt ideer har jeg da

Grovboller lavet som sandwich, hjemmelavet rugbrød, fuldkorns pizzasnegle, fuldkorns pølsehorn, knækbrød(som supp til noget af det andet)

Agurkestave, sherrytomater, gulerodsstave, melon stykker, rosiner, tørret abrikoser, figenstang, ostehaps, vindruer, blåbær, peberstænger, et kogt æg hun selv skal pille, håndfrikadelle,

Anmeld

21. august 2012

Plysbjørnen

Hej i dejlige damer.

I madpakken:

• Gulerødder
  • Peberfrugt
  • Agurker
Der til kommer rugbrød med forskelligt pålæg...

I frugtposen er det forskelligt frugt, og skulle jeg glemme at købe er det knækbrød og rosiner...

Anmeld

21. august 2012

Mum33

majs og ærter i små bøtter. Små knækbrød.

Anmeld

21. august 2012

MortilElias2010

jannilaursen skriver:

Hej i dejlige damer.

Er det kun til hende eller er det mad-dag i børnehaven hvor man har med til alle? 

Arbejder som pædagog og ved at vandmelon, vindruer, tomat, agurk, gulerødder, ærter, kokosnøddestykker, ostehaps, rå blomkål, banan, passionsfrugter, bær, blommer, radiser hitter hos vores børn  

Udover selvfølgelig grovboller med pålæg/og uden. Rugklapper, figenpålæg osv. og hvis du er frisk - en lille seddel hver dag måske med en glad smiley, et hjerte, pindemennesker der holder i hånd som far, mor og børn elskes af dem alle  Det er sundt for hjertet Jeg  glæder mig til det bliver min tur om få måneder med min søn 

Anmeld

21. august 2012

MinNoah

MortilElias2010 skriver:

Er det kun til hende eller er det mad-dag i børnehaven hvor man har med til alle? 

Arbejder som pædagog og ved at vandmelon, vindruer, tomat, agurk, gulerødder, ærter, kokosnøddestykker, ostehaps, rå blomkål, banan, passionsfrugter, bær, blommer, radiser hitter hos vores børn  

Udover selvfølgelig grovboller med pålæg/og uden. Rugklapper, figenpålæg osv. og hvis du er frisk - en lille seddel hver dag måske med en glad smiley, et hjerte, pindemennesker der holder i hånd som far, mor og børn elskes af dem alle  Det er sundt for hjertet Jeg  glæder mig til det bliver min tur om få måneder med min søn 

Gode forslag

den med en lille seddel i madkassen er også sød.... Dog skal man passe på - jeg arbejder selv i børnehave, hvor en pige fik en "hilsen" med i madpakken, men det kræver altså at mor husker det hver dag hvis det gøres til en vane.... en dag var der nemlig ingen hilsen og nøj en ulykkelig pige der kom ud af det

Jeg kan ikke rigtig komme med flere forslag end der er givet tror jeg Eller jo - Feta ost i en lille bøtte, det elsker min søn! eller skinketern/kyllingetern, en frikadelle fra aftensmaden, kyllingelår fra aftensmaden, en lille youghurt i eftermiddagsmad kassen, to kammerjunkere (ved godt de ikke er sunde men de er hyggelige ), frugt skåret i stykker som en "abemad", mandler/nødder,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.