Anonym skriver:
Jeg er lige lidt øm omkring det her emne, så jeg håber i forstår anonymiteten...
Min kæreste og jeg arbejder på at lave en baby, og har gjort det i nogle måneder nu. Han er ikke jublende og skruk, men han vil gerne!
Problemet i vores forhold er, at han ikke har samme behov for/lyst til sex som jeg har. Og dette "problem" (det er jo sådan set kun for mig at det er et problem) gør baby-projektet endnu sværere også...
I starten sagde han at jeg "skulle bare sige til når han skulle levere
", og det prøvede jeg. Men så følte han sig presset til at skulle have sex selvom han ikke lige havde lyst. "Jeg er jo ikke en maskine" sagde han, og det er selvfølgelig fuldt ud forståeligt!
Så har jeg siden prøvet blot at give småt hints (både her-og-nu-hints og i-den-kommende-uge/weekend-hints), for ikke at tvinge det ned over hovedet på ham, men blot lægge op til sex uden at der er baby-tanker involveret. Det virker så i den forstand at det måske "lykkes" at have sex én gang i løbet af æl-perioden.
Nu begynder jeg at blive lidt utålmodig, forstået på den måde at jeg ikke rigtig føler at vi gør en indsats for at lave den her baby. Jeg kan godt høre at det lyder som om det bare er mit ønske, og jeres råd vil sikkert være at jeg bare skal slappe af og lade ham komme når han har lyst, og bare satse på at det nok skal lykkes af sig selv.
Han har bare selv været med til at sige "nu går vi i gang", og vi taler om baby-værelse, navne osv. uden at lægge pres på hinanden.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil med dette indlæg, jeg tror ikke der findes andre råd end det jeg selv lige har nævnt... Havde måske bare brug for at komme ud med lidt fortvivlede tanker.
Jeg glæder mig sådan til at blive gravid, og jeg frygter jo det værste: at det ikke kan lade sig gøre, eller at det kommer til at tage meget meget lang tid...
Tak fordi i læste med 
du kan jo gribe det an fra en anden vinkel.. 
jeg tænker lidt, at lysten for ham måske forsvinder fordi det skal være de rigtige tidspunkter osv..
ville min kæreste ihværtifal tror jeg.. 
men prøv at lade være med at gøre ham opmærksom på nogle måde med hvornår du har æl, og istedet find nogle måder at forføre ham på, riv pludselig bukserne af ham og giv ham et blovjob og rid ham bagefter..
vis ham at du har lysten til HAM og ikke tænker så meget på baby (selv om du gør det
) men husk så også at have sex resten af måneden ind i mellem så han ikke ved hvornår æl er.. så er det måske nemmere for ham.. 
jeg ved ikke hvad i er til men fx kan du os bruge uniformer eller sexet tøj eller sex spil til at lokke lysten hos ham frem..
så længe han os gerne vil være med på projekt baby så er det bare at finde det der virker for jer 
selv holdt jeg ikke øje med æl men havde sex når vi havde lyst for ikke at ligge pres på hverken ham eller ej og jeg blev da gravid 3 måneder efter jeg smed mine piller